همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
نسل جدید هیوندای سانتافه ۵ سانتی‌متر از قبل کشیده‌تر شده و با پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری توربو و ۱.۶ لیتری توربو هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد.

هیوندای چندی پیش تصاویر نسل جدید سانتافه را منتشر کرد اما حالا تمام ویژگی‌ها و مشخصات این کراس‌اوور کره‌ای اعلام شده تا شاید انتقادات از طراحی بیرونی آن فراموش شود. فاصلهٔ محوری نسل جدید سانتافه با ۴۸ میلی‌متر افزایش به ۲,۸۱۵ میلی‌متر رسیده و طول کلی ۴,۸۳۰ میلی‌متری آن‌هم رشدی ۴۶ میلی‌متری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد. عرض و ارتفاع این خودرو نیز به ترتیب ۱,۹۰۰ میلی‌متر و ۱,۷۲۰ میلی‌متر است.

به لطف رشد ابعاد بیرونی، هیوندای حالا توانسته صندلی‌های ردیف سوم را به نسخهٔ آمریکایی سانتافه اضافه کند. همچنین ظرفیت صندوق بار نیز با ۹۰ لیتر افزایش به ۷۲۵ لیتر رسیده است. برای سانتافه همچنین صندلی‌های موسوم به Relaxation در نظر گرفته شده که قبلاً در آیونیک ۵ ارائه شده بودند. در صورت سفارش نسخه شش‌نفره، این صندلی‌ها در ردیف دوم هم ارائه می‌شوند. علاوه بر این، ویژگی‌های کاربردی زیادی مثل دو شارژر بی‌سیم گوشی و حتی محفظه استرلیزاسیون UV-C در جعبه‌داشبورد برای تمیز کردن گوشی و کیف پول هم تعبیه شده است.

نسل جدید سانتافه در کره جنوبی و آمریکای شمالی با دو پیشرانه مختلف عرضه می‌شود. موتور اول یک نمونه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور است اما نمونهٔ دوم یک قوای محرکهٔ هیبریدی است که از پیشرانهٔ بنزینی ۱.۶ لیتری توربو تشکیل شده و مجموعاً ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفرتاصد نسخهٔ ۲.۵ لیتری ۸ ثانیه است درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی برای انجام این کار به ۹.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

اروپایی‌ها اما می‌توانند کراس‌اوور جدید هیوندای را فقط در همان نسخهٔ هیبریدی خریداری کنند و یا سراغ یک نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری و ۱۶۰ اسب بخار قدرت بروند. در برخی بازارها هم سانتافه با یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۱۹۱ اسب بخار قدرت دارد. هرچند این قدرت چندان کم به نظر نمی‌رسد اما ۱۱.۵ ثانیه طول می‌کشد تا این مدل از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. نسل جدید سانتافه از همین ماه در کرهٔ جنوبی عرضه می‌شود اما خریداران در اروپا و آمریکای شمالی باید تا نیمهٔ اول سال ۲۰۲۴ صبر کنند.

هیوندای هم‌زمان با معرفی کامل نسل جدید سانتافه، یک نسخهٔ آفرودی از آن را هم در قالب کانسپتی بنام XRT به نمایش درآورده است. این نسخه با ارتفاع بیشتر از زمین، لاستیک‌های آلترین گودریچ BF، زوایای حمله و فرار بهتر و لوازم جانبی مختلفی مثل باربند، جعبه‌های اشیاء در طرفین و نردبان عقب که همگی به‌وضوح از لندروور دیفندر الهام گرفته‌اند، برای بیراهه نوردی آماده شده است. هیوندای می‌گوید فعلاً هیچ برنامه‌ای برای تولید این کانسپت ندارد اما با بازگشت تویوتا لندکروزر به بازار آمریکا، به‌احتمال‌زیاد کره‌ای‌ها به‌زودی سانتافه XRT را به بازار خواهند فرستاد.
Scuderia Ferrari
میخواست دیفندر باشه ولی مواد خرابش کرد
AMANTE
دیفندر ارزون تر.
کرگدن باواریا
دیفندر حسرتی.
حسام
کاش لااقل چراغ عقب رو بالاتر طراحی کرده بودن
بنظرم هم‌ردیف اسم سانتافه رو کوچیکتر میکردن و چراغ رو دو طرفش میزاشتن قشنگتر میشد🙄
سام
در یک کلام ،معرکه🥰 .حیف که ملت ایران از همچین تکنولوژی و پیشرفت ی فقط حسرتش به دلش مونده😣 .کشوری که میتونست توی غرب آسیا با اقتدار رتبه یک رو داشته باشه ملت ش توی فقر و تنگدستی دست و پا میزنه🙄🤨😪 .
مهدی
کم کم داره از طراحیش خوشم میاد. یاد ماشینهای دهه ی هشتاد میلادی میفتم.
کرگدن باواریا
یه بار دیگه به ماشین های دهه هشتاد میلادی نگاه بنداز…
زشتی این ماشین انکار ناپذیره اینم یه فاجعه مث بقیه فاجعه های این کمپانیه اسپورتیج ۲۰۲۳ آزرا ۲۰۲۳ سوناتا ۲۰۲۳
phonix
اره منم دارم کم کم باهاش کنار میام هعی بدک نی مخصوصا نسخه افرودیش
فريد
با این طراحیش کلا کلاس ماشینو عوض کردن انگار
و اینکه کلا اصالت نداره طراحیشون نسل بعد کلا متحول میشه نسبت به قبلی و این خوب نیست به نظرم. از نظر بازاریابی هم کارشون خیلی سخت میشه
زیزیگولو
بنظر من نسل سوم و چهارم سانتافه خوشکلتر بودن
مردیم از خوشی
زشت نیست
بلکه متفاوته
باید دید بازخورد بازار چیه
مردیم از خوشی
زشت نیست
بلکه متفاوته
باید دید بازخورد بازار چیه
NAVID۰۰۹۸
فقط جا داشت روی طراحی عقبش رو بیشتر کار میکردند موارد دیگه اوکیه.
مازیار
طراحیش بیشتر سوال برانگیزه تا توجه برانگیز
یعنی چی اون گرافیک چراغهای جلو و عقب؟ مثلا خواستن یه زبان طراحی چراغ ارائه کنن؟؟
Amir Abbas
اینم از طراحی مینی بوس مانند سانتافه عزیزت پیام خان. جواب کامنت هاتم تو پست تویوتا دادم. برو بخون
Amirmohammad
اینقدر پایین بودن چراغای عقب اصلا منطقی نیست.همه چیزش اوکیه و از سانتافه نسل قبل زیباتره بنظرم،کابینش جلوش طراحی بغل ولی به طرز غیر عادی پایین بودن چراغای عقب خراب کرد نمای عقبو
یا خیلی فروشش میره بالاتر یا خیلی میاد پایین تر.باید دید چطور استقبال میشه
sina
هر چی کیا داره پیشرفت میکنه روز به روز هیوندای رد به عقب هست کامل تو طراحی…
ادم باورش نمیشه جفتشون مال یه شرکتن.
JDM
طراحیش از (نظر من) خوبه یه جورایی حس قلدربودن میده بهم ولی از حالت کراس‌اوور خارج شده تقریبا شبیه suv هست ولی قشنگه اما از لحاظ موتوری نمیشه حرفی زد تا نیاد وسط جاده
(اینم نظر منه و نظر بقیه محترم)
Yousef
شبیه پاتروله، یکم زشت تر
پژمان
خیلی زشته
اگه نسل های قبلیش شبیه این طراحی بودن، اون موقع شاید میشد تحملش کرد
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp