بدنه کیا EV5 تحت تاثیر خطوط مستقیم شکل گرفته است و مواردی شامل کاپوت کشیده، دماغه عریض، طراحی زاویه­‌دار چراغ‌های جلو و عقب و ستون D و همچنین رینگ‌های آیرودینامیک را به همراه دارد.

آقای کریم حبیب از اعضای هیات مدیره کیا که ریاست بخش طراحی جهانی این شرکت را نیز برعهده دارد، از طراحی کیا EV5 به عنوان تعریف جدیدی از شاسی‌بلند جمع و جور تحت تاثیر فلسفه طراحی کیا، یعنی «جمع اضداد»، یاد کرده است.

2025 کیا EV5

طراحی جعبه‌­ای بدنه کیا EV5 تحت تاثیر مدل کانسپت که چند ماه پیش رونمایی شد، شکل گرفته و البته به سایر محصولات برقی کیا شباهت دارد. این طرح می‌­تواند در مقایسه با سایر رقبا همچون نیسان آریا و فولکس واگن ID.4، فضای بیشتر کابین و احتمالا محفظه بار بزرگتری را به ارمغان بیاورد، هرچند که از نظر آیرودینامیک در جایگاه پایین تری قرار می‌گیرد. آقای کریم حبیب، مدیر بخش طراحی کیا نیز به قابلیت‌های کاربردی این طرح اشاره کرده است.

طرح آیرودینامیک رینگ‌های کیا EV5 هم در کمتر خودرویی مشاهده می‌شود.

9 رنگ سفید برفی صدفی، سفید Clear، مشکی Starry Night، قرمز Magma، نقره­ای Ivory، آبی Frost، سبز Iceberg، آبی Tide و خاکستری Shale به همراه نقره‌­ای Ivory مات را می‌­توان برای تزئین بدنه کیا EV5 سفارش داد.

2025 کیا EV5

براساس داده‌­هایی که توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) انتشار یافته، طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای این خودروی 1870 کیلوگرمی به ترتیب 4.615، 1.875، 1.715 و 2.75 متر خواهد بود. در واقع کیا EV5 از نظر ابعاد به اسپورتیج شباهت دارد، همچون EV9 که در کنار سورنتو قرار می­‌گیرد.

source

توسط