مشکلات دیسک کمر می تواند باعث درد و ناراحتی قابل توجهی شود و بر زندگی روزمره و تحرک فرد تأثیر بگذارد. اغلب در مراجعات داروخانه ای درباره بهترین قرص و ویتامین برای دیسک کمر سوال می شود ، در حالی که گزینه های درمانی مختلفی از جمله فیزیوتراپی و جراحی وجود دارد، استفاده از قرص غضروف ساز و ویتامین ها نیز می تواند نقش موثری در کنترل مشکلات دیسک کمر و کمردرد داشته باشد. در این مقاله، بهترین ویتامین ها و قرص های غضروف ساز گیاهی داروخانه ای همچون قرص آوودین ، مگنیفورت، قرص جوینتیس ویتابیوتیکس و کپسول فست ران را بررسی می‌کنیم که در درمان مشکلات دیسک کمر، کمک به تسکین درد، کاهش التهاب و بهبود کلی سلامت ستون فقرات مؤثر هستند.

دیسک کمر که به عنوان دیسک بین مهره ای نیز شناخته می شود، یکی از اجزای حیاتی ستون فقرات است که بین مهره ها در قسمت پایین کمر قرار دارد. به عنوان یک بالشتک عمل می کند، شوک را جذب می کند و انعطاف پذیری و تحرک ستون فقرات را فراهم می کند.کمردرد ، سیاتیک ، اسپاسم عضلانی و محدودیت های حرکتی از مهم ترین علائم عارضه دیسک کمر هستند.

ویتامین های موثر برای کمر درد و دیسک کمر

ویتامین های موثر برای کمر درد و دیسک کمر










ویتامین برای کمر درد چی بخوریم؟ کمبود کدام ویتامین‌ها سبب کمر درد می شود؟ ویتامین ها برای دیسک کمر و کمردرد بسیار مهم هستند و مصرف مناسب آنها می‌تواند تأثیر قابل توجهی در بهبود و حفظ سلامت دیسک‌های کمر داشته باشد. ویتامین های مختلف، از جمله ویتامین D، ویتامین C، و ویتامین B12، خصوصیات منحصربه‌فردی دارند که به بهبود سلامت دیسک‌های کمر کمک می‌کنند. ویتامین C، به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، به حفظ سلامت بافت‌های متصل که در تشکیل دیسک‌ها نقش مهمی دارند، کمک می‌کند. در ادامه به بررسی دقیق تر فواید ویتامین ها برای تسکین درد دیسک کمر می پردازیم:

 امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 به دلیل خواص ضد التهابی خود مشهور هستند که می تواند برای افرادی که از مشکلات دیسک کمر رنج می برند مفید باشد.  امگا 3 که در مکمل‌های روغن ماهی یافت می‌شوند، به کاهش التهاب در ناحیه آسیب‌دیده کمک می‌کنند، در نتیجه درد را کاهش می‌دهند و تحرک مفاصل را بهبود می‌بخشند. مصرف منظم قرص امگا 3 نیز می تواند به سلامت کلی دیسک های ستون فقرات کمک کند.

گلوکزامین و کندرویتین

گلوکزامین و کندرویتین معمولا مکمل هایی برای سلامت مفاصل هستند و اعتقاد بر این است که از بازسازی غضروف حمایت می کنند. این مکمل ها می توانند به کاهش درد، بهبود عملکرد مفاصل و به طور بالقوه کند کردن روند تخریب دیسک های کمر کمک کنند. در حالی که شواهد علمی در مورد اثربخشی آنها در درمان مشکلات دیسک کمر محدود است، بسیاری از افراد نتایج مثبتی را هنگام استفاده از گلوکزامین و کندرویتین گزارش کرده‌اند. مانند قرص پریفلکس پلاس

ویتامین دی

ویتامین D برای سلامت استخوان و جذب کلسیم بسیار مهم است و آن را به یک ماده مغذی ضروری برای افراد مبتلا به مشکلات دیسک کمر تبدیل می کند. کمبود ویتامین D می‌تواند استخوان‌ها از جمله مهره‌ها را ضعیف کند و خطر انحطاط دیسک و عوارض مرتبط را افزایش دهد. قرص ویتامین D می تواند به حفظ تراکم استخوان و کاهش احتمال تخریب بیشتر دیسک کمک کند.سطوح ناکافی ویتامین D می تواند استخوان ها از جمله مهره ها را ضعیف کند و منجر به بیماری هایی مانند پوکی استخوان و افزایش خطر کمردرد شود

زردچوبه

زردچوبه، یک ادویه محبوب که به دلیل خواص ضد التهابی خود شناخته شده است، حاوی ترکیب فعالی به نام کورکومین است. کورکومین در کاهش درد و التهاب مرتبط با مشکلات دیسک کمر نویدبخش است. ترکیب زردچوبه در وعده های غذایی یا مصرف کپسول کورکومین کورپلمانتال می تواند به طور بالقوه باعث تسکین و کمک به مدیریت مشکلات دیسک کمر شود.

