همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
در مسابقهٔ درگ، تسلا مدل X پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت اما وزن سنگین ۲.۵ تنی سریع‌تر است یا پورشهٔ ۱.۶ تنی با ۶۵۰ اسب بخار قدرت؟

پورشه قصد دارد طی چند سال آینده سبد محصولات خود را الکتریکی کند اما پیشرانهٔ بنزینی ۹۱۱ را تا جای ممکن حفظ خواهد کرد و مسابقهٔ درگ جدیدی از کارواو نشان می‌دهد که الکتریکی کردن ۹۱۱ هنوز ضروری نیست زیرا سوپرکار پورشه در برابر قوی‌ترین شاسی‌بلند الکتریکی بازار یعنی تسلا مدل X پلد عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. توربو S به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه منتقل می‌شود، باید وزن ۱۶۵۰ کیلوگرمی را حرکت دهد.

تسلا مدل X پلد اما بسیار قوی‌تر است. قوای محرکهٔ سه موتورهٔ یک خودرو شامل یکی موتور در جلو و دوتا در عقب، ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بااین‌حال، نقطه‌ضعف بزرگ مدل X وزن سنگین است. این شاسی‌بلند الکتریکی با وزن ۲۴۶۴ کیلوگرم، بسیار از رقیب بنزینی سنگین‌تر است. بااین‌حال، قدرت فوری موتورهای الکتریکی تسلا این موضوع را در مسابقهٔ درگ جبران می‌کند.

تسلا در درگ اول شروع فوق‌العاده‌ای داشت و پورشه با اختلافی به‌اندازهٔ نصف طول یک خودرو شکست داد. در بااین‌حال، توربو S درگ دوم را بهتر شروع کرد و به نظر می‌رسد قبل از رقیب الکتریکی حرکت را شروع می‌کند. به همین دلیل، ۹۱۱ برتری را تا پایان حفظ کرده و پیروز می‌شود. پیروزی در درگ آخر هم به پورشه رسید و پس از ۱۰.۲ ثانیه ۴۰۰ متر را طی کرد درحالی‌که تسلا با اختلافی جزئی و زمان ۱۰.۳ ثانیه دوم شد. در هردو مسابقهٔ رولینگ، مدل X توانست توربو S را مغلوب کند اما در آزمایش ترمز، ۹۱۱ در فاصلهٔ بسیار کوتاه‌تری نسبت به تسلای سنگین متوقف شد.

