سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در این سفرها، پیگیری مسایل اقتصادی، گشایش در کارها، بهبود وضعیت معیشت مردم، شناسایی و رفع مشکلات و تلاش برای پیشرفت امور به صورت جدی دنبال می‌شود و لازمه تحقق این مهم نیز روحیه‌ای جهادی برای پیگیری مصوبات و تحقق آنهاست.

رییس جمهور با اشاره به اینکه اجرای عدالت در کشور به ویژه در دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم و موردتاکید است، تصریح کرد: امکان دارد برخی از کار جدی و انقلابی خوششان نیاید، اما اقتضای عدالت این است که به این مهم توجه کنیم و موظف به اجرای قانون و عدالت هستیم.

رییسی افزود: هر کس در هر حوزه‌ای از نظام جمهوری اسلامی مسوولیت دارد باید عدالت داشته باشد و عاقلانه حرکت کند، تا ناهمگونی ایجاد نشود.

وی تصویب قانون عادلانه، اجرا، داوری و قضاوت آن را بسیار ضروری دانست و گفت: بکارگیری نیروی انسانی سالم و کارآمد یکی از اصول اجرای عدالت است و اگر نیرویی در جریان کار و به دلیل ضعف و یا عدم تعهد و تخصص از چرخه خارج شود، ادامه فعالیتش ناعادلانه است.

رییس جمهور تصریح کرد: اجرای اصول عدالت اداری برعهده مدیران سازمان‌ها است و باید در این میدان با کمک خداوند به وظایف خود عمل کنیم و رفتارمان براساس خواست و میل دیگران نباشد.

رئیسی به‌کارگیری ظرفیت‌ها در تامین نیاز‌های مردم را وظیفه اصلی مدیران دانست و تاکید کرد: برای رفع موانع و باز کردن راه‌های توسعه، منتظر تهران نباشید.

رییس جمهور اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری یک استان فرهنگی است که هویت آن نیز بر مبنای غیرت، مروت، مردانگی، پاکی و صفا استوار شده است.

رئیسی افزود: هویت فرهنگی مناطق زاگرس‌نشین از جمله چهارمحال و بختیاری باید حفظ شود و در این راستا ستاد ویژه استان‌های زاگرس‌نشین تشکیل و فعال خواهد شد که در آن مساله بیکاری، حفظ جنگل‌های بلوط و سایر مسائل مشترک منطقه پیگیری می‌شود.

رییس‌جمهور تاکید کرد: افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات غیرنفتی، رشد کشاورزی گلخانه‌ای و اقدامات دیگر در چهارمحال و بختیاری بسیار مطلوب، اما کافی نیست و باید بیشتر تلاش کنیم.

source

توسط