ویتامین B12

ویتامین B12 نقش مهمی در سلامت و عملکرد اعصاب دارد. سطوح کافی ویتامین B12 برای حفظ سلامت اعصاب اطراف دیسک کمر ضروری است. مکمل ویتامین ب12 می تواند به بازسازی اعصاب کمک کند، دردهای مربوط به اعصاب را کاهش دهد و سلامت کلی ستون فقرات را بهبود بخشد.کمبود این ویتامین می تواند منجر به نوروپاتی شود، وضعیتی که با آسیب عصبی مشخص می شود و می تواند باعث درد، بی حسی و ضعف در پشت و سایر نواحی بدن شود.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که نقش حیاتی در آرامش عضلات و عملکرد عصبی دارد. می تواند به تسکین اسپاسم عضلانی و کاهش درد مرتبط با مشکلات دیسک کمر کمک کند. علاوه بر این، منیزیم باعث جذب کلسیم می شود که برای حفظ استخوان های قوی و سالم ضروری است.

 ویتامین C

ویتامین C برای سنتز کلاژن حیاتی است، که برای حفظ سلامت و یکپارچگی بافت های همبند از جمله دیسک های بین مهره ای در ستون فقرات ضروری است. سطوح ناکافی ویتامین C می تواند دیسک ها را ضعیف کند و منجر به تحلیل رفتن و افزایش حساسیت به کمردرد شود. گنجاندن غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات، انواع توت ها و سبزیجات برگدار در رژیم غذایی یا مصرف مکمل ویتامین C می تواند از تولید کلاژن حمایت کند، سلامت بافت ها را بهبود بخشد و به طور بالقوه کمردرد را کاهش دهد.

 ویتامین E

ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی است و در کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن نقش دارد. التهاب مزمن می تواند به کمردرد و سایر مشکلات اسکلتی عضلانی کمک کند. کمبود ویتامین E ممکن است توانایی بدن برای مبارزه موثر با التهاب را مختل کند و به طور بالقوه علائم کمردرد را تشدید کند. گنجاندن غذاهای غنی از ویتامین E مانند آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی در رژیم غذایی یا مصرف قرص ویتامین E می تواند به کاهش التهاب و تسکین کمردرد کمک کند.

بهترین مکمل دارویی برای دیسک کمر کدام است؟

در بررسی بهترین مکمل دارویی برای دیسک کمر، مهم ترین نکته تشخیص و تجویز پزشک می باشد.چرا که درمان دیسک کمر و کمر درد معمولاً شامل ترکیبی از روش‌های مختلف از جمله  فیزیوتراپی، استراحت، داروها است.در این بخش قرص هایی با خاصیت ضدالتهاب، مکمل‌های غضروف ساز، ویتامین‌ها را برای بهبود وضعیت دیسک کمر و مفاصل و استخوان‌ها معرفی می کنیم.

1- قرص گیاهی فست ران | کاهش درد و التهاب کمر

کپسول فست ران حاوی عصاره آووکادو و سویا در حفظ سلامت مفاصل و غضروف‌ها، کاهش درد ناشی از التهاب مفاصل، تسکین دردهای آرتروز و کمر، بهبود تحرک و انعطاف‌پذیری مفصل‌ها و همچنین بهبود علائم ناشی از بیماری استئوآرتریت می گردد.

2- قرص مگنیفورت | بهبود اسپاسم عضلات

کپسول مگنیفورت مکمل منیزیم خارجی ، اثرات بسیار مطلوبی در بهبود عملکرد عضلات دارد. مگنیفورت با داشتن ویتامین D و منیزیم ،  به کاهش دفعات و شدت گرفتگی و اسپاسم عضلات، تسکین کمر درد و دردهای مفاصل ، جلوگیری و بهبود دردهای نوروپاتیک و همچنین کاهش دردهای نوروپاتیک هرپس زوستر،کمک می کند و برای افراد دیابتی نیز قابل مصرف است. خرید قرص مگنیفورت از داروخانه آنلاین ویتامین کده با تخفیف

قیمت و خرید کپسول مگنیفورت هولیستیکا










3- قرص آوودین | بهبود دیسک کمر و مشکلات سیاتیک

کپسول گیاهی آوودین ترکیب آووکادو و سویا وعصاره زنجبیل تشکیل شده است و برای سلامت مفاصل و غضروف ها ، بهبود دیسک کمر و مشکلات سیاتیک و همچنین کاهش درد و التهاب مفاصل اثرات درمانی موثری دارد.با مصرف قرص مفاصل و غضروف ساز آوودین نیاز به دریافت مسکن کاهش می یابد و سبب بهبود حرکن و بازسازی غضروف ها می گردد.

4- قرص جوینیس ویتابیوتیکس | کاهش درد و خشکی مفاصل

قرص غضروف ساز جوینتیس با داشتن گلوکزامین، کندروئیتین، ویتامین های C ،E ،B12 ،D سبب بازسازی و ترمیم غضروف ها و پیشگیری از تخریب آن ها، سلامت استخوان های کمر و بهبود درد آن شده و درد و خشکی مفاصل را نیز بهبود می بخشد.

