حجت الاسلام علی اصغر ولایتی، دبیر مجمع عالی کانون‌های فرهنگی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم دربارۀ فعالیت‌های آن مجمع گفت: این مجمع مدت‌ها پیش در سازمان تبلیغات شکل گرفته است و در کنار سایر همسنگران فرهنگی خود فعالیت می‌کند. کانون های فرهنگی با هدف خدمت به ارزش‌ها و توسعه و ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت علیهم‌السلام، فعالیت در زمینه بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین، نشر خوبی‌ها و کمک به دستگاه‌های متولی فرهنگی و در کنار مردم بودن و کار مردمی کردن فعالیت می‌کنند.

امروز مجمع عالی کانون‌های فرهنگی کشور در دومین گام انقلاب اسلامی و ذیل راهبرد جامعه‌پردازی به فضل و عنایت الهی دومین دورۀ خود را به عنوان نهاد اجتماعی واسط میان نهادهای حاکمیتی، دولتی، حوزوی و دانشگاهی با کانون‌های فرهنگی و جهادی آغاز کرده است.

وی افزود: کانون های ما در شهرها و روستاها با عضوگیری مردمی در زمینه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، هنری و رسانه از جمله آموزش قرآن کریم، برگزاری کارگاه‌های خانواده و جوانی جمعیت، رسانه و آموزش سواد رسانه‌ای، فعالیت‌های جهادی را با خیل عظیم فعالان مردمی خصوصاً جوانان انجام می‌دهد.

ولایتی ادامه داد: مجمع عالی کانون‌های فرهنگی، تبلیغی وجهادی کشور چندهزار کانون فعال شهرستانی، استانی و ملی دارد که اعضای این کانون‌ها بیش از هزاران نفر از فعالان مردمی، نخبگان و جوانان موفق در کشور هستند که با حمایت و نظارت مجمع عالی کانون های فرهنگی، در عرصه‌های تبلیغی و جهادی کشور فعالیت می‌کنند. گفتنی است از جمله کانون‌های موفق و اثر گذار این مجمع، کانونهای شاخص ملی هستند که در عرصه‌های علمی، فرهنگی، تبلیغی، تربیتی و رسانه‌ای فعال بوده در عرصه‌های وسیع‌تری ذیل سازمان هیئت و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند. شایان ذکر است این کانون‌ها با نقش‌آفرینی مردمی و جامعه نخبگانی برای تحقق اهداف عالی گام دوم انقلاب موفق بوده و برای تبیین حقایق و ارزشهای اسلامی تلاش می کنند و درخدمت همه مردم شریف ایران سربلند هستند.

حجت الاسلام ولایتی گفت: یکی از برنامه‌های مجمع، شناسایی 150 کانون شاخص ملی است که این کانون‌ها به صورت شبکه‌ای و با هم‌افزایی بیشتر فعالیت کنند تا شاهد فعالیت‌های مشترک و موفقی برای راهبردهای راهگشای رهبر معظم انقلاب در کشور باشیم.

انتهای‌پیام/

source

توسط