قوه قضائیه ایران از اعدام «قاتلِ شهید امر به معروف» خبر داد

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه ایران از اجرای حکم «قصاص» قاتل حمیدرضا الداغی، مردی که در شهر سبزوار در دفاع از یک زن کشته شد، خبر داد.

این خبرگزاری بدون اشاره به نام شهروند اعدام‌شده، اعلام کرد که حکم متهم ردیف اول پرونده قتل حمیدرضا الداغی پس از تأیید در دیوان عالی کشور صبح روز جمعه در شهرستان سبزوار اجرا شد.

به گزارش میزان، براساس کیفرخواست صادره شده برای این پرونده، متهم ردیف اول به «مباشرت در ارتکاب قتل عمدی، ارتکاب جرح عمدی با چاقو، مشارکت در ایراد جرح عمدی با سلاح سرد، آدم ربایی، مزاحمت برای بانوان، اخلال در نظم و آسایش عمومی و تظاهر به تهدید در ملأ عام متهم شده بود.

همچنین روز پنج‌شنبه برخی از رسانه‌های حقوق بشری از «اعدام مخفیانه» میلاد زهره‌وند، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سال گذشته، در زندان همدان خبر دادند.

اجرای حکم اعدام آقای زهره‌وند توسط قوه قضائیه ایران تأیید نشده است اما پیشتر خبرگزاری میزان از تأیید حکم اعدام این زندانی توسط دیوال عالی کشور خبر داده بود.

خبرگزاری فرانسه پس از انتشار اخباری مبنی بر اعدام آقای زهره‌وند در گزارشی نوشت که این اعدام، هشتمین مورد از اعدام بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ایران در سال گذشته است که پس از جان‌باختن مهسا امینی آغاز شد.

عکس از آسوشیتدپرس


source

توسط