همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
هرچند نسل جدید تویوتا لندکروزر ویژگیهای قابلتحسین زیادی دارد اما در برخی قسمتها به ارتقاء نیاز خواهد داشت تا بتواند به یک شاسیبلند آفرودی توانمند تبدیل شود.
آنچه در این مطلب میخوانید:
تویوتا لندکروزر در قالب نسل جدید پرادو به بازار ایالاتمتحده بازخواهد گشت اما آیا این خودرو در بین شاسیبلندهای آفرودی بازار بهترین گزینه خواهد بود؟ نگاهی دقیق به پرادوی جدید نشان میدهد که این شاسیبلند ژاپنی در چند بخش مهم کمبود دارد که میتواند علاقهمندان به بیراهه نوردی را نگران کند. پس بیایید با مقایسه ویژگیهای نسل جدید لندکروزر با رقبا ببینیم چه چیزهایی در این شاسیبلند ژاپنی باید ارتقاء پیدا کند.
این اولین لندکروزری است که صرفاً بهصورت هیبریدی در آمریکا عرضه میشود و بنابراین کسانی که زیر کاپوتها به دنبال موتور V8 هستند باید سراغ جیپ رانگلر و لندروور دیفندر بروند. این در حالی است که نسل جدید تاکوما و لکسوس GX همچنان بهصورت غیرهیبریدی عرضه میشوند. البته تویوتا بیش از دو دهه است که موتورهای هیبریدی تولید میکند و قطعاً پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری پرادو از کیفیت و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار خواهد بود ولی بااینوجود، هنوز هم یک پیشرانهٔ غیرهیبریدی در آفرود حس اطمینان بیشتری به راننده میدهد. این یعنی شاید آن جانسختی که در فورانر با موتور سادهٔ تنفس طبیعی میدیدیم را در پرادو شاهد نباشیم.
لندکروزر جدید در هیچکدام از زوایای آفرود و همینطور فاصله از زمین برتری ندارد. فورانر TRD Pro حدود ۲۳ سانتیمتر از زمین فاصله دارد درحالیکه این عدد برای پرادو ۲۱ سانتیمتر است. همچنین در آفرود برای بالا و پایی رفتن روی ناهمواریها بدون کشیده شدن سپرها روی زمین، زوایای حمله و فرار بسیار اهمیت دارند درحالیکه زاویهٔ حملهٔ ۳۱ درجه و فرار ۲۲ درجهٔ پرادو از فورانر ضعیفتر است. حتی لندکروزر سری ۲۰۰ هم در زاویهٔ حمله نسبت به پرادو برتری دارد؛ بنابراین، بهبود این اعداد به کیت افزایش ارتفاع، لاستیکهای بزرگتر و سپرهای افترمارکتی نیاز دارد و تا آن زمان، پرادو باید در مسیرهای هموارتری تردد کند.
هرچند تمام تیپهای پرادو بهصورت استاندارد به قفل دیفرانسیل عقب مجهز هستند اما از قفل دیفرانسیل جلو خبری نیست؛ بنابراین، کسانی که خواهان قفل دیفرانسیل جلو در پرادوی جدید هستند باید سراغ افترمارکت یا شاسیبلندهای آفرودیتری مثل فورد برانکو بروند.
در خودروهای آفرودی محافظت در برابر آسیبدیدگی بسیار مهم است و تویوتا در لندکروزر جدید به این موضوع توجه داشته است. برای این ماشین، صفحات محافظ برای رادیاتور، پیشرانه و باک سوخت در نظر گرفته شده و یک صفحهٔ محافظ کوچک هم زیر گیربکس کمکی نصب شده است. بااینحال، جیپ رانگلر و فورد برانکو همچنان محافظت بیشتری را بهصورت کارخانهای ارائه میکنند؛ بنابراین، کسانی که میخواهند پرادو را به یک آفرودر توانمندتر تبدیل کنند باید سراغ ارتقاء محافظت از زیر خودرو بروند.
