همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
سوپربایک، سوپراسپرت، استریت، رودستر و ادونچر، محبوب‌ترین گروه‌های موتورسیکلت دنیا با زیرمجموعه‌های متنوع هستند. بایک اگزیف، بهترین مدل از کلاس‌های مختلف را برای سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده است.
آنچه در این مطلب می‌خوانید:
انتخاب بهترین خودرو یا موتورسیکلت، نیازمند بررسی شاخص‌های گوناگون است. علاوه‌بر توانایی فنی، هزینه تعمیر، گارانتی و خدمات پس از فروش برندهای معتبر، قیمت نهایی نیز اهمیت بالایی در شناخت برترین گزینه دارد. فراتر از موارد فوق، سلیقه‌ی مشتری و نیازهای شخصی، برنده‌ی رقابت بین وسایل نقلیه‌ را تعیین می‌کند.
وب سایت بایک اگزیف، به‌تازگی فهرستی از بهترین موتورسیکلت در ۵ کلاس سوپربایک، سوپراسپرت، برقی، رودستر و ادونچر با اولویت هیجان برای سرنشین، ارائه داده است. این خبرگزاری یکی از رسانه‌های مشهور دنیای موتورسیکلت محسوب می‌شود که معرفی مدل‌های استاندارد یا سفارشی را انجام می‌دهد. با هدف تکمیل مطلب، یک نمونه‌ی رودستر تحسین‌شده به انتخاب دیگر منابع نیز، در انتهای مقاله معرفی شده است.
سوپراسپرت ایتالیایی در دنیای موتورسیکلت با دوکاتی، معنی می‌شود. پانیگاله  V4، سال ۲۰۱۸ توسط دوکاتی معرفی شد و حالا با موتور ۴ سیلندر خورجینی، تفاوت مهمی با رقبای ۴ سیلندر خطی ساخت ژاپن دارد.
دوکاتی پانیگاله V4
پانیگاله V4 از موتور ۱۱۰۳ سی‌سی، ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۴ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. این مدل، ۱۷۴ کیلوگرم وزن خالص دارد و در زمان ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. زمان لازم برای ثبت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت هم، ۷ ثانیه است.
دوکاتی پانیگاله V4 نسخه‌های متنوع دارد که در ارزان‌ترین نمونه با قیمت ۲۳ هزار دلار فروخته می‌شود. قیمت پانیگاله V4 S معادل ۳۰ هزار دلار و مدل سوپرلجرا V4 مجهز به پیشرانه ۹۹۸ سی‌سی، ۱۰۰ هزار دلار است.
باتوجه به وزن و قیمت بالا در موتورسیکلت‌های مجهز به پیشرانه‌ی با حجم بیش از ۹۰۰ سی‌سی، کلاس ۵۰۰ تا ۷۰۰ سی‌سی محبوبیت جهانی دارند. از سویی دیگر، شتاب عالی و قدرت مانور بسیار خوب، برای موتورسیکلت‌های اسپرت ژاپنی که پیشرانه‌ی ۶۰۰ سی‌سی دارند فراهم می‌شود. در این گروه، یاماها R6، کاوازاکی نینجا ZX-6R، سوزوکی GSX-R600 و هوندا CBR600RR وجود دارند.
هوندا CBR600RR
ظاهرا بایک اگزیف، محصول هوندا را برتر از دیگر رقبای هم‌کلاس ساخت ژاپن می‌داند. موتور ۵۹۹ سی‌سی هوندا CBR600RR، قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۶۶ نیوتن‌متر دارد. وزن خالص این مدل، ۱۸۶ کیلوگرم است و در زمان ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. نهایت سرعت هوندا CBR600RR، حدود ۲۶۰ کیلومتر برساعت عنوان شده، درحالی‌که قیمت این موتورسیکلت از ۱۲ هزار دلار شروع می‌شود.
پیشرانه‌های دو سیلندر تخت با زاویه ۱۸۰ درجه، سری R بی‌ام‌و موتاراد را تعریف می‌کنند. این تجهیزات فنی در کلاس ادونچر که نیازمند عملکرد عالی برای مسیرهای سخت و سواری طولانی‌مدت هستند، اهمیت ویژه‌ دارند. احتمالا به همین دلیل، بایک اگزیف معتقد است بی‌ام‌و R 1250 GS، گزینه‌ای بسیار خوب در کلاس طبیعت‌گردی و سفر محسوب می‌شود.
