همه چیز از همه جا برای ماشین شما
wp-header-logo-222.png
تیم تحریریه
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره واردات خودرو و مسئله خودرو های اسقاطی گفت: قرار شده معادل یک و نیم درصد قیمت خودرو های وارداتی، گواهی اسقاط خودرو برای افرادی که می خواهند خودرو وارد کنند صادر شود تا با پرداخت آن بتوانن واردات خودرو را انجام دهند.
جلال رشیدی‌کوچی درباره سوالات مطرح شده مبنی بر این‌‎که برای واردات خودرو حواله اسقاطی و از رده خارج شده نیاز است، گفت: به عنوان یک خبر قطعی می‌گویم در قانون ساماندهی بازار و صنعت خودرو آمده است به ازای ساخت، تولید و واردات باید خودرو اسقاط و از رده خارج شود. برای چه منظور این اتفاق  می‌افتد؟ برای این‌که هم میزان تعداد خودرو و هم میزان آلودگی در کشور کنترل شود و هم آن مبغلی که به عنوان اسقاطی از رده خارج کردن خودرو داده می‌شود کمک به محیط زیست باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قانون بندهای خوبی را پیش‌بینی کرده است و کار درستی هم هست اما از آنجا که صنعت خودروی ما نابه‌سامانی بسیار زیادی دارد، پیاده کردن این بند از قانون باتوجه به این‌که واردات هم در حال سرعت گرفتن است و تقریبا مشکلاتی را که داشته حل و فصل کردیم؛ همین که به ازای هر یک خودرویی که تولید و یا وارد می‌شود یک خودرو از رده خارج شود باعث شده این بازار بلبشویی که در خودروهای اسقاطی شاهدش هستیم، شکل بگیرد.
وی یادآور شد: در گذشته هم این مشکل برای خودروهای کشنده و تریلی وجود داشت که مقرر شد خودروهایی که تا 3سال کارکرد داشتند، برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای وارد کشور شوند و در ازای واردات قرار شد که خودروهای فرسوده اسقاط شوند و گواهی اسقاط را چند شرکت صادر می‌کردند. آن زمان کار به جایی رسید که قیمت اسقاط یک کامیون اسقاطی که شاید پول آهنش نهایتاً چیزی حدود 200 تا 300 میلیون تومان بود به دلیل آن‌که تعدادش کم و محدود بود، از یک کشنده نو و تولید یک کشور اروپایی مانند شرکت‌های داف یا رنو یا ولوو که تولید و وارد می‌شدند  بسیار بالاتر شود. مجلس در این داستان ورود و قانونی را تصویب کرد که معادل یک و نیم درصد ارزش آن خودرو وارد شده را به حساب محیط زیست واریز می‌کردند و گواهی اسقاط را صادر می‌کردند و این مشکل حذف شد.
رشیدی کوچی ادامه داد: قابل پیش‌بینی بود و من هم از قبل هشدار داده بودم که اگر به ازای هر خودرویی که وارد می‌شود یک خودرو اسقاط شود، حتما قیمت خودروهای اسقاطی بالا خواهد رفت؛ چراکه این مسئله بار روانی برای جامعه ایجاد می‌کند. برای این موضوع هم پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته و قرار بر این شد گواهی اسقاط صادر شود. در حال حاضر تعداد قابل توجهی خودرو در سامانه اسقاط وجود دارد و اگر اشتباه نکنم بالای 70 تا 80 هزار گواهی خودروی اسقاطی در سامانه بارگذاری شده و افراد می‌توانند گواهی را خریداری کرده و آن را به عنوان گواهی اسقاط ارائه دهند.
وی با بیان این‌که حتما تدبیر خواهد شد خودروهایی که امروز قیمت‌شان این گونه فضایی بالا رفته مدیریت شود و به زودی هم این اتفاق خواهد افتاد، یادآور شد: شاید یک عده‌ای بیان کنند چنین خودروهایی (خودروهای اسقاطی) برای آدم‌های نیازمند، مستضعف و اشخاصی است که تمکن مالی ندارند و چه اشکالی دارد این افراد ماشین خودشان را با این قیمت بفروشند؟ چراکه پولداران می‌خواهند خودرو وارد کنند. این یک استنباط و برداشت کاملا اشتباه است؛ چراکه اولاً به نظر می‌رسد این افراد عموما مردم نیستند و به نظر می‌رسد دلال‌هایی هستند که می‌خواهند در واردات خودرو و بازار خلل ایجاد کنند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: مسئله بعدی این است هنگامی که کف قیمت خودروی اسقاطی بالا برود، حتما روی قیمت خودروهای نو و یا خودروهایی با کارکرد کم هم تاثیرگذار است؛ زیرا آن‌ها هم قرار است از بازار خودشان به بازار بالادست‌شان بیایند. به طور مثال کسی که مالک یک خودروی پژو 206 مدل 94 با قیمت 300 میلیون است هنگامی که مشاهده می‌کند یک پراید از رده خارج شده 400 میلیون شده حتما بیکار نمی‌نشیند؛ او هم روی قیمت خودروی خودش می‌گذارد که این امر بازار را برهم می‌زند.
رشیدی‌کوچی بیان کرد: جای نگرانی وجود ندارد و حتما همان اتفاقی که برای خودروسازان افتاد که معادل ریالی قیمت اسقاط را برای محیط‌زیست به حساب دولت واریز می‌کردند در این داستان هم تا به ثبات برسد می‌توانند این کار را انجام دهند و معادل ریالی اسقاط را برای عزیزانی که می‌خواهند واردات داشته باشند، در نظر بگیرند.
وی تاکید کرد: معتقدم با این سایت و شبکه‌هایی هم که قیمت‌سازی می‌کنند باید برخورد شود چراکه خلاف قانون عمل می‌کنند. خواهش می‌کنیم مردم به این رفتارهای هیجانی توجه نکنند. اگر یادتان باشد مدتی پیش می‌گفتند در چرخ‌های خیاطی طلا وجود دارد و فلان جیوه را در خود دارد که قیمت آن‌ها را تا چندین میلیون بالا برد، البته مردم از این رفتارهای هیجانی آگاه هستند انشاالله این وارداتی که بعد از سال‌ها قانون شده، آرام‌آرام روی غلتک بیفتد و روان شود.
سازمان ملی استاندارد، دستورالعمل واردات خودروهای کارکرده و لیست برندهای مجاز که می‌توانند وارد کشور شوند را منتشر کرده که بر اساس آن، خودروهای کارکرده از کسب مجوز از سازمان…
هایما S5 یک  کراس اور شهری است که چند سالی است توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید می شود و مدتی پیش تیپ پلاس آن نیز به بازار عرضه شده…
آگهی های فروش خودرو در سایت های مختلف نشان از این دارد که سایپا تیپ جدیدی از شاهین را با نام شاهین GL وارد بازار کرده است. شاهین GL در…
براساس نامه ارسالی از دفتربرنامه ریزی مقررات واردات و صادرات وزارت صمت به دفتر فناوری داده و امنیت فضای مجازی، قوانین اجرایی جدیدی برای قانون بودجه اعلام شده است. در…
نمایشگاه خودرو مشهد 1402 از تاریخ 9 الی 12 شهریور برگزار شد و روز گذشته به پایان رسید. در این نمایشگاه شرکت های خودروسازی خصوصی و دولتی اقدام به رونمایی…
گروه بهمن به عنوان یکی از قدیمی ترین خودروسازان خصوصی در ایران، یکی از شرکت کنندگان نمایشگاه خودروی مشهد است که از تاریخ 9 الی 12 شهریور در مکان نمایشگاه…
همون اول میگفتین تبلیغ ماشین چینی هست، تا اینا به مفهوم لوکس برسن راه زیادی…
کم کم گاز و کلاج و فرمون رو هم برمیدارند، خودرو ساز ملی به جایی…
آپشن ؟ سایپا فرمون رو هم جزو آپشن حساب می کنه
واقعا خجالت نمی‌کشید که فونیکس رو با میباخ در یه سطح میدونید؟
خب فقط تبلیغات سایتهای فروش قطعات بود.حداقل مشخصات مدلهای جدید این دو کمپانی رو مینوشتین…
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
تمامی حقوق محتوای منتشر شده در این سایت متعلق به car.ir است.
بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.
source
تولید محتوا




source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp