آبان 1402: حمید محله ای، مدیرکل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت، ضمن هشدار به مدیران عامل ۳۴ شرکت خودروسازی و واردکننده خودرو، اعلام کرد که ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﺠﻮﺯ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ خدمات پس از فروش ﺍﺯ اول آذر ۱۴۰۲ غیر ﻓﻌﺎﻝ ﻣﯽ شوﺩ. وی نامه‌ای با عنوان ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﺩﺭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ(ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ) منتشر کرده که به شرح زیر است:

« ﭘﯿﺮﻭ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺷﻤﺎﺭﻩ ۷٢۸٤١٦ ﻣﻮﺭﺥ ۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ﻭ ﺷﻤﺎﺭﻩ ۸٠٦٠۳٩ ﻣﻮﺭﺥ ۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﻓﻌﺎلاﻦ ﺣﻮﺯﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭﯾﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺠﺎﺭﺕ برای ﺍﺧﺬ ﮐﺪ ﻧﻘﺶ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ ﺩﺭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ(ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ) ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺧﺬ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ، ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﺷﺎﺕ ﻭﺍﺻﻠﻪ ﺍﺯ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ، ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺖ ﺣﺪﻭﺩ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻩ ﺍﺯ ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﺬﮐﺮ، ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮐﻤﯽ ﺍﺯ ﺷﺮﮐت هاﯼ ﺧﻮﺩﺭﻭﯾﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ ﻭ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﺍﻗﺪﺍﻡ کرده ﺍﻧﺪ.

ﻟﺬﺍ ﺑﻪ ﺍﻃﻼﻉ ﻣﯽ ﺭﺳﺎﻧﺪ؛ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﺠﻮﺯ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ خدمات پس از فروش ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ۱۴۰۲/۰۹/۰۱ ﻏﯿﺮ ﻓﻌﺎﻝ ﻣﯽ شوﺩ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻫﺎﯼ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺩﻩ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ﻭ ﺿﺮﻭﺭﯾﺴﺖ تمام ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﻩ، ﻭﺍﺭﺩ ﮐﻨﻨﺪﻩ، ﺻﺎﺣﺐ ﺑﺮﻧﺪ ﻭ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﯼ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺧﺬ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ ﺻﺮﻓﺎً ﺑﻪ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺫﯾﻞ ﺍﻗﺪﺍﻡ کنند:

ﻭﻇﺎﯾﻒ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎﯼ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽﮐﻨﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ ﺑﻪ ﺁﺩﺭﺱ irangs.ir

١. ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﺩﺭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ

٢. ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻭ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽﻫﺎﯼ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ ﺧﻮﺩ

ﻭﻇﺎﯾﻒ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ، ﻭﺍﺭﺩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﯾﺎ ﺻﺎﺣﺐ ﺑﺮﻧﺪ ﺩﺭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺑﻪ ﺁﺩﺭﺱ: ntsw.ir

١. ﺍﺧﺬ ﻧﻘﺶ ﺗﺎﺟﺮ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﻭ ﺭﺟﻮﻉ ﺑﻪ ﻣﻨﻮ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ ﮐﺎﻻ

٢. ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﺛﺒﺖ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺟﺪﯾﺪ ﺩﺭ ﺯﯾﺮ ﻣﻨﻮ ﺛﺒﺖ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ

٣. ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺻﺪﻭﺭ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮔﺮﻭﻩ، ﻃﺒﻘﻪ، ﺑﺮﻧﺪ ﮐﺎﻻ ﻭ ﺷﺮﮐﺖ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽﮐﻨﻨﺪﻩ ﻭ ﺑﺎﺭﮔﺬﺍﺭﯼ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﯿﺎﺯ ﺍﺧﺬ ﻣﺠﻮﺯ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ irangs.ir (ﻣﻨﻮﯼ ﻣﺴﺘﻨﺪﺍﺕ ﻭ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ)، ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺗﺎﯾﯿﺪﯾﻪ ﺍﺻﺎﻟﺖ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪﯼ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺷﺒﮑﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ ﺗﻮﺳﻂ ﻭﺍﺭﺩﮐﻨﻨﺪﻩ ﯾﺎ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ ﺍﺯ ﺷﺮﮐﺘﻬﺎﯼ ﺑﺎﺯﺭﺳﯽ ﻣﻨﺘﺨﺐ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺻﻤﺖ.

۳-١: ﺩﺭﺝ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﺭﺳﻤﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺩﺍﺩ.

٤. ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺗﻮﺳﻂ ﺩﻓﺘﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻓﻨﯽ ﻭ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻭ ﺭﻓﻊ ﻧﻮﺍﻗﺺ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﻭ ﺩﺭﻧﻬﺎﯾﺖ ﺍﺧﺬ ﺗﺎﯾﯿﺪﯾﻪ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ

٥. ﺩﺭﺝ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ ﺩﺭ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﺗﻮﻟﯿﺪ (ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﻩ، ﺻﺎﺣﺐ ﺑﺮﻧﺪ) ﻭ ﯾﺎ ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﻨﺸﺎﺀ ﺍﺭﺯ ﺑﺎﻧﮑﯽ (ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺍﺭﺩﮐﻨﻨﺪﻩ)

٦. ﻓﻌﺎﻟﺴﺎﺯﯼ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ ﺑﻪ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺩﺭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ ﮐﺎﻻ.

ﺿﻤﻨﺎً ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﻓﺮﺁﯾﻨﺪ، ﻓﺎﯾﻠﻬﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻧﺤﻮﻩ ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﻭ ﺍﺧﺬ ﻧﻘﺶ ﺩﺭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺠﺎﺭﺕ، ﻧﺤﻮﻩ ﻭﺭﻭﺩ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ، ﺍﺧﺬ ﻭ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺭﻫﮕﯿﺮﯼ ﺑﻪ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ ﻭ …. ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺑﻪ ﻧﺸﺎﻧﯽ ntsw.ir ﻣﺴﺘﻨﺪﺍﺕ ﻭ ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﻋﻤﻮﻡ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.»

source

توسط khodrocamp.ir