در نتایج جست و جوی ارگانیک، وب سایت ها بدون این که هزینه ای پرداخت کرده باشند، در صفحه اول دیده می شوند. ارگانیک سرچ معنای متضاد جست و جوی پولی دارد و در آن عواملی مانند جست و جوی کاربر، لینک های دریافتی، تلاش های معتبر بهینه سازی موتور جست و جو یا همان سئو سایت و اعتبار دامنه نقش دارند. در نتایج جست و جوی ارگانیک هیچ تبلیغاتی دیده نمی شود و با تبلیغات به ازای کلیک (تبلیغات پولی) کاملا متفاوت است. در حقیقت نتایج جست و جوی ارگانیک خریدنی نیست. در ادامه این مقاله قصد داریم درمورد ارگانیک سرچ ، دلایل اهمیت آن و تفاوت هایی که با سرچ پولی دارد، توضیح دهیم.

ارگانیک سرچ چیست؟

ارگانیک سرچ



وب سایت ها برای این که در صفحات اول نتایج جست و جوی ارگانیک نمایش داده شوند، هزینه ای نمی پردازند و از این جهت با تبلیغات پولی متفاوت اند. آن ها به جای پرداخت هزینه از شیوه های برتر سئو سایت که سئوی اخلاقی (کلاه سفید) یا سئوی ارگانیک نیز نامیده می شود، برای این که جایگاهشان در SERP بهبود یابد، استفاده می کنند. این شیوه ها در اصل جایگزین شیوه های غیر اصولی و منفی شده اند که استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در مقاله یکی از آن ها است.

دلایل اهمیت ارگانیک سرچ چیست؟

دلایل اهمیت



نتایج تبلیغات پولی خیلی سریع قابل مشاهده است؛ اما روش های جست و جوی ارگانیک در بلند مدت نتایج بهتری رقم می زنند. ترافیک جست و جوی ارگانیک یکی از بخش های حیاتی قیف فروش محسوب می شود و بازگشت سرمایه و تبدیل ها را بیشتر می کند. در ادامه به بررسی ویژگی هایی می پردازیم که اهمیت ارگانیک سرچ را به خوبی نشان می دهند.

  • دارای مزایای رقابتی

استراتژی های این نوع از جست و جو، دید کسب و کار ها را درمورد کلمات کلیدی باز تر می کند و اگر با جدیت و هدفمند دنبال شود، آن ها را از سرمایه گذاری در استراتژی های بازاریابی پولی یا دیجیتالی بی نیاز می کند. مزایای رقابتی آن نیز به این صورت است که هر چه ترافیک جست و جوی ارگانیک شرکتی بالا تر باشد، وب سایت آن در رتبه های بالا تر موتور های جست و جو نشان داده می شود. این به معنای پایین تر آمدن صفحات رقبا نسبت به آن ها است.

  • مقرون به صرفه و مقیاس پذیر

جست و جوی ارگانیک برای صاحبان مشاغل از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است. درست است که در تبلیغات پولی تضمین می کنند وب سایت را در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهند؛ اما ممکن است هزینه های آن با گذشت زمان کمرشکن شوند. رسیدن به ترافیک ارگانیک در این روش هیچ هزینه ای به دنبال ندارد و بهتر است که کسب و کار ها به جای آن بر اصول موثر سئو سرمایه گذاری کنند. علاوه بر این می توان آن را راحت تر مقیاس بندی کرد؛ زیرا به سرمایه گذاری اولیه یا بودجه ای برای نگهداری نیازی ندارد. از این رو با ارگانیک سرچ می توان بدون نگرانی از افزایش مستمر هزینه ها نمودار رشد را دنبال و روند آن را تسریع کرد.

  • ارائه نتایج بلند مدت

از آن جایی که در جست و جوی ارگانیک به هزینه به ازای هر کلیک یا هزینه های ماهانه نیازی نیست، نتایج بلند مدت تری به دست می آید. در این حالت، حضور وب سایت در موتور های جست و جو برای مدت بیشتری تضمین می شود.

در صورتی که سرمایه گذاری وب سایت ها بر استراتژی های موثر سئو باشد، احتمال این که صفحه شان در نتیجه جست و جوی کلمات کلیدی خاصی که مصرف کنندگان به دنبال آن اند ظاهر شود، بسیار بالا می رود.

جست و جوی ارگانیک در مقایسه با جست و جوی پولی

جست و جوی ارگانیک



همان گونه که تا کنون ذکر کردیم، هزینه، تفاوت اصلی جست و جوی ارگانیک و پولی است. اما تفاوت های این دو، تنها به این مورد محدود نمی شود. در ادامه با بررسی ویژگی های بارز هر کدام، به تفاوت های دیگرشان پی می بریم. مشخصه های ارگانیک سرچ:

  • تمرکز بر افزایش رتبه بندی در نتایج جست و جو بدون پرداخت هزینه
  • نیاز به تلاش بسیار برای این که سایت در بالای صفحات نتایج جست و جو نشان داده شود.
  • موثر تر از جست و جوی پولی در دراز مدت

خصوصیات جست و جوی پولی عبارت اند از:

  • تمرکز بر بهبود رتبه بندی پولی در موتور های جست و جو
  • قرار گرفتن سایت با پرداخت هزینه در جایگاه برتر
  • توقف ترافیک پس از توقف پرداخت هزینه به کمپین تبلیغاتی

جمع بندی

ارگانیک سرچ، جست و جویی است که با پول نمی شود آن را خرید و برای دستیابی به آن باید به روش ها و استراتژی های سئوی کلاه سفید یا سئوی اخلاقی مسلط بود. جست و جوی ارگانیک نسبت به تبلیغات پولی از نظر هزینه هایی که این تبلیغات به دنبال دارند، به صرفه تر است. همچنین برای مدت طولانی تری وب سایت ها را در صفحات نخست نتایج جست و جو نگه می دارند؛ در حالی که تبلیغات پولی به محض توقف پرداخت هزینه، متوقف می شوند. پیشنهاد می دهیم بر یادگیری و به کار بردن شیوه های سئوی اخلاقی جست و جوی ارگانیک سرمایه گذاری شود. در این مقاله به توضیح درمورد ارگانیک سرچ و مقایسه آن با سرچ پولی پرداختیم.

source

توسط