برای دیسک کمر و کمر درد چی بخوریم؟

برای دیسک کمر و کمر درد چی بخوریم؟










حفظ یک رژیم غذایی سالم برای حمایت از سلامت و عملکرد دیسک های کمر، که نقشی حیاتی در ثبات و تحرک ستون فقرات ایفا می کند، بسیار مهم است. با گنجاندن غذاهای خاص در وعده‌های غذایی روزانه، می‌توانید مواد مغذی ضروری را برای بدن خود فراهم کنید که سلامت دیسک را ارتقا می‌دهند، التهاب را کاهش می‌دهند و از سلامت کلی ستون فقرات حمایت می‌کنند.

  1. ماهی چرب و تسکین التهاب دیسک کمر
    ماهی های چرب مانند سالمون، خال مخالی و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که خاصیت ضد التهابی دارند. این چربی های سالم می توانند به کاهش التهاب در دیسک ها، کاهش درد و ارتقای سلامت کلی آن ها کمک کنند. گنجاندن ماهی های چرب در رژیم غذایی خود چند بار در هفته می تواند منبع ارزشمندی از اسیدهای چرب امگا 3 برای پشتیبانی بهینه دیسک باشد.
  2. سبزیجات برگ سبز:
    سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج، کلم پیچ و چغندر سوئیس مملو از مواد مغذی هستند که سلامت ستون فقرات را تقویت می‌کنند. آنها منابع عالی ویتامین C، K و کلسیم هستند که برای سنتز کلاژن، استحکام استخوان و یکپارچگی دیسک ضروری هستند. گنجاندن سبزیجات برگ‌دار در وعده‌های غذایی شما می‌تواند مواد مغذی حیاتی را فراهم کند که از سلامت و انعطاف‌پذیری دیسک‌های کمر شما حمایت می‌کند.
  3. میوه های رنگارنگ:
    میوه های رنگارنگ مانند انواع توت ها، پرتقال و پاپایا سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این مواد مغذی به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کنند، که می تواند به تخریب دیسک کمک کند. گنجاندن انواع میوه های رنگارنگ در رژیم غذایی، مواد مغذی ضروری را فراهم می کند که سلامت دیسک و سلامت کلی ستون فقرات را افزایش می دهد.
  4. غلات کامل:
    غلات کامل مانند کینوا، برنج قهوه ای و نان گندم کامل منابع عالی کربوهیدرات های پیچیده، فیبر و ویتامین های گروه B هستند. این مواد مغذی به حفظ وزن سالم، کاهش التهاب و تامین انرژی برای سلامت کلی ستون فقرات کمک می کنند. انتخاب غلات کامل به جای غلات تصفیه شده می تواند ارزش غذایی رژیم غذایی شما را افزایش دهد و از سلامت دیسک کمر شما حمایت کند.
  5. پروتئین بدون چربی:
    پروتئین های بدون چربی از جمله مرغ، بوقلمون، توفو و حبوبات برای ترمیم و نگهداری بافت های ستون فقرات از جمله دیسک ها ضروری هستند. آنها اسیدهای آمینه لازم برای ساخت و ترمیم کلاژن، پروتئین ساختاری موجود در دیسک ها را فراهم می کنند. گنجاندن پروتئین های بدون چربی در وعده های غذایی می تواند به حمایت از سلامت و بازیابی دیسک کمک کند.
  6. آجیل و دانه ها:
    آجیل ها و دانه ها مانند بادام، گردو، دانه کتان و دانه چیا منابع عالی چربی های سالم، فیبر، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی هستند. این مواد مغذی به کاهش التهاب، حمایت از سلامت استخوان و تامین مواد مغذی ضروری برای عملکرد مطلوب دیسک کمک می کنند. گنجاندن یک مشت آجیل یا دانه ها به عنوان میان وعده یا اضافه کردن آنها به وعده های غذایی می تواند برای دیسک کمر شما مفید باشد.
  7. محصولات لبنی کم چرب:
    محصولات لبنی کم چرب مانند شیر، ماست و پنیر سرشار از کلسیم و ویتامین D هستند که برای سلامت استخوان و یکپارچگی دیسک ضروری هستند. کلسیم از استحکام مهره ها حمایت می کند، در حالی که ویتامین D به جذب کلسیم کمک می کند. گنجاندن محصولات لبنی کم چرب در رژیم غذایی می تواند به اطمینان از سطح کافی کلسیم و ویتامین D برای سلامت دیسک کمر کمک کند.

جمع بندی

دیسک کمر یکی از عناصر حیاتی ستون فقرات است که برای سلامت و عملکرد صحیح آن بسیار اهمیت دارد. برای تسکین درد و تقویت سلامت دیسک کمر، ویتامین ها و قرص‌های غضروف ساز به عنوان مکمل‌های دیسک کمر مورد استفاده قرار می گیرند.شما می توانید با دریافت مشاوره رایگان پزشکی از داروخانه آنلاین ویتامین کده بهترین مکمل مفاصل و غضروف ساز را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

source

توسط