همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
در این درگ، شورلت کامارو SS با ۴۵۵ اسب بخار قدرت به مصاف تویوتا سوپرا با ۳۸۲ اسب بخار و نیسان Z با ۴۰۰ اسب بخار میرود.
بهزودی در پایان مدل ۲۰۲۴ تولید شورلت کامارو خاتمه خواهد یافت و بنابراین حالا زمان آن است که به یاد بیاوریم این ماسل کار آمریکایی چقدر توانایی دارد. بدین منظور، سم کارلیجن یک کامارو SS 1LE مدل ۲۰۲۲ با گیربکس دستی را در برابر دو کوپهٔ اسپرت توانمند ژاپنی یعنی نیسان Z و تویوتا سوپرا قرار داده است. کامارو SS از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری هشت سیلندر LT1 استفاده میکند یعنی همان موتوری که اولین بار در سال ۲۰۱۴ در کوروت C7 معرفی شد. این پیشرانه ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
در این ویدئو، بجای رقابت سهتایی، کامارو ابتدا به مصاف نیسان Z میرود و سپس در برابر تویوتا سوپرا قرار میگیرد. کوپهٔ نیسان به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربویی مجهز است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین، Z قدرت کمتری نسبت به رقیب آمریکایی دارد اما در عوض وزن آنهم سبکتر است. بااینحال، کوپهٔ ژاپنی در برابر کامارو SS شانسی نداشت و هم در مسابقات رولینگ و هم در درگ شکست خورد. یکی از دلایل عملکرد ضعیف نیسان Z همین موتور نسبتاً قدیمی است که اولین بار در سال ۲۰۱۵ در اینفینیتی Q50 معرفی شد.
کامارو اما در برابر سوپرا کار سختتری دارد که یکی از دلایل آن، موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ بامو است. این پیشرانه چه در محصولات خود بامو و چه در سوپرا قدرتی بیش از آنچه اعلام شده تولید میکند. موتور بامو M3 هم بر اساس همین پیشرانه ساخته شده است. درهرحال، طبق اعلام تویوتا، این پیشرانه در سوپرا ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در رقابتهای کامارو و سوپرا، در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت ماسل کار آمریکایی برتری دارد درحالیکه در درگهای از حالت سکون کوپهٔ ژاپنی پیروز میشود.
بااینحال، اختلاف خودروها بسیار جزئی است بهگونهای که سوپرا ۴۰۰ متر را در ۱۲.۴ ثانیه طی میکند و کامارو این کار را در ۱۲.۶ ثانیه انجام میدهد. با توجه به این درگ، شما کدامیک از این کوپهها را انتخاب میکنید؟ سراغ کامارو با موتور V8 تنفس طبیعی پوشراد میروید یا کوپههای شش سیلندر توربوشارژ ژاپنی را ترجیح میدهید؟
نیسان Z
تویوتا GR سوپرا
شورلت کامارو SS
نشناسی بهتره
کامارو:لایک
سوپرا:دیس لایک
نیسانz:ریپلای
مردیم از خوشی
تو این کلاس و قیمت فقط موستانگ
مردیم از خوشی
تو این کلاس و قیمت فقط موستانگ
Car love
غرش کامارو می ارزه به اون دوتا
mercedes
همه جوره انتخابم کامارو.
حیکل عضلانی کامارو و اون صدای اگزوزش رو ترجیح میدم به دوتا ۳لیتری توربو
ARMAN سابق
حداقل کامارو رو به ب ام و سوپرا ترجیح میدم
Killer
نتیجه z که همون همیشگی!
سوپرا هم به لطف بیمر و وزن کمتر تونست یه درگ رو ببره
کامارو سروره اینجا
blackwing
آقا کجایین کسانی که میگین سوپرا سوپرا ، اون سوپرایی که شما میبینی بوگاتی رو میزنه ۲۰۰۰ اسب داره ، دو برابر قیمت ماشین لوازم افترمارکت نصب شده روش !
فقط و فقط فابریک کارخونه مهمه ، اعیار و اعتبار و ملاک فقط فابریک کارخونه هست ، تیونینگ و افزایش قدرت موتور جنبه جانبی داره
datsun
الان خیلی خوشحالی ۶ لیتر ماشین اوردن فقط تو رولینگ یکم جلو افتاد واقعا واسه یه سری ماشینهای آمریکای لقب اسب بخار حروم کن لقب برازندیه،
Amir Machine
حداقلش کامارو پلتفرم و موتورشو از کسی گدایی نکرده
مهران
من از اونا نیستم 😄
اما اگه با این تعداد سیلندر و حجم موتور نبره اون دوتا رو باید تعجب کرد.
Avan
خب قاعدتاً با توجه به قیمت که هر سه تقریباً یک قیمت دارند و قدرت و ابعاد، کامارو ارزش بیشتری دارد.
مهران
راننده نیسان فکر کنم هر باری جای گاز و ترمزو اشتباه میگرفت…بعیده با این اختلاف شتاب اولیش نسبت به کامارو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
زومیت ♦ زومجی ♦ کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.