بعد از آنکه کارمانیا برای تولید خودرو برقی کارمانیا EK1 در نیمه اول سال 1400 چراغ سبز نشان داد، حالا کرمان موتور هم دست به کار شده و می‌خواهد دومین خودرو تمام برقی بازار ایران را بسازد.

کرمان موتور برای ساخت خودرو برقی‌اش، با شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) همکاری کرده و حتی در دی‌ماه 99 نیز قراردادشان را امضا کرده‌اند؛ قراردادی که از آن بعنوان بزرگترین قرارداد توسعه و تولید پیشرانه خودروهای برقی در تاریخ ایران، یاد می‌شود.

آقای رفان (مدیرعامل شرکت مهندسی مکو)، درباره این قرارداد گفته: این اولین قرارداد اجرایی حوزه خودروهای برقی در ایران است که بین مپنا و کرمان موتور امضا می‌شود و امیدواریم تولید خودرو برقی با کیفیت، به صورت فشرده برنامه‌ریزی و اجرا شود.

آقای علی‌آبادی (مدیرعامل گروه مپنا) نیز گفته: گروه مپنا از مدت‌ها پيش برنامه ايجاد زيرساخت براي خودروهاي برقي را دنبال كرده و در زمينه ايجاد پلت‌فرم‌ خودرو برقي نیز اقدامات مناسبی در گروه مپنا صورت گرفته است. لازم است زیرساخت‌ها همزمان به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم شود، بنابراین علاوه بر برقی‌سازی خودروها، تمرکز بر ساخت ایستگاه‌های متعدد شارژ، شبکه و مرتبط کردن آنها با یکدیگر نیز مهم است.

آقای فیروزی (مدیرعامل کرمان موتور) نیز در خصوص امضای این قرار همکاری گفته: پس از هفت ماه مذاکرات فشرده، به دو قرارداد همکاری با گروه مپنا دست یافتیم و امیدواریم بین 12 ماه تا 18 ماه آینده، اولین خودرو برقی مشترک تولید و عرضه شود. با وجود فاصله حدود 25 تا 30 ساله کشورمان با کشورهای توسعه یافته در زمینه خودروهای احتراقی، اما در زمینه خودروهای برقی، فاصله ما با دیگر سازندگان حداکثر حدود دو تا سه سال است و با کار و تلاش می‌توانیم به کیفیت جهانی برسیم.

source

توسط