تفریحات رایگان استانبول کدامند؟ استانبول یکی از بزرگترین شهرهای توریستی کشور ترکیه است و از جمله پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به شمار می‌آید. شهر استانبول مملو از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی می‌باشد که در یک سفر کوتاه بدون شک نمی‌توان از تمام آنها بهره‌مند شد. بازدید از جاهای دیدنی استانبول و تفریح در بهترین مکانهای تفریحی این شهر بدون شک بدون پرداخت هزینه نیست. اما از میان این هم تنوع جاذبه گردشگری در استانبول مکانهایی هم هستند که برای بازدید و تفریح در آنها نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد که به آنها را بهترین تفریحات رایگان استانبول گفته می‌شود. برای افرادی که بودجه محدودی را برای سفر خود در نظر گرفته‌اند آشنایی با تفریحات رایگان استانبول راهی است که آنها نیز همچون سایر گردشگران بتوانند نهایت لذت را از سفر خود برده و تا حدودی در هزینه‌هایشان نیز صرفه جویی کنند.

همچنین بخوانید :

برای گشت و گذار و تفریح در شهر توریستی و زیبای استانبول حتما نیاز نیست که هزینه‌های زیادی خرج کنید زیرا که در این شهر تفریحات و جاذبه‌های دیدنی بسیاری نیز وجود دارند که برای تماشای آنها نیازی به پرداخت هزینه ندارید. جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا که سفری فوق‌العاده و فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان خواهند آورند. برای آشنایی با بهترین تفریحات رایگان استانبول با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

فهرست مطالب

لیست بهترین تفریحات رایگان استانبول

لیست بهترین تفریحات رایگان استانبول
لیست بهترین تفریحات رایگان استانبول

حتما، درباره جاذبه‌های دیدنی و تفریحی شهر استانبول چیزهای زیادی شنیده‌اید و می‌دانید که استانبول یک شهر تاریخی بسیار زیبا در کشور ترکیه است که برای گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا جذابیت بسیار زیادی دارد. شاید با خودتان بارها گفته باشید که سفر به شهر توریستی همچون استانبول که پر از جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید، رستوران و ساحل باید پول زیادی همراه داشت تا نهایت لذت را از سفر به این شهر زیبا برد. اما، باید بدانید که برای خوش گذارنی و سفر به استانبول همیشه هم پول زیاد نیاز نیست.

همچنین بخوانید :

چرا که شما با کمترین هزینه هم می‌توانید از بهترین جاذبه‌های گردگشری استانبول بهره‌مند شده و لذت ببرید. دلیل آن هم این است که در کنار آن همه جاذبه دیدنی و تفریحی پولی، جاهای دیدنی و تفریحی هم هستند که به صورت رایگان می‌توانید از آنها استفاده کنید. تعداد بهترین تفریحات رایگان شهر استانبول همچون سایر جاذبه‌های گردشگری این شهر بسیار زیاد و متنوع می‌باشد اما از آنجایی که نمی‌توان تمامی آنها را در این مطلب عنوان کرد تنها به چند مورد از بهترین تفریحات رایگان استانبول از نظر مسافران پرداخته شده است.

1- خانه خون آشام استانبول

هیجان و تفریح در خانه خون آشام استانبول

اگر به دنبال تفریحی مهیج هستید که آدرنالین بدن خود را بالا ببرید پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول حتما سری به خانه خون آشام بزنید. این تفریح هیجان انگیز که یکی از بهترین تفریحات رایگان استانبول شناخته شده است در واقع انتخاب اول بسیاری از مسافران و گردشگران از بدو ورود به شهر توریستی استانبول است زیرا که تعریف‌های زیادی در وصف آن شنیده‌اند.

خانه خون آشام در حقیقت یک اتاق فرار است که با رفتن به آنجا زمان به سرعت برایتان خواهد گذشت و اصلا متوجه گذر زمان نخواهید شد. این مکان تفریحی کاربردی مشابه خانه فرار و بازی‌های فکری دارد اما تفاوت بزرگی که با این نوع تفریحات دارد میزان واقعی بودن و دکورهایی  است که در آن قرار گرفته است، این خانه هیجان انگیز بسیار شبیه به واقعیت است و می‌توان آنرا تلفیقی از دو بازی مهیج اتاق فرار و تونل وحشت در نظر گرفت.

فیلمنامه‌ای که برای بازی در این مکان تفریحی در نظر گرفته شده است بسیار پیچیده است و نیاز به خلاقیت بسیار بالای افرادی دارد که به خانه خوشام می‌روند. در خانه خون آشام شما وارد یک بازی گروهی خواهید شد که باید با تمام اعضای گروه همکاری کنید.

برای رفتن به این مکان تفریحی باید یک سری قوانین را در نظر داشته باشید که یکی از آنها شرایط سنی است. شما در صورتی می‌توانید برای تفریح به خانه خون آشام استانبول بروید که حداقل 16 سال داشته باشید.

  • آدرس: استانبول، منطقه بی اوغلو، بلوار تالار باشی، خیابان شهید مختار بی
همچنین بخوانید :

2- پارک ییلدیز، از تفریحات طبیعی رایگان استانبول

نمایی زیبا و دیدنی از پارک ییلدیز

از دیگر مکانهای دیدنی و تفریحی در شهر استانبول که به صورت رایگان می‌توانید از امکانات آن بهره‌مند شوید پارک زیبای بیلدیز است که زمانی شکارگاه خصوصی سلطان و بخشی از محوطه کاخ ییلدیز بوده است که از آن به عنوان اقامتگاه اصلی سلطان عبدالحمید دوم استفاده می‌شده است.

اما، امروزه این پارک زیبا به یکی از بهترین تفریحات رایگان در استانبول تبدیل شده است. پارک بیلدیز از دامنه تپه تا کاخ چراغان امتداد دارد که توانسته است منظره بسیار زیبایی پانوراما از تنگه بسفر را به تصویر بکشد. این پارک دیدنی و تفریحی به یکی از بزرگترین فضاهای سبز شهر استانبول تبدیل شده که برای تعطیلات آخر هفته گزینه بسیار مناسبی است در میان مردم  محلی و گردگشران محبویت بسیار زیادی بدست آورده است.

پارک بیلدیز مجموعه‌ای از مسیرهای پیاده‌روی، دریاچه‌ای مصنوعی، مناطق پیک‌نیک و رستوران‌های  متنوعی را در خود جای داده است و دارای امکانات تفریحی متنوعی است که در محوطه داخل پارک وجود دارند.

برای رفتن به پارک بیلدیز بهترین زمان ماه آوریل است،زیرا در این زمان گل‌های بهاری شکوفه می‌زنند.

  • آدرس: Yıldız, 34349 Beşiktaş
  • ساعت بازدید: شبانه‌روزی

3- پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه استانبول از تفریحات رایگان استانبول
آدرس پارک گلخانه استانبول

یکی دیگر از بهترین تفریحات رایگان استانبول، پارک گلخانه است که از زیباترین، وسیع‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های استانبول محسوب می‌شود. این پارک شهری تاریخی در مجاورت و زمین‌های کاخ توپکاپی قرار دارد.

پارک گلخانه از زیباترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول به شمار می‌آید و امروزه محلی برای پینیک مردم محلی و گردشگرانی است که به استانبول سفر می‌کنند. با رفتن به این پارک می‌توانید از سمت شمال شرقی پارک در ست اوستو چای باغچه‌سی، از چشم‌انداز بی‌نظیر بسفر، دریای مرمره و جزایر پرنس لذت ببرید.

این پارک در هر چهار فصل سال زیبایی خاصی پیدا می‌کند. مثلا با از راه رسیدن ماه آوریل لک لک‌ها در لانه‌های خود که بر روی درختان بلند چنار این پارک وجود دارد تخم گذاری می‌کنند و تا ماه اوت که جوجه‌های آنها بزرگ شوند در همین پارک می‌مانند.

یا در فصل بهار گل‌های زیبایی همچون: لاله‌ها، بنفشه‌های رنگ به رنگ، گل‌های گندم و انواع دیگری از گل‌های زیبا که عطرشان فضا را معطر می‌کند می‌رویند. وجود درختان بلند این پارک، سایه‌بان خنکی برای روزهای گرم تابستان است و پاییز با هوای خنک خود و حال‌و‌هوای منحصر‌به‌فردش برای بسیاری شاعرانه و رویایی است و زمستان‌ها نیز پوشش برف چشم‌انداز پارک را دیدنی می‌کند.

با تمام این اوصاف نمی توان گفت: که بهترین زمان برای رفتن به این پارک زیبا چه فصلی از سال می‌باشد چرا که در هر چهار فصل سال شما می‌توانید چهره متفاتی از پارک گلخانه استانبول را شاهد باشید.

  • آدرس: Cankurtaran Mh., Kennedy Cd., 34122 Fatih
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

4- پارک ساحلی مال تپه، از بهترین تفریحات رایگان استانبول در شب

معرفی پارک ساحلی مال تپه

اگر عاشق دریا هستید و دوست دارید که غروب آفتاب را در کنار ساحل دریا سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم که در استانبول حتما سری به پارک ساحلی مال تپه بزنید. این پارک ساحلی در منطقه شهری سرسبز استانبوا که مشرف به دریا و شهر است واقع شده است.  پارک مال تپه از بهترین تفریحات رایگان استانبول است که بسیار وسیع می‌باشد.

در این پارک ساحلی امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی همچون: سالن کنسرت و رویداد، زمین فوتبال، بسکتبال، والیبال، سکوی اسکیت‌برد، زمین دوچرخه آکروباتیک، 5 کیلومتر مسیر پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری، باشگاه شنا و بدن‌سازی، منطقه ویژه بازی کودکان و مرکز ورزش قایقرانی وجود دارد که می‌توانید بدون هیچ گونه هزینه ای از این امکانات استفاده کرده و لذت ببرید.

همچنین بخوانید :

5- ساختمان سلت گالاتا

سلت گالاتا کجاست؟

یکی از اولین بناهای اداری استانبول قدیم که بسیار زیبا و دیدنی است، ساختمات ست کالاتا است که در زمانهای بسیار دور بانک امپراتوری عثمانی بوده است شاید به همین خاطر است که این ساختمان دارای معماری بسیار خاص و منحصر به فردی است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند. در ساختمان اصلی سلت گالاتا نگارخانه‌ و کتابخانه‌ای قدیمی نیز وجود دارد.

امروزه این بنای دیدنی کاربردی هنری فرهنگی در صنعت گردشگری استانبول پیدا کرده است. رفتن به این جاذبه گردشگری برای شما هیچ هزینه‌ای ندارد و می‌توانید به صورت رایگان از تماشای آن لذت ببرید. در اطراف این بنای  دیدنی چندین رستوران و سوغاتی‌فروشی وجود دارد که می‌توانید بعد از گشت و گذار در سلت گالاتا به آنجا رفته و دلی از عزا درآورید و برای خودتان از سوغات استانبول یادگاری بخرید.

  • آدرس: Azapkapı, Bankalar Cd. No: 11, 34420 Beyoğlu
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ عصر

6- مسجد سلیمانیه

بازدید از مسجد سلیمانیه در استانبول
بازدید رایگان از مسجد سلیمانیه

از معروف‌ترین جاذبه‌های استانبول در محله فاتح و در بخش اروپایی مسجد تاریخی سلیمانیه است که بر بلندی تپه‌ای خوش‌آب‌و‌هوا قرار دارد و چشم‌اندازی تماشایی به تنگه بسفر را به گردشگران نشان می‌دهد. معماری که برای ساخت این بنای تاریخی استانبول له کار گرفته شده است باعث شده است تا بر اهمیت مسجد افزوده شده و باعث جلب توجه بیشتر گردشگران شود.

از مسجد سلیمانیه در واقع به عنوان دومین مسجد عظیم و باشکوه در استانبول پس از مسجد ایاصوفیه می‌توان یاد کرد. این مسجد زیبا به دست پادشاه مشهور دولت عثمانی، سلطان سلیمان ساخته شده است. در حقیقت باید بگوییم که مسجد سلیمانیه تنها یک مسجد عظیم در استانبول نیست بلکه عمارتی بزرگ است که ساختمان‌های متنوعی را در دل خود جای داده است و از بخش‌های مختلفی هم تشکیل شده است.

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، مسجد سلیمانیه به‌جز عمارت اصلی مسجد دارای بخش‌های متنوع دیگری نیز می‌باشد که امروزه بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. بسیاری از ساختمان‌های این مجموعه کاربری‌های متفاوتی داشتند که از میان آن‌ها می‌توان به بیمارستان و مدرسه اشاره کرد.

  • آدرس: Süleymaniye Mah, Prof. Sıddık Sami Onar Cd. No:1, 34116 Fatih
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۱:۱۵، ۱۲:۴۵ تا ۱۴:۱۵ و ۱۵:۱۵ تا ۱۶:۴۵ (جمعه‌ها از ساعت ۱۳:۴۵)
  • تلفن: 902124580000

7- پل گالاتا

تفریح رایگان در پل گالاتا

یکی دیگر از جاذبه‌‌های گردشگری رایگان در استانبول، رفتن به پل گالاتا است. این پل زیبا و دیدنی که در قلب شهر استانبول قرار دارد از کاراکوی در شمال تا استانبول قدیم و مرکز محله سلطان احمد در جنوب می‌گذرد و به امینونو می‌رسد.

پل گالاتا که روبه‌روی مسجد جدیدی در شهر استانبول واقع شده است این امکان را در اختیار گردشگران قرار داده تا بتوانند بر روی آن از تماشای مناظر زیبای شهر استانبول لذت ببرند. این پل قسمت‌های شمال و جنوب قسمت اروپایی استانبول را نیز به هم متصل کردده است و با عبور از روی آن می‌توانید در سمت غربی پل قسمت اروپایی شهر را مشاهده کنید و در سمت شرق منظره زیبایی از  تنگه بسفر تا محله اسکودار و بخش آسیای را مشاهده می کنید.

این پل که یکی دیگر از بهترین تفریحات رایگان در استانبول به شمار می‌آید دسترسی بسیار آسانی به دیگر اماکن مهم شهر استانبول همچون خیابان استقلال، میدان تکسیم، فرودگاه استانبول، فرودگاه صبیحه گوکچن دارد.

  • آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa, Galata Köprüsü, ۳۴۴۲۵ Beyoğlu

 8- پل شاخ طلایی

معروفترین پل استانبول

یکی دیگر از قدیمی‌ترین و معروفترین پل‌های استانبول بعد از پل گالاتا، پل شاخ طلایی است که به آن پل گلدن هور نیز گفته می‌شود. این پل بر روی خلیج گلدن هورن در استانبول که در مرکز شهر قرار دارد  واقع شده است و بخش‌های قدیمی و جدید بخش اروپایی استانبول را به هم متصل می‌کند. پل شاخ طلایی در حقیقت یک پل برای عبور راه‌آهن و عابر پیاده است و به گردشگران این امکان را میدهد که بر روی آن قدم زده و از مناظر زیبایی شهر لذت ببرند.

  • آدرس: استانبول، محله بی اوغلو
همچنین بخوانید :

9- موزه هنرهای مدرن، از تفریحات هنری رایگان استانبول

موزه هنرهای مدرن از تفریحات رایگان استانبول
بازدید و تفریح رایگان در موزه هنرهای مدرن

یکی از تفریحاتی که به صورت رایگان می‌توانید آنرا در استانبول تجربه کنید بازدید از موزه هنرهای مدرن یکی از موزه‌های رایگان این شهر می‌باشد که در منطقه بی‌اوغلو استانبول قرار دارد و تاریخ افتتاح آن به سال ۲۰۰۴ بازمی‌گردد.

در موزه هنرهای مردن شما شاهد آثار هنرمندان ترکیه و سایر کشورهای جهان خواهید بود. ساختمان این موزه در دو طبقه ساخته شده است که در طبقه اول آن آثار هنری به نمایش گذاشته شده‌اند و در طبقه دوم نیز یک کافه و یک فروشگاه صنایع دستی قرار دارد.

  • آدرس: Istanbul Museum of Modern Art, Asmalımescit Mahallesi, Meşrutiyet Caddesi No:99, 34430 Beyoğlu
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر (غیر از دوشنبه‌ها)
  • تلفن: 902123347300

10- تپه پیر لوتی

نمایی زیبا و دیدنی از تپه پیر لوتی

آخرین تفریح رایگانی که در استانبول میخواهیم به شما معرفی کنیم، تپه زیبا و دیدنی پیرلوتی است که یکی از شناخته‌شده‌ترین بام‌های استانبول به شمار می‌آید که در منطقه ایوپ واقع شده است.

با رفتن به این تپه زیبا می‌توانید به تماشای مناظر زیبای شهر استانبول پرداخته و همچنین در کافه‌ای که در این تپه قرار دارد از نوشیدن یک فنجان قهوه همراه با باقلوای استانبولی نیز لذت ببرید. بازدید از این تپه به صورت شبانه روز امکان پذیر است و نیاز به پرداخت هزینه هم ندارد.

  • آدرس: استانبول، ایوپ سلطان، خیابان کارایدی

سوالات متداول آشنایی با بهترین تفریحات رایگان استانبول

1بهترین جاهای دیدنی و تفریحات رایگان استانبول کدامند؟

قایق سواری در تنگه بسفر، پارک ییلدیز، پارک گلخانه استانبول، ارک ساحل مال تپه،خانه خون آشام استانبول، ساختمان سلت گالاتا، مسجد سلیمانیه، پل گالاتا، پل شاخ طلایی و موزه هنرهای مدرن

2بهترین زمان برای رفتن به پارک بیلدیز استانبول چه زمانی است؟

برای رفتن به پارک بیلدیز بهترین زمان ماه آوریل است،زیرا در این زمان گل‌های بهاری شکوفه می‌زنند.

3 بهترین پارک‌های استانبول برای تفریح رایگان کدامند؟

پارک ییلدیز، پارک گلخانه استانبول و پارک ساحل مال تپه

جمع بندی

اغلب ما زمانیکه می‌خواهیم به استانبول سفر کنیم، تصور می‌کنیم که برای لذت بردن در این شهر باید هزینه زیاد را متحمل شویم تا بتوانیم از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی شهر استانبول نهایت استفاده را ببریم. برخی از ما هم تصورمان این است که بدون پرداخت هزینه نمی‌توان از سفر به استانبول لذت برد. اما، حقیقت چیز دیگری است. درست است که تفریحات و جاهای دیدنی استانبول بسیار زیاد و متنوع هستند و برای گردشگران جذابیت بسیار زیادی دارند اما این بدان معنی نیست که شما برای استفاده از هر کدام از جاذبه‌های گردشگری این شهر نیاز باشد هزینه‌ای پرداخت کنید. زیرا که در استانبول برخی از تفریحات و جاهای دیدنی هستند که بدون هیچگونه هزینه امکان استفاده را در اختیار گردشگران قرار داده‌اند. از میان بهترین جاهای تفریحی شهر استانبول به صورت رایگان می‌توان به قایق سواری در تنگه بسفر، پارک ییلدیز، پارک گلخانه استانبول،  پارک ساحلی مال تپه، خانه خون آشام استانبول، ساختمان سلت گالاتا، مسجد سلیمانیه، پل گالاتا، پل شاخ طلایی و موزه هنرهای مدرن اشاره کرد.

تفریحات رایگان شهر استانبول طیف وسیعی از تفریحات و سرگرمی‌ها را بدون پرداخت هزینه پیش روی گردشگران قرار داده است تا هر گردشگری با هر شرایطی که وارد این شهر می‌شود بتواند نهایت لذت را از سفر خود برده و تا حد امکان از تفریحات این شهر استفاده کند. امیدواریم تفریحاتی که در این مقاله به آنها اشاره شده است مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته باشید و دیگر استرس آنرا نداشته باشید که برای سفر به استانبول حتما باید هزینه زیادی را خرج کنید تا بتوانید آنطور که دوست دارید از سفر به استانبول لذت ببرید.

آیا شما هم چنین سفری را تجربه کرده‌اید؟ اگر تا به حال به استانبول سفر کرده و از تفریحات رایگان آن نیز استفاده کرده‌اید برایمان بگویید که بهترین تفریحات رایگان استانبول در شب کدام تفریحات هستند؟

source

توسط