پرادوی جدید حتی در آفرودیترین نسخهٔ خود هم با لاستیکهای جادهای چهارفصل ارائه میشود درحالیکه رقبا بهصورت کارخانهای با لاستیکهای کاملاً مناسب آفرود به فروش میرسند مثل لاستیکهای ۳۵ اینچی جیپ رانگلر روبیکان و ۳۷ اینچی فورد برانکو رپتور که هردو آلترین هستند. این یعنی خریداران لندکروزر که خواهان گوشت بیشتری زیر پاهای خود هستند باید راهی مغازهٔ لاستیکفروشی شوند!
اگر تعریف شما از آفرود سفری با خانواده یا دوستان در مسیرهای خاکی ساده است، پرادو بهراحتی این کار را انجام خواهد داد اما برای هر چیزی بیش از این، لاستیکهای آفرودی تهاجمیتر و صفحات محافظ بیشتر را توصیه میکنیم. البته احتمالاً نصب لاستیکهای بزرگتر به تغییراتی در فنرها و زیربندی خودرو نیاز خواهد داشت. البته ما قفل دیفرانسیل عقب استاندارد، دو قلاب بکسل در جلو و طراحی سپر جلو که برای نصب وینچ مناسب خواهد بود را تحسین میکنیم اما آیا میتوان نسل جدید لندکروزر پرادو را به خودرویی برای تسخیر خارج جاده تبدیل کرد؟ زمان مشخص خواهد کرد.
رضا
ممکنه بخواد این بهبودها رو برای مدل TRD لندکروز ارائه بده.
مازیار
اگه بتونه دلشو راضی کنه!
NAVID۰۰۹۸
چه جالب ؟!
نگو تا همین الان در مورد آفرود اشتباه فکر میکردم و ملاکِ تمام شاسیبلندهایی که آفرود میروند ، استاندارد کارخونه هست !!!!
اول که ، آفرود دارین تا آفرود !
دوم که ، هدف از خرید خودروهای شاسیبلند بستن قطعات افترماکتی هست که تویوتا و سپس جیپ در این بخش حرف اول را در تمام جهان میزنند !
سوم که ، یکبار دیگه پاراگرافها را بخوانید تا به جزئیات خندهدار مقاله پِی ببرید ((( آخه مگر در ورژنهای لیمیتد و مخصوص باشه مثل TRD که لاستیک آفرودی بشه و تعلیق ارتقاء داده بشه و سپرها فلزی باشه و سینی زیر کامل نصب بشه و …. ))) !!!
شما کدوم شرکت را میشناسید که در نمونههای استانداردش بیاد لاستیک گل جنگی و …. اضافه کنه مگر در نمونههای لیمیتد !
انگاری اصلاً نمیبینید پرادو میخواد با محدودهی ۵۰ هزار دلاری وارد چنین بازار پُر رقابتی بشه که برای بقیه نشدنیه ! اینو میدونید اصلاً یعنی چی ؟! تازه اونم برای شرکتی که نماد اعتماد و اطمینان هست !
پرادو به نوعی جایگزین FJ شده ولی اکثریت نگاهشون یه لندکروزر کوچیک شده هست !
این عشق ژاپنی را باید خرید و افترمارکت بست روش و لذت دنیا رو برد و لاغیر !
محمد
بازم ریپلای نفر اول و نوشتن تخیلات و دریافت حقوق از نمایندگی تویوتا
Car love
چونکه هیچوقت نبوده!!
طراحی دقیقا خود دیفندره! لندروور شکایت نکنه صلوات
blackwing
افتر مارکت ؟
مهندسی و نتیجه زحمات یه کمپانی موقعی معلوم میشه که ماشین فابریک کارخونه رو تست کنی ، اینطوری باشه که با پراید هم میشه بوگاتی رو گرفت !!!
ehsan
مشخصه نوید “افترمارکت” رو تازه یاد گرفته که چیه.چون زیر تمام مطالب افرود میگه تویوتا جوری میسازه که تو افترمارکت ببندی روش (با یه هزینه انداره خود ماشین) و اره افترمارکت ببندی دیگه حریف نداره و فلان!!!
افترمارکت دیگه ربطی به برند نداره پروفسور
پیام
چون غولهایی مثل مرسدس، هامر کادیلاک و … ومود دارند.
phonix
اینو باش اونجا تو مطلب لکسوس که نشون دادی اصلا سگمنت حالیت نیست
یه جای دیگه هم ماشین سدان جنسیس رو با کوپه دو در در بخش فروش مقایسه کردی 🙂
اینجا هم تویوتا رو با کادیلاک و بنز مقایسه کردی 🙂 پسر واقعا جالبی
باید با فورد حداقل مقایسه میکردی پرفسور کلا از درک چیزی به نام بازه قیمتی و سگمنت عاجزی
( الان میاد در خصوص ال جی برامون داستان میگه )
ehsan.fa
هرکاری بکنند جیپ نمیشند من چون آفرود خشن دوست ندارم در شرایط یکسان تویوتا رو انتخاب میکنم ولی برای آفرود جیپ وسلام
RIO
دوستان کره ای فن بسم الله
فقط انگلستان
خیلی قشنگ و دوست داشتنیه💖
Enzo Ferrari 2008
در جواب تیتر مجله میتونم بگم چون شاسی بلند های فورد شورلت کادیلاک و (,تسلا)
هست حتی بنز و بی ام و که اینو می خورند
نظر شخصی خودم اینکه تیم طراحی تویوتا خیلی ضعیف عمل کرده !
Xerxes99
پرادو یه سیس سازمان مللی داره ازینا که میرن آفریقا و هم قراره تو جاده آسفالته برن هم خاکی
اگه صرفا آفرود ملاک باشه جیپ رنگلرو و فورد برانکو بهترن
Enzo Ferrari 2008
ماشین ساده دیگه لندکروز لوکس نیست مثل نسل ها قبلیش لاکچری نیست
نسل ۲۰۱۸ تا ۲۰۰۸خیلی خاص بودن
نسل به نسل موتور ضعیف تر روش میزان
از ۸سیلندر برسی به ۴ سیلندر
datsun
داداش این پرادو
حسن
پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ خیلی مزخرفه چرا به این رضایت دادن
dimitripetrenko
افرود ژاپنو بدین دست پاترول برین همون لندکروز ۲۰۲۴تونو جمع کنید 🙂
سالار فصل
باید در واقعیت دید نه فقط با خط کش و از روی ظاهر
شک نکنید بهترینه
مردیم از خوشی
خودت میگی باید در واقعیت دید نه از ظاهر
بعد بلافاصله میگی شک نکنید بهترینه ؟
سالار فصل
چون بارها ثابت کرده این موضوع رو تویوتا
Behi
بعضیا دیگه آفرود رو خیلی جدی گرفتن😂 کی ۶۰ هزار تا میده تا از مسیرهای بشدت وحشی عبور کنه! منظور از آفرود نهایتاً مسیر خاکی و سنگلاخی و یکمی هم تپههای بسیار کوچک.
مانی
نکته اول : بر خلاف نظر نویسنده این مقاله،تویوتا پرادو جدید یک شاهکار در زمینه مهندسی خودرو است.توجه به ریزه کاری ها در این خودرو در اوج خودش هست.مثلا قلاب عقب این ماشین در بخش سپر عقب،با یک محافظ پلاستیکی (قابل برداشت توسط راننده) پوشش داده شده تا در برخورد آسیب کمتری به سرنشینان و خودروهای عقب برسه.فیلم های زیادی از این ماشین تو سایت یوتیوب است که این توجه دقیق به ریزه کاری ها در اون کاملا به نمایش در آمده.
نکته دوم : بعید است که رقبای این خودرو در بحث دوام و استهلاک و هزینه های مصرفی با این خودرو رقابت کنند.حتی جیپ و لندروور هم در زمینه دوام و استهلاک و هزینه های مصرفی نمی تونند با این خودرو رقابت کنند.
نکته سوم : مردان رنسانسی صنعت کره هنوز نتونستند یک ماشین در سطح نصف توانایی های آفرودی این ماشین بسازند.بیشترین زور آفرودی این مردان رنسانسی در عرضه محصولی به نام کیا موهاوی بود که نفسش خیلی زود در شنزارهای کویر درمیاد! به نظرم،تنها محصول آفرودی قابل احترام کره ای ها سانگ یانگ رکستون هست که اونهم بعیده که بتونه با پرداو رقابتی نزدیک بکند.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
دوست عزیز اگر اینطور باشه لاماری ایما هم نواوری داره یک محفظه وسط کولر ها هست برای گداشتن گوشی(: نواوری به یک چیزی گفته میشه که شبیهش نباشه پس این چیز خفن و عجیب غریبی نیست و از سرنشین محافظت نمیکنه
نکته دوم: چرا تویوتا پرادو که به گفته شما کم خرج هست دقیقا از کجا اوردی غاین ماشین نه دیدیمش نه هزینه استهلاکی ازش امده!
نکته سوم: کره کی با ژاپن رقابت داشته سر خودرو افرود؟ که براش موهاوی مثال میزنی؟ موهاوی یک ماشین فول سایز معمولی بود نه افرود!
که قرار بود ارزان باشه ولی مشتریان خوششون نیومد! ببین من طرفدار هرچی خودرو خوبم و این رو هم بار ها گفتم ولی تعصب یک سری توی این سایت اجازه یک بحث مفید رو نمیده
Car love
اون مطلب رنسانس خیلی اذیتت کرد😂😂گفتم که مطلب ضد حال واس ٣ چرخه بازاس
وقتی حتی نمیدونی موهاوی اصلا واس افرود نبود 😂😂باو چقدر سوتی میدی،هر کامنت میزاری ده تا سوتی توشه
افرود خفن دودوتا هم لندکروزه که سالی ٢ هزارتا فروخت تو امریکا و توقف تولید شد
حسن
اینجا بحث برندها نیست بحث سره اینه یکی از افرودرهای خوب خودروسازیه دنیا توسط کمپانیه سازنده زیر و رو شده و هیچ مشخصه ای از اون خودرویی که همه باهاش تجربه داشتن و بهش اعتماد کامل داشتن اصلا وجود نداره و این یعنی این خودرو باید از صفر شروع کنه و شروع به اعتماد سازی کنه که قطعا ۴ سیلندر توربو شارژ با ۲.۴ حجم خودش خیلیها را از خرید و امتحانش هم منصرف میکنه
چرا همیشه فک میکنید در هر مبحثی قصد تخریب وجود داره
AMANTE
تو متن هم اشاره شد آفرود داریم تا آفرود، اونی که بخواد آفرود سنگین انجام بده با نسخه ی استاندارد کارخونه نمیره و ماشین رو جوری تغییر میده که میشه گفت فقط صندلی و فرمان کارخونه استاندارد میمونن و بقیه ماشین قطعات افترمارکتیه.
بزرگترین مشکل این ماشین موتور هیبرید هست که سخت بشه آفرود بازا رو راضی کرد به خرید اش.
Fy
اینم میشه مثله fjکروز… افسوس 😔
Alireza
واقعا دیگه بعضی موقعه ها خیلی حالم از وضعیت خودرویی کشور به هم میخوره😡اخه چزا ما همچین چیزایی رو نباید داشته باشیم
محسن
من که ماشین افرودم داشته باشم دلم نمیاد ببرمش افرود ۶۰۰۰۰ دلار
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
زومیت ♦ زومجی ♦ کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
آنچه در این مطلب میخوانید:
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.