بی ام و R 1250 GS
موتور ۱۲۵۴ سی‌سی بی‌ام‌و، ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور دارد. مدل استاندارد R 1250 GS، در زمان ۳/۵ تا ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. آستانه قیمت این محصول، ۱۸ هزار دلار است اما همراه تجهیزات اضافی برای سفرهای ماجراجویانه در طبیعت، ۲۵ هزار دلار هزینه خرید دارد.
محصول الکتریکی هارلی دیویدسن، چندان پرفروش نیست اما تحسین کارشناسان در کلاس الکتریکی را برانگیخته است. لاو وایر، تجربه مهم برای شرکت سازنده محسوب می‌شود اما احتمالا در سال ۲۰۲۳، توقف تولید خواهد داشت و با نمونه‌ای متفاوت، جای‌گزین خواهد شد.
هارلی دیویدسن لایووایر
موتور برقی لاو وایر، ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن‌متر گشتاور دارد. وزن خالص این مدل، ۲۵۵ کیلوگرم است و در زمان ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. لاووایر با شارژ کامل باتری ۱۵/۴ کیلووات‌ساعت، ۲۳۵ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. آستانه قیمت این موتورسیکلت برقی، ۲۲ هزار دلار است.
برند KTM نسبت به رقبای ژاپنی یا امریکایی، سابقه‌ی کمتری دارد؛ اما با سرعتی بالا در حال جذب محبوبیت جهانی است. باوجود مدل‌های مختلف در کلاس‌های متنوع، ظاهرا سری موتورسیکلت‌های سوپردیوک کی‌تی‌ام در کلاس نیکد (Naked) شهرت بیشتری در سراسر دنیا دارند.
کی تی ام سوپر دیوک
پیشرانه‌ی ۱۳۰۱ سی‌سی برای سوپردیوک، ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل در زمان ۳/۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۷۰ تا ۲۹۰ کیلومتر برساعت (در نسخه‌های فاقد محدودکننده) دارد. قیمت کی‌تی‌ام ۱۲۹۰ سوپردیوک R Evo جدید، ۲۰ هزار دلار است.
کروزرهای سنگین وزن، طبیعتا برای رانندگی روزانه محبوب نیستند. نسخه‌های اسپرت، خیابانی و نیکد هم، جذابیت لازم برای سفرهای بین شهری فراهم نمی‌کنند. احتمالا به همین دلیل، موتورسیکلت‌های رودستر با پیشرانه حجیم، مثل بی‌ام‌و R9T یا ایندین اسکات، علاقه‌مندان فراوان دارند.
هارلی دیویدسن اسپرتستر
هارلی دیویدسن اسپرتستر (Sportster) از سال ۱۹۵۷ با نسخه‌های مختلف تولید می‌شود. این مدل، نسبت به دیگر محصولات شرکت سازنده، امکان مانور بهتری دارد و پرشتاب‌تر عمل می‌کند. از سویی دیگر، طراحی اسپیدستر مدرن به گونه‌ای است که جذابیت یک موتورسیکلت قدرتمند ساخت هارلی دیویدسن را ارائه می‌دهد. مدل ۲ سیلندر اسپرتستر با پیشرانه ۱۲۵۲ سی‌سی، ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۲۷ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این موتورسیکلت ۲۲۰ کیلوگرمی در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌‌رسد و نهایت سرعت ۲۳۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. آستانه قیمت هارلی دیویدسن اسپرتستر با مشخصات فوق، ۱۶ هزار دلار است.
از شما مخاطبان عزیز دعوت می‌کنیم، در نظرسنجی انتهای مطلب شرکت کنید. اگر امکان خرید یکی از ۶ موتورسیکلت معرفی شده را داشتید، کدام مدل را انتخاب می‌کردید؟



بدون درنظرگرفتن کلاس، کدام موتورسیکلت را بیشتر می‌پسندید؟ (حداکثر دو مورد)

نمایش نتایج
‌ ‌
من ماشینو بیشتر از موتور دوست دارم 😐
علی جردن
ماشین رودستر اسپایدر کروک کانورتیبل بهترین و لذت بخش ترین و حتی امن ترین جایگزین برای موتور سواری و وزش باد لا به لای موهاست مثل موتور خسته کننده نیست
بهنام
موتور فقط ژاپنی.
NAVID۰۰۹۸
ماشین هم فقط ژاپنی
ساعت هم فقط ژاپنی
پارچه هم فقط ژاپنی
و
و
و
.
.
.
Mercedes-AMG PETRONAS F1 team
دنیا:ما داریم زحمت میکشیم😐
ali_x76
هارلی اسپرتستر عجب ابهتی داره.
عین یه کشتی‌گیر دسته فوق سنگین وزنه، بقیه کنارش شبیه بچه‌های سوسولن.
مازیار
دقیقا؛ و اون چراغ جلوی مستطیل کوچیک یه جلوه خاصی بهش داده، یه تناقض جذاب با هیکل بزرگش
amir
یعنی دوکاتی از کاوازاکی نینجا h2r بهتره؟
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
حتما بحث قیمت و استهلاک و قدرت مانور هم مورد توجه بوده
به شما برنخوره، ما ایرانی‌ها از موتور و ماشین فقط شتاب و قدرت و نهایت سرعت فهمیدیم
کیفیت رانندگی رو فقط کارشناسان سایت‌های خارجی که صدها مدل تست کردن، می‌تونن تحلیل کنن
OM.01
(به شما برنخوره، ما ایرانی‌ها از موتور و ماشین فقط شتاب و قدرت و نهایت سرعت فهمیدیم)
یکی از بهترین کامنت آقای اشتری👌
متاسفانه مردم ایران همه چی رو تو شتاب تاپ اسپید و قدرت میبینن هم در خودرو هم در موتورسیکلت.و اصلا هندلینگ کیفیت رانندگی هزینه نگهداری قابلیت ترمزگیری و هزاران فاکتور دیگه رو در نظر نمیگیرن.
وی
هر کسی که از ماشین ها و موتور ها فقط به عکس و اعداد و ارقام دسترسی داشت همینطور میشد
amir
موافقم که مردم ایران همه چی رو تو شتاب میبینن ولی خب منظور من فقط شتابو سرعت نبود
[email protected]
فکر می کنم H2R اصلا رقیب مستقیم نداره بخاطر موتور سوپرشارژ. اگر اشتباه نکنم موتور دیگه ای این ساختارو نداره.
R
نینجا h2r مجوز تردد خیابون نداره مخصوص پیسته
مردیم از خوشی
با کی تی ام خیلی حال میکنم
نسبت به رقباش موتور هاش وزن کمی داره ، همین کنترلشون تو مسیر های شهری را عالی میکنه تو ایران هم نمونه هایی ازش هست
Saeed
یه مطلب هم در مورد انواع کلاس موتور بنویسید
با تشکر ♥️
BMW
موتور هم لعنتی دنیایی داره برای خودش ولی بی ام و ایندفعه یخورده زشت طراحی کرده این موتور رو ولی بازم به دل میشینه برام و دوکاتی که چیزی ندارم براش بگم
arshiaSVJ
از چیزای دو چرخ بدم میاد
هر چیزی مثل دوچرخه و موتورسیکلت
ولی یه استثنا هست
پانیگالهV4 🙂
amir-mr
بنظرم کاوازاکی h2 نسبت به دوکاتی جذاب تره,h2سوپرشارژ هم که داره قشنگ کارو در میاره
KTM هم واقعا جذابه
R
چرا فقط از موتورهای هزار سی سی نهایت قدرت رو میگیرن
Alireza
بدون در نظر گرفتن کلاس راستش از وقتی h2 رو دیدم دیگه نتونستم ب سوپر بایک دیگه ای به اندازش توجه کنم، علی الخصوص اون ظاهر وحشیش
پدال جان یه سوال فنی برای هربار کامنت گذاشتن باید اسمو ایمیلو دوباره تایپ کنم گزینه ذخیره کار نمیکنه، آیا مشکل از مرورگره؟
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
من بررسی کردم، چنین مشکلی ندیدم
اگر دیگر کاربران دیدن چنین چیزی هست، لطفا بگن
arshiaSVJ
منم همین مشکلم دارم
مازیار
مدت زیادیه که این مورد هست
Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)
دوکاتیو آگوستا 💚🤍❤
Enzo Ferrari 2008
جونم دوکاتی و هارلی
حسین دهمرد
نسبت حجم به قدرت ب ام و رویاییه. با اینکه فقط دو سیلندر داره
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید:
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp