همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
در آخرین اطلاعاتی که از نمایندگی های فروش خودروسازان خصوصی به دستمان رسیده است، متوجه شدیم قرار است به زودی فروش مسابقه ای را مجدداً راه اندازی کنند.
در گذشته، خودروسازان دولتی و خصوصی محصولات خود را طی فرآیندی، که به فروش مسابقه ای مشهور بود، می فروختند و مردم و نمایندگی ها می بایست طی مدت زمان محدودی ثبت نام خود را تکمیل می کردند و موفق می شدند؛ از این رو، با توجه به مدت زمان کمی که فرد ثبت نام کننده در اختیار داشت، می بایست سرعت عمل خود را بالا می برد تا در فرآیند ثبت نام موفق شود و بتواند خودروی مورد نظر خود را از چنگال خودروساز خصوصی و دولتی بیرون بکشد. به همین دلیل و با توجه به شباهت این نوع ثبت نام به مسابقه و یا ماراتن، به آن فروش مسابقه ای می گویند.
خودروسازهای خصوصی و دولتی قبلاً از همین روش برای ثبت نام محصولاتشان استفاده می کردند، اگر به یاد داشته باشید چند سال قبل، بهمن موتور با همین روش قصد داشت آخرین مزدا ۳های تولیدی اش را به فروش برساند، اما در کسری از ثانیه فروش تکمیل ظرفیت شد و دیگر کسی نتوانست ثبت نام کند؛ پس از این اتفاق، مشخص شد اصلاً قرار نبوده است کسی از میان مردم عادی بتواند مزدا ۳ ثبت نام کند و تمام مزداها در نهایت به دست اشخاص خاص رسید.
پس از این اتفاق، مردم بسیار شاکی شدند و ارگان های ناظر نیز قول بررسی موضوع را دادند، اما حالا پس از گذشت حدود ۵ سال هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده است و قرار نیست بازخواستی صورت گیرد. بنابراین اگر در فروش های مسابقه ای پیشِ رو هم تخلفاتی صورت گرفت و دست مردم باز هم از ثبت نام کوتاه ماند، بهتر است کلاً بیخیال شوند، زیرا نه قرار است فرد یا ارگانی پاسخگو باشد و نه این که شخص و یا شرکتی جریمه و یا بازخواست شود.
بله همین دیروز بود که مدیران خودرو در ساعت ۵ عصر فرآیند ثبت نام را آغاز کرد و پس از گذشت چند دقیقه ظرفیت ها تکمیل شد. لازم به ذکر است که از موضوع فروش مسابقه ای مدیران خودرو حتا نمایندگی هایش هم خبر نداشتند و فقط حدود ۲۰ دقیقه قبل از شروع ثبت نام به آن ها اطلاع داده شد.
با توجه به پروسه ثبت نام دیروز مدیران خودرو، شرایط خاصی برای این نوع فروش در نظر گرفته نشده است و هر شخص بدون هیچ محدودیتی می تواند نسبت به ثبت نام اقدام کند. به این ترتیب، کافی است در درجه اول پول داشته باشید و سپس شانس با شما یار باشد تا بتوانید در فروش مسابقه ای موفق شوید. از این پس نیز باید منتظر شروع به کار دیگر شرکت های خصوصی در زمینه فروش مسابقه ای باشیم و البته انتظار موفق شدن هم نداشته باشیم، زیرا مانند تجربیاتی که داریم صددرصد این بار هم رانت موفق خواهد بود.
البته این را هم باید در نظر بگیرید که در هفته های آتی شاید چند سازمان و یا ارگان با این نوع فروش مخالفت کنند و آن را غیرقانونی بدانند که مطمئناً چنین مخالفتی قرار نیست زیاد طول بکشد و سریعاً ارگان ها و یا ناظران شاکی راضی خواهند شد. در پایان نیز پس از دریافت چراغ سبز، علاوه بر خودروسازان خصوصی، دولتی ها نیز با بهانه هایی که می آورند به جمع فروش مسابقه ای ها می پیوندند و محصولاتشان را در این قالب به فروش می رسانند.
با توجه به مدت زمان کمی که فرد ثبت نام کننده در اختیار دارد، می بایست سرعت عمل خود را بالا برد تا در فرآیند ثبت نام موفق شود و بتواند خودروی مورد نظر خود را از چنگال خودروساز خصوصی و دولتی بیرون بکشد. به همین دلیل و با توجه به شباهت این نوع ثبت نام به مسابقه و یا ماراتن، به آن فروش مسابقه ای می گویند.
بله همین دیروز بود که مدیران خودرو در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه عصر فرآیند ثبت نام را آغاز کرد و پس از گذشت چند دقیقه ظرفیت ها تکمیل شد. لازم به ذکر است که از موضوع فروش مسابقه ای مدیران خودرو حتا نمایندگی هایش هم خبر نداشتند و فقط حدود ۲۰ دقیقه قبل از شروع ثبت نام به آن ها اطلاع داده شد.
اونوقت این اطلاعا رو دقیقا از کجا آوردین؟!!!کدام شرکت اعلام کرده؟
بجز این است که شما فقط میخواهید به هر طریقی دوباره آتش افزایش قیمت را شعله ور کنید؟
ما این قضیه رو می دونستیم ولی منتظر موندیم تا یکی از شرکت ها این مدل فروشو شروع کنن بعد خبرشو کار کنیم. دیروز مدیران خودرو این کارو کرد و سریع هم تکمیل ظرفیت شد.
خب مدیران خودرو این موضوع رو کجا اعلام کرد؟ چه خودروهایی و با چه شرایطی به فروش رسیدند؟ لینکی از بخشنامه یا توضیحات بیشتر دارید؟
دوست عزیز میگم ۲۰ دقیقه قبلش فقط به نمایندگی هاش گفته شما میگی چرا اعلام نکرده. دنبال بخش نامه ای ؟؟
بله کاملا درسته؛ نمایندگیهای مدیران خودرو هم فقط به بستگان نزدیکشون اعلام میکنن یا خودشون برمیدارن…
نقد و اقساط هم اعلام کرده بودن.
البته بری بپرسی هم جوابتو نمیدن؛ میگن شرایط فروش فقط سامانه یکپارچه هست.
یک چیزی که خیلی مدت بهش فکر میکنم اینکه خیلی از قانون گذاران کشور و سران کشور همیشه از تولید داخل و حمایت بی چون و چرا اون حرف زدن و در عمل اجرا کردن اما واقعا اون طرف ماجرا که تولید کننده ست رو مثل خودشون تصور کردن؟؟ هیچ وقت شما نمیتونی تولید کننده های خارجی مطرح که با حمایت و انحصار درون کشور به جایگاه الان رسیدن رو با صنایع ما مقایسه کنی دلیل اصلیش نامرد و بی هویت بودن مدیر اون صنعت هست که فقط به فکر درامد هست شرکت سامسونگ در یک زمانی با اینکه انحصار کشور کره رو از دولت گرفته بود ولی در یک زمان برای اینکه در صنایع نیمه هادی شکست نخوره مجبور شد حتی به ضرر تولیدات خودش رو بفروشه تا بتونه صنعت نیمه هادی خودش رو حفظ کنه چون هدف اون ها پیشرفت بود نه صرفا پول در اوردن به هر قیمتی. کما اینکه در صنایع لوازم خانگی و ماشین سازی اون هویت ملی مدیرانشون نیست و فقط بفکر پول هستن نه پیشرفت و اول شدن در صنعت خودشون، حالا وقتشه که دست از انحصار و حمایت از این ها کشیده بشه و بازار رقابت خارجی با داخلی به وجود بیاد شاید اینطوری یه تکونی به خودشون و عقایدشون بدن، همیشه سختی باعث شکوفایی و پیشرفت میشه.
مدیران خارج از سامانه این نوع فروش رو گذاشته یا برای سامانه
خارج از سامانه
الان خودتخریبی ها هجوم میارن که این چه مقاله ای هست نوشتید
نمی دونید که آمار خودکشی تو بقیه کشورها زیاد شده یا خوشبختی تو بقیه کشورها کارتونیه و آواز دهل شنیدن از دور خوش است
بابا این همه خوشبختی به لطف دولت ریخته سرمون چرا نمی بینید؟
تب قیمتهای بازار خوابیده حالا شروع کردن دوباره بفروشن به دلالها تا قیمت رو بکشن بالا
بنده تا به امروز هیچ گونه طرحی که به نفع مردم باشه ندیدم در این مملکت اجرا بشه . حتی بارها و بارها دیدم که مسوولین با لج بازی تمام کاری کردند که تحریمها بیشتر بشه و قیمتها بالاتر بره . در صورتی که اگه کلا کاری نمی کردند همه چیز به حالت عادی برمی گشت.
