سید جمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای استان سمنان از امروز در مدارس استان آغاز شده است، ابراز داشت: هدف از برگزاری این قبیل اقدامات افزایش تحرک، شادابی و سلامت هر چه بیشتر دانش آموزان است.

وی ضمن بیان اینکه ۳۵ هزار دانش‌آموز استان سمنان در این رقابت‌ها حضور دارند، افزود: این تعداد حضور شامل ۲۷ درصد جمعیت کل دانش آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه این برنامه‌ها می‌کوشد تا ورزش را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کند، ابراز داشت: از آنجا که دانش آموزان به عنوان عضوی از یک خانواده هستند می‌توانند به خوبی این فرهنگ ورزش را به سایر بخش‌ها انتقال دهند.

وزیری ضمن بیان اینکه این برنامه همزمان با هفته تربیت بدنی در تمامی مدارس به اجرا در آمده است، تصریح کرد: ابتدا دانش آموزان در داخل مدرسه، سپس شهرستان و در انتها به صورت استانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی ضمن بیان اینکه این رقابت تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد، افزود: این برنامه‌ها مشارکت‌ها را نیز افزایش خواهد داد و به تقویت رفتار‌های اخلاقی و مهارت‌های اجتماعی منتهی می‌شود.

source

توسط