کشف اسرار کوسه های مدیترانه_ تحقیقات انتقادی بودجه نشنال جئوگرافیک دریافت می کند
محققان دانشگاه حیفا کمک هزینه قابل توجهی 100000 دلاری از National Geographic Wayfinder برای انجام یک مطالعه پیشگامانه برای ردیابی حرکت کوسه ها در دریای مدیترانه شرقی (EMS) دریافت کرده اند. مناظر دریایی غنی و متنوعی دارد، تنوع زیستی آن طیف وسیعی از موجودات دریایی از جمله ماهی، بی مهرگان، مرجان ها، پستانداران دریایی و پرندگان دریایی را در بر می گیرد. علیرغم چالش‌های تغییر اقلیم منطقه، کوسه‌ها در این حوضه رشد می‌کنند و هدف محققان کشف دلایل انعطاف‌پذیری آنهاست. و با توجه به ماهیت فرامرزی دریای مدیترانه، همکاری بین المللی برای مطالعه و حفاظت از حیوانات در اینجا حیاتی است.
دکتر Scheinin و دکتر Livne با کمک اعضای تیم محلی ترکیه که شامل دکتر Aytaç Özgül، پروفسور Altan Lök، Vahit Alan می‌شود، یک خط طولانی در عمق 60 متری در خلیج Boncuk، ترکیه، آماده و مستقر می‌کنند. M. Tunca Olguner، Bengi Atay و Serena Pennetti به عنوان بخشی از کمک مالی National Geographic Wayfinder و انجمن COST.
آکدنیز کوروما/انجمن حفاظت مدیترانه ای که توسط کاوشگر نشنال جئوگرافیک، دکتر آویاد شاینین از ایستگاه تحقیقات دریایی موریس کان در دانشگاه حیفا، و توسط دکتر لی لیون (پسادکتر در آزمایشگاهش) حمایت می شود، این پروژه با شرکای سراسر EMS همکاری می کند. تحقیق و آموزش برای نتایج طولانی مدت حفاظت. کمک هزینه Wayfinder برای مشخص کردن حرکت و تکثیر کوسه ها و اینکه چرا آنها سال به سال به نقاط حساس خاص باز می گردند بسیار مهم است. شاینین گفت: «از طریق پلتفرم تأثیرگذار نشنال جئوگرافیک، ما می توانیم داستان خود را به گونه ای افزایش دهیم که به قلب و ذهن دانشمندان، کودکان و تصمیم گیرندگان برسد. این داستانی است درباره گونه‌های در معرض خطر در آستانه انقراض، و توانایی ما برای کشف اسرار در مورد جایی که آنها در شرایط متغیر آب و هوایی بیشتر احتمال دارد زنده بمانند. همچنین می‌تواند توانایی بشر در حفاظت و نگهداری از این جمعیت‌ها برای نسل‌های آینده را برجسته کند.»
تا به امروز، Scheinin بیش از 100 کوسه را برچسب گذاری کرده است و اولین “مدرسه نشانه گذاری کوسه” در مدیترانه را رهبری می کند تا تگ های پیشرفته ای را برای نظارت بر توزیع کوسه ها مستقر کند. بیشتر کوسه‌ها با برچسب‌های فرستنده صوتی برچسب‌گذاری شده‌اند و تیم او شبکه‌ای از 10 تا 15 گیرنده صوتی غیرفعال را در مناطقی از تجمعات شناخته شده در امتداد فلات ساحلی اسرائیل مستقر کرده است. ایده ایجاد این مدرسه به عنوان وسیله ای برای پر کردن شکاف دانش در مورد توزیع کوسه های برچسب زده شده توسط اسرائیل، ایجاد همکاری پایدار بین Scheinin و همتایان ترک او ایجاد شد. با آموزش محققان کوسه در شیوه‌های ایمن و اخلاقی، هدف این است که این تخصص در طول سال‌ها گسترش یابد و تلاش‌های برچسب‌گذاری به غرب گسترش یابد. پس از ایجاد همکاری های قوی با محققان کوسه در سراسر مدیترانه شرقی، او امیدوار است که اسرار کوسه ها در EMS را کشف کند. محققان امیدوارند با استفاده از طیفی از برچسب‌های ماهواره‌ای کم تهاجمی (شامل «برچسب هشدار تولد» برای یافتن محل زایمان کوسه‌ها)، شبکه‌ای از گیرنده‌های صوتی ثابت، مجموعه‌ای از تجزیه و تحلیل‌های بیولوژیکی و مجموعه‌ای از ابرداده‌های محیطی، مکان کوسه‌ها را پیدا کنند. مهاجرت می کنند و در تمام طول سال در اینجا زندگی می کنند.
از آنجایی که کوسه‌ها مرزهای سیاسی نمی‌شناسند، شبکه شرکای محققان به دنبال ارائه شواهد مبتنی بر علم به سیاست‌گذاران با هدف اجرای حفاظت‌های مشابه در سطح ملی برای تجمعات کوسه‌هایشان که قبلاً در اسرائیل وجود دارد، هستند. بیانیه مطبوعاتی
طبق فهرست قرمز IUCN، کوسه‌های ساندبار (Carcharhinus plumbeus) در معرض خطر انقراض هستند و کوسه‌های غبارآلود … [+] کوسه‌ها (Carcharhinus obscurus) در دریای مدیترانه کمبود داده‌ها دارند و از سال 2016، Scheinin با جدیت مشغول جمع‌آوری بیولوژیکی، مورفومتریک و داده های صوتی غیرفعال برای ارزیابی رفاه و توزیع هر دو این کوسه ها.
خبرگزاری فرانسه از طریق Getty Images بیشتر از مشاور فوربس بهترین شرکت‌های بیمه مسافرتیByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditor بهترین برنامه‌های بیمه مسافرتی Covid-19ByAmy DaniseEditor تا به امروز، اسرائیل به عنوان تنها کشوری است که از همه گونه‌های elasmobranch (کوسه‌ها و پرتوها) در محدوده مرزی خود محافظت کامل می‌کند. و اینجاست که مطالعه روی دو گونه خاص کوسه متمرکز است – کوسه‌های شنی در معرض خطر و کوسه‌های غبارآلود با کمبود داده – که هر دو در اطراف پساب آب گرم نیروگاه‌های برق ساحلی تجمع می‌کنند. طبق فهرست قرمز IUCN، کوسه‌های ساندبار (Carcharhinus plumbeus) در خطر انقراض هستند و کوسه‌های Dusky (Carcharhinus obscurus) در دریای مدیترانه کمبود داده‌اند و از سال 2016، Scheinin به‌طور مجدانه در حال جمع‌آوری داده‌های بیولوژیکی، مورفومتریک و غیرفعال آکوستیک بوده است. رفاه و توزیع هر دو این کوسه ها.
این کمک هزینه تلاش‌های محققان برای پاسخ به سؤالات کلیدی مانند “به چه دلایل خاص گونه‌ای این دو گونه کوسه از پناهگاه‌های آب گرم حاصل از آب‌های خروجی نیروگاه هادرا در زمستان استفاده می‌کنند؟” و “در ماه های تابستان کجا می روند؟” اهمیت حوضه EMS در خدمت به عنوان یک مدل برای سایر مناطق دریایی است که بینش های ارزشمندی را در مورد نیازهای گونه ها در میان تأثیرات فزاینده تغییرات آب و هوایی ارائه می دهد. این فرصت منحصر به فرد به تیم مشترک اجازه می دهد تا زیستگاه های مختلف در EMS را که در حالت “پس از گرم شدن” قرار دارند، مطالعه کنند و پویایی در حال تکامل حیات دریایی را در پاسخ به شرایط محیطی در حال تغییر بهتر درک کنند.
در حالی که دکتر Scheinin کوسه را مهار می کند، دکتر Livne یک معاینه اولتراسوند با … [+] سونوگرافی قابل حمل برای تعیین اینکه آیا کوسه باردار است یا خیر، انجام می دهد.
ایستگاه تحقیقاتی دریایی Hagai Nativ/Morris Kahn یکی دیگر از جنبه های حیاتی این مطالعه فیزیولوژی حفاظت است که توسط لیون رهبری می شود. این بخش با استفاده از نشانگرهای بیوشیمیایی هورمونی و خونی و سونوگرافی به بررسی باروری و وضعیت مادری کوسه ها می پردازد. او از سال 2019 به عنوان بخشی از تیم برچسب‌گذاری کوسه‌های اسرائیلی، به Scheinin در اجرای آموزش گرفتن و رها کردن و نمونه‌برداری روی کشتی و همچنین تجزیه و تحلیل داده‌ها برای نتیجه‌گیری معنی‌دار که به نفع حفاظت از هر دو گونه است، کمک خواهد کرد. و با توجه به اینکه ماه آگاهی از کوسه ها به تازگی به پایان رسیده است، لیون بر اهمیت تغییر درک عمومی از کوسه ها از تهدیدات صرف به نیروهای تثبیت کننده ضروری در اکوسیستم های دریایی تأکید می کند: «من فکر می کنم جنبه خطرناک کوسه ها کمی احساسی است. در دهه‌های 70 و 80، زمانی که فیلم آرواره‌ها به نمایش درآمد، ایده کوسه‌ها به‌عنوان شکارچی بر گفتگو غالب شد. در حال حاضر، عموم مردم در مورد آنچه دانشمندان برای دهه ها گفته اند بیشتر می آموزند و آن این است که کوسه ها برای اکوسیستم ما بسیار مهم هستند. آنها یک نیروی تثبیت کننده هستند و برای حفظ تعادل اکولوژیکی در حیات دریایی حیاتی هستند.
تحصیل در ترکیه
هدف نهایی این است که بررسی شود که آیا بینش های حاصل از این مطالعه را می توان برون یابی کرد و برای بهره بردن از گونه های دیگر در سراسر جهان استفاده کرد.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. ملیسا کریستینا مارکز که به‌عنوان «مادر کوسه‌ها» شناخته می‌شود، من یک زیست‌شناس دریایی لاتین هستم که دارای برچسب‌های زیادی است: ارتباط‌دهنده علم، محافظه‌کار، نویسنده، مربی، پادکست، مجری تلویزیون. ممکن است مرا در هفته کوسه، نشنال جئوگرافیک، حیات وحش بی‌بی‌سی کانال دیسکاوری دیده باشید، صحبت‌های TEDx من را شنیده باشید یا کتاب‌های اسکولاستیک من را خوانده باشید. به‌عنوان بنیان‌گذار The Fins United Initiative، برنامه‌ای که به مخاطبان حفاظت و آموزش کوسه‌ها را آموزش می‌دهد، برای من حیاتی است که یاد بگیریم با این شکارچیان اقیانوسی همزیستی کنیم. به همین دلیل است که من تمام کارهایی را که انجام می‌دهم انجام می‌دهم، و چرا دکترای من (و توسعه) حول تعاملات انسان و کوسه می‌چرخد. نکات یا ایده‌های داستانی؟ دست دراز کن – من گاز نمی گیرم!”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

source

توسط