خیلی از شما جوان هستید و طبیعتا تجربه کافی ندارید که علتش رو بدانید. اما میگم براتون. همین مثال خودرو ، اگه همه چیز روی روال باشه ، امکان خرید اینترنتی از نمایندگیهای بین المللی ، خدمات پس از فروش گسترده و انظباط مالی و عدم تعرفه های ناجوانمردانه، کدامیک از آحاد این مملکت میان دنا پلاس توربو اتومات با کلاچ اضافه بخرند؟؟؟؟ کدوم شرکت ایرانی میتونه با انطباط مالی و بالابردن راندمان و ضریب بهره وری به چاپیدن سرمایه مردم بپردازد؟ خوب امکانش نیست ! وقتی شرایط ( ساده عرض کنم ) خر تو خر باشه ، گورخر پرفسور محسوب میشه ! وقتی دزدی در حد لالیگا باشه ، جلوگیری از یک دزدی در حد فتح سیاره مریخ ارج و احترام داره !!!! به مرگ گرفته اند تا به تب راضی شدیم ! خود بنده پارسال دقیقا یک ماه قبل موج وحشتناک صعود قیمت خودروها ، خودرویی تقریبا دوبرابر قیمت کارخانه از بازار خریدم ، هیچ کس با افسوس به من نگفت که کاش می تونستی به قیمت کارخونه بخری ، اتفاقا همه با تبریک و خوشحالی گفتند که آفرین ! دمت گرم که به موقع خرید کردی !!! یعنی همه ما رو جوری شرطی کرده اند که فقط به فکر پا گذاشتن روی جنازه دیگران برای بالابردن خودمون از منجلاب باشیم ! نه باز کردن راهی برای هموطنان خودمون برای رهایی از این اوضاع سیاه و تاریک . حالا منتظر باشید تا خودرویی استاندارد با درآمد استانداردتون براتون بیارن ! زهی خیال باطل . این ثبت نام های مسابقه ای هم کلا یک فضا سازی هستش . در بهترین حالت ، قبلا فرم صفحه ثبت نام رو برای دوستان ارسال میکنند ، دوستان با پر کردن و تکمیل مشخصات اون فرم آماده میشن . در لحظه ای که سایت باز میشه ، تا شما بیایید و جای نوشتن نام و نام خانوادگی رو پیدا کنید و تا بجنبید تا شماره یک میلیارد رقمی شبای خودتون رو وارد کنید ، دوستان و برادران عزیز با بار گزاری صفحه از پیش حاضر شده کل خودروها رو یک جا به نام خود کرده اند و در حال خوردن چای با بیسکوییت ساقه طلایی هستند !! اگه اینها میخواستن برای شما کاری بکنند ، سیاست داخلی و خارجی رو ترمیم میکردند تا همه چیز اتوماتیک و سلسله وار درست و نرمال بشه . نطام حتی توانایی پرداخت حقوق مامورین و منسوبین خودش رو نداره ، کاسه گرفتید دستتون ؟؟؟؟
یک معادله ساده مینویسم تا به عمق خیانتی که داره به مردم میشه پی ببرید : مگر نه اینکه همین خودروها در سامانه یکپارچه خواهان داره حتی تحویل سال دیگه ؟ پس چرا همین خودروها رو با همین قیمت سه ماهه تحویل میدن ؟ دلشون براتون سوخته ؟ عاشق چشم و ابروی شما هستند ؟ دیشب هنگام نماز شب متحول شدند ؟ کلید اسراره یا دوربین مخفی ؟ هیچ کدوم ! چهارتا دونه به مردم عادی با همین قیمت میدن ، چهل هزارتا به نمایندگی ها ، دویست میلیون بالاتر !!! خود نمایندگی بلده چجوری هم این دویست میلیون رو از حلقوم ملت دربیاره و هم سیصد میلیون سود کنه !!
اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
source
تولید محتوا
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.