کنگره رولت روسی بازی می کند در حالی که مهاجرت کند می شود
آزمون یوس
از نیمه شب جمعه، دولت فدرال تعطیل شده است. کنگره در بن بست است. در طول این تعطیلی، همه کارکنان به جز «ضروری» از کار اخراج خواهند شد و تا زمانی که یک توافق جدید توسط کنگره تصویب نشود، اجازه کار ندارند. شرکت حقوقی Stone Grzegorek & Gonzalez LLP خلاصه خوبی از تأثیر تعطیلی بر آژانس های دولتی مرتبط با مهاجرت را به شرح زیر ارائه کرد:

خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS): USCIS به جز خدمات E-Verify که به حالت تعلیق در خواهند آمد، طبق معمول به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وزارت کار (DOL): اداره صدور گواهینامه کار خارجی، که درخواست های شرایط کار (LCAs) و PERM ها را پردازش می کند، در طول تعطیلی دولت فعالیت خود را متوقف خواهد کرد.

وزارت امور خارجه (DOS): عملیات ویزا و گذرنامه نباید تحت تأثیر تعطیلی قرار گیرد.

گمرک و حفاظت از مرزها (CBP): مقامات CBP “ضروری” در نظر گرفته می شوند. درگاه های ورودی باز خواهند ماند. با این حال ممکن است پردازش درخواست‌های ویزا که در مرز ثبت شده است تحت تأثیر قرار گیرد.

اداره مهاجرت و گمرک (ICE): عملیات اجرایی و حذف ICE ادامه خواهد داشت. برنامه دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان (SEVP) تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

برنامه مرکز منطقه ای EB-5: برنامه به حالت تعلیق در خواهد آمد. USCIS و DOS تا زمانی که برنامه مجدداً مجوز نگیرد و تمدید نشود، نمی‌توانند درخواست‌های مربوط به برنامه مرکز منطقه‌ای را پردازش کنند.
به طور خلاصه، تعطیلی دولت بر شش سازمان دولتی ایالات متحده که با مهاجرت سروکار دارند، تأثیر خواهد گذاشت. به نظر می رسد مهم ترین این موانع، برنامه EB-5 باشد که تا زمانی که اختلاف در کنگره حل نشود، فعالیت خود را متوقف خواهد کرد. این برنامه شامل سرمایه گذاران خارج از کشور می شود که بر اساس سرمایه گذاری 500000 دلاری خود برای مدت پنج سال برای مهاجرت به ایالات متحده درخواست می کنند و برای خود و اعضای نزدیک خانواده خود گرین کارت دریافت می کنند. مزیت این برنامه برای ایالات متحده، تزریق سرمایه جدید و همچنین ایجاد حداقل 10 شغل جدید آمریکایی برای هر سرمایه گذار مورد تایید است. آژانس مهم دیگری که تعطیل خواهد شد، وزارت کار است که به این معنی است که هرکسی که برای وضعیت کارت سبز مبتنی بر استخدام اقدام کند، تا رسیدن به نتیجه به تعویق خواهد افتاد. فایده ای که در اینجا برای ایالات متحده به تعویق افتاد این است که بهترین و باهوش ترین کارگران را با خوشحالی به اقتصاد ایالات متحده کمک می کند.
میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا، رای گیری را برای تنها پیشنهاد روی میز تا کنون، یعنی لایحه هزینه های سه هفته ای، برای ساعت 1 بامداد دوشنبه برنامه ریزی کرده است. مشخص نیست که آیا این اقدام 60 رای لازم را در سنا خواهد داشت یا خیر. سنا جایی است که گلوگاه قرار دارد و به نظر می رسد توافق سخت باشد. تعطیلی طولانی مدت دولت نه تنها به دلیل هزینه، بلکه به دلیل اعتبار دولت در نزد کسانی که خارج از ایالات متحده هستند، نه تنها به دلیل تأثیر آن بر شهروندان عادی آمریکایی، باعث نگرانی است. تعطیلی های قبلی دولت تنها تأثیری جزئی بر مهاجرت داشت. بدیهی است که هر چه این تعطیلی بیشتر طول بکشد، تأثیر بیشتری بر برنامه مهاجرت ایالات متحده خواهد داشت.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Andy J. Semotiuk من یک وکیل مهاجرت ایالات متحده و کانادا هستم و به بیش از 10000 مشتری با مشکلات قانونی مختلف کمک کرده ام. من عضو کافه های نیویورک و کالیفرنیا در ایالات متحده و کافه های انتاریو و BC در کانادا هستم. من یک خبرنگار سابق سازمان ملل، یک نویسنده منتشر شده، یک سخنران حرفه ای و کار برای شرکت حقوقی Pace در تورنتو هستم.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط khodrocamp