منتشر شده در 10 آبان 1402 ساعت 20:06

قیمت نهایی خودروهای وارداتی چقدر خواهد بود؟

رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت و گو با خبرنگار آخرین خودرو در مورد قیمت نهایی خودروهای وارداتی توضیح داد.

به گزارش آخرین خودرو، چند ساعت قبل قیمت فروش قطعی شش خودروی وارداتی به صورت رسمی اعلام شد. مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، در گفت و گو با خبرنگار آخرین خودرو گفت: «در حال حاضر قیمت نهایی این شش خودروی وارداتی تعیین شده است و به عددی ثابت برای این محصولات رسیده ایم. این قیمت ها هزینه اصلی خودروی وارداتی هستند و شرکت ها با اضافه کردن مبالغ بیمه، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری و چند مورد جزئی دیگر بزودی قیمت نهایی مصرف کننده را به مشتریان اعلام می کنند».

ضیغمی در ادامه توضیح داد: «هزینه های مازاد برای شماره گذاری خودروهای وارداتی بر اساس حجم موتور و برخی ویژگی ها ۱۵ تا ۲۵ درصد خواهد بود. به عنوان مثال تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری که قیمت فروش قطعی ۱ میلیارد و ۷۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، در نهایت با اختلاف حدود ۱۵ درصدی به قیمت نهایی دو میلیارد و ۱۵ میلیون تومان به دست مشتریان می رسد».

وی در ادامه بیان کرد: «در روزهای آتی قیمت قطعی فروش سایر خودروهای وارداتی اعلام خواهد شد و از سویی فرایند تخصیص خودروهای صفر کیلومتر خارجی با سرعت بیشتری دنبال می شود».

رئیس سازمان توسعه تجارت در پایان گفت: «عرضه خودروهای وارداتی بزودی باعث تعدیل قیمت خودروهای کارکرده وارداتی در بازار آزاد می شود. امروز که قیمت نهایی کرولا ۲۰۲۳ نزدیک به دو میلیارد تومان شده است، باید منتظر باشیم تا رقبای کارکرده این خودرو با کاهش قیمت مواجه شوند. این همان سیاست و دستاوردی است که واردات خودرو فراهم می کند و بزودی باید منتظر کاهش اختلاف قیمت خودروهای قدیمی با صفر کیلومترهای ۲۰۲۳ در بازار باشیم».

source

توسط