چرا مراجعه بیشتر به دندانپزشک ممکن است زندگی جنسی مردان را بهبود بخشد؟

اعتبار تصویر: ویکی پدیا
تحصیل در ترکیه
پس چه خواهد بود، نووکائین یا ویاگرا؟
تحقیقات جدید منتشر شده در مجله پزشکی جنسی نشان می‌دهد که رنج کشیدن از طریق چند جلسه دندانپزشکی اضافی (و احتمالاً چند واکسن نووکائین بیشتر) ممکن است منجر به مشکلات نعوظ کمتری برای مردان 30 ساله شود.
محققان ترکی 80 مرد 30 تا 40 ساله مبتلا به اختلال نعوظ را با گروه کنترل 82 مرد بدون مشکل نعوظ مقایسه کردند. این مقایسه اولیه نشان داد که 53 درصد از مردان مبتلا به اختلال نعوظ در مقایسه با 23 درصد در گروه کنترل، لثه‌های ملتهب داشتند.
هنگامی که نتایج برای عوامل دیگر، مانند سن، شاخص توده بدن، درآمد خانوار و سطح تحصیلات تنظیم شد، مردان مبتلا به بیماری پریودنتال شدید 3.29 برابر بیشتر از مردانی که لثه‌های سالم داشتند، از مشکلات نعوظ رنج می‌برند.
این ارتباط آنقدرها هم که به نظر می رسد عجیب نیست. پریودنتیت مزمن (CP) یک اصطلاح چتر برای گروهی از بیماری های عفونی ناشی از باکتری است که بیشتر باعث التهاب لثه می شود. مطالعات قبلی ارتباط بین CP و بیماری‌های عروقی سیستمیک مانند بیماری عروق کرونر قلب را نشان داده‌اند که به نوبه خود با مشکلات نعوظ مرتبط است.
میانگین سنی مردان در هر دو گروه کمتر از 36 سال بود و از نظر شاخص توده بدنی، درآمد خانوار و تحصیلات تفاوت معناداری وجود نداشت. عملکرد جنسی آنها با استفاده از شاخص بین المللی عملکرد نعوظ و سلامت لثه آنها با استفاده از شاخص پلاک، خونریزی در کاوش و عمق پروب ارزیابی شد.
دکتر Faith Oguz، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه Inonu در مالاتیا، ترکیه می گوید: "طبق دانش ما، اختلال نعوظ و CP در انسان به دلیل عوامل خطر مشابهی مانند افزایش سن، سیگار کشیدن، دیابت شیرین و بیماری عروق کرونر ایجاد می شود." بنابراین ما مردانی که بیماری سیستمیک داشتند و سیگاری بودند را از این مطالعه حذف کردیم.
او می افزاید که تیم تحقیقاتی به ویژه مردان بین 30 تا 40 سال را برای ارزیابی تأثیر CP بر اختلال نعوظ بدون اینکه نتایج تحت تأثیر تأثیرات پیری قرار گیرد، انتخاب کردند.
"نتایج مطالعه ما از این نظریه حمایت می کند که CP در بیماران مبتلا به اختلال نعوظ بیشتر از بیماران بدون اختلال نعوظ وجود دارد و باید توسط پزشکان معالج مردان مبتلا به مشکلات نعوظ به عنوان عاملی در نظر گرفته شود."
می‌توانید من را در Twitter@neuronarrative و در وب‌سایت من، The Daily Brain پیدا کنید.
دیوید دی سالوو دیوید دی سالوو نویسنده کتاب پرفروش "چه چیزی مغز شما را خوشحال می کند و چرا باید برعکس عمل کنید" است که به 15 زبان منتشر شده است و کتاب های "تغییر مغز: چگونه می توان از قدرت مغز برای سازگاری استفاده کرد. زندگی خود را تغییر دهید» و «مغز در آشپزخانه شما». آثار او در نشریات Scientific American Mind، Forbes، Time، Psychology Today، The Wall Street Journal، Slate، Esquire، Mental Floss و سایر نشریات منتشر شده است و او نویسنده وبلاگ های علمی و فناوری پرخواننده "Neuropsyched" در فوربس و "است. روایت عصبی» در روانشناسی امروز. او را می توان در توییتر @neuronarrative و در وب سایت او daviddisalvo.org پیدا کرد. با او تماس بگیرید: disalvowrites [at] gmail.com.">

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط khodrocamp