مازیار
ظاهرا همونیه که سوئدی رو زد
amir-mr
مهندسی و تکنولوژی یعنی این،یک ماشین ۶۵۰اسبی جاروبرقی ۱۰۰۰اسبی تسلا رو تو قوطی می‌کنه
واقعا پورشه جادو می‌کنه،۹۱۱ واقعا جاودانست
شهرود کیانی فرد
داداش نگفتی ۸۵۰ کیلوگرم هم تسلا اضافه وزن داره، اونم باید مد نظر قرار داد، افتاد
amir-mr
اونم مشکل تسلاست ربطی به پورشه نداره
درسته تسلا سنگین تره اما نزدیک۴۰۰ اسب قدرت بیشتری داره و هم گشتاور بیشتری تولید می‌کنه اما بازم جلوی پورشه حرفی واسه گفتن نداره
درکل۹۱۱ ماشین های چند میلیون دلاری رو تو قوطی می‌کنه چه برسه به تسلا،افتاد
JDM
گشتاور و قدرت بیشتر سیستم لانچ بهتر تنها مزایا پورش وزنش هست
Ali Karimi
آها، اونوقت اینکه این SUV هستش اونیکی اسپرت پشمه حتما، اگه با S Plaid درگ مینداخت اونوقت قیافت دیدن داشت…
Ali Karimi
درضمن، اختلاف قیمتی ۶۰ هزار پوندی هم حساب کن، خود اختلاف قیمتی به اندازه یه خودروی خوبه…
سامان اذری
در دنیای سوپر اسپورت ها
۹۱۱ 👑👑👑👑 هست
Mohfff
فقط اونجا که صدای جارو برقی میندازه رو تسلا😂👌
علی
حتی ۹۱۱ اسپیدستر و تارگا و همین توربو s و gt2 RS و باکستر gt4 و یا پورشه دنده دستی ۹۱۱ t حتی این مدل ها هم هدف های بسیار متفاوتی برای خریداران اون ها هستند و اون خریدار تازه میاد شخصی سازی می‌کنه ماشینشو مقایسه پورشه با یه پلتفرم کاملا متفاوت اشتباهه اینا حتی هایپر کار چند میلیون دلاری رو هم با تسلا مقایسه میکنن بیس مقایسه هاشون هم از منظر کمیت ه نه کیفیت نه دوام نه زیبایی طراحی و … خب چرا یه تست هندلینگ نمی‌گیرین بین ۹۱۱ و مدل s و یا تست آفرود بین این مدل و جیپ رانگلر یا لندکروز g class
deutschland
باز این مش واتسون یک درگ غیر منطقی گذاشت … طرفدارای جاروبرقی هم الان کف و خون قاطی میکنن
لذتی که با نشستن پشت فرمون پورشه ۹۱۱ داری ، پشت فرمون هیچکدوم از محصولات تسلا نخواهی یافت
دکتر
اگه قرار باشه ی روز بم بگن فقط ۱ ماشین میتونی داشته باشی و برای همیشه باید نگهش داری اون قطعا ۹۱۱ خواهد بود
HR3
آمریکا رسانه دستشه مثل حد فاصل سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ که تو تمام رسانه ها اعم از فیلم و سریال و تبلیغات و یوتیوب و اینترنت و …… برای اپل سنگ تمام گذاشتن همین مسیر رو هم دارن برای تسلا میرن هر جا میری می بینی یه درگ بین یه تسلا پلاستیکی بی کیفیت با یه خودروی مطرح گذاشتن ( لااقل اپل تو بحث کیفیت حرف واس گفتن داره )
اما سوال اینه اگه اینا تبلیغ نیست چرا تو یه پیست مسیر رفت و برگشت با پیچ و خم و با دوتا راننده ی حرفه ایی فرمول ۱ خودروهای تسلا رو با پورشه و ب ام و و ….. مقایسه نمی کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماشین خوب معیارش خط مستقیم نیست چون شما هیچ جاده ایی پیدا نمی کنید اینطور جلوتون خالی باشه ۴۰۰ متر درگ بزارید ماشین خوب سر پیچ و تو هندلینگ و لایی کشیدن خودش رو نشون میده
Tommy
حق و دیگر هیچ 🧐
Elmiraj
رکورد سدان های نوربرگرینگ دست S plaid هست و هیچ سدان آلمانی تا به امروز نتونسته در مسیر ۲۰.۸ کیلومتری تایمی بهتر از ۷:۲۵ ثبت کنه…
مازیار
سدان غیر آلمانی اما تونسته
Elmiraj
در مسیر ۲۰.۸ کیلومتری هیچ سدان نتونسته به طور رسمی از ۷:۲۵ بهتر بزنه
مازیار
https://fastestlaps.com/tracks/nordschleife-full
پس این چیه؟
hssn
حرفت قبول که هیچ سدانی نتونسته بهتر از S plaid تایم بزنه اما چه توجیهی داری برای اینکه M3 استیشن فقط ۱۰ ثانیه ازش کندتر بوده؟
سروش
جارو برقی چیه که تعصبی بشی روش ،بهترین تایم سدان جهنم سبز دسته سوبارو هست با تایم ۶.۵۷
برو بهترین تایم های پیستو ببین از ۱۲ تا ۵ تاش پورشه….
AMANTE
مقایسه این دو ماشین مثل مقایسه همبرگر و قرمه سبزیه، هیچ ربطی بهم ندارن بجز داشتن گوشت. ( سرعت )
Ben
لانچ پورشه بی نظیره!
فرشاد
یا اکثر مقدسات لانچ و ببین
یه ابمیوه گیری گشتاور انی رو تو قوطی کرد این ینی پورشه این ینی ژرمن کار این ینی مهندسی با یه موتور بنزینی شیش سیلندر خطی با چارصد اسب کمتر نه خبری از هیبرید هس نه چیز دیه
ترمزگیری استنداپ کمدی خالص بود عالی میشد اگه سه بار پشت سرهم تست ترمز گیری انجام بدن اونجایی رو دوس دارم که دظلا داغ کنه و ترمزای نداشته ش ارور بدن
Siyavash
این نسل از پورشه منو یاد نیسان gtr میندازه که اوایل وقتی آمده بود دهن تمام سوپراسپرت هارو صاف کرده بود و تا سال ۲۰۱۲ یا۱۳ بود بی رقیب بود و تویه شتاب اولیه بیشتر با بوگاتی ویرون مقایسه میشد و تویه تاپ گیر هم بهش پرداخت شد..ولی الان دیگه چیز خاصی برایه رقبا نداره …ولی برسیم به پورشه ۱۶۵۰ کیلویی که با ۶۵۰ اسب واقعی سرکش داره برا خودش می‌تازد..
یادمه یه پورشه نسل قبل این بود که با یه اونتادور نارنجی درگ ۴۰۰ متر برگذار کرد فکر کنم نسل قیل قدرتش ۵۸۰ اسب بود..تویه ۴۰۰ متر اونتادور رو زد..و مجری جیمز می بود و می‌گفت در تعجب هستم با قدرت کمتر و وزن بیشتر نسبت به اونتادو چطوری تونست برنده بشه و اینه مهندسی دقیق پورشه….
الان فقط فکر میکنم نسخه gt2rs بیاد چه هیولای بشه فکر کنم قدرتش ۷۳۰ اسب باشه دف عقب و وزنش ۱۴۰۰ کیلو باشه و احتمالا به رکورد ۶.۳۰ بنز تویه نوربررینگ حمله که چه بسا به قیمت زیر ۴۰۰ هزار دلار….در کل درگ قشنگی بود حال کردم با لانچ هایه انفجاری پورشه…تسلا هم ماشین خوبی هست ولی باید تویه طراحی یکم زیبایی به خرج بدن که حداقل آدم بت طراحی تسلا بتونه ارتباط برقرار کنه…
JDM
پورش چه میکنه با گشتاور و قدرت کمتر در ضمن تنها مزایا پورش وزن کمش بود وگرنه تسلا گشتاور انی و قدرت بیشترش که تو دورهای بالاتر خودشو نشون میده
سوشیانت
فرق مهندسی تسلا و پورشه اینجاست که تسلا با اینکه یه کراس اوور خانوادگی و سه ردیفه هست صفرتاصد ۲.۶ میزنه در حالی که ۹۱۱ توربو اس که کوپه اسپرته صفرتاصد ۲.۷ میزنه تو رولینگ هم که باز تسلا برنده شد😂 بیچاره پورشه فنا🤣🤣🤣
[email protected]@DRZ911
یعنی گند هرچی امریکن بازی در اوردی .
به خدا اگه کوروت بود میگفتی بنازم با موتور درونسوز چه شتابی ثبت میکنه .
خواهشا هرنظری داری واسه خودت نگه دار بیشتر از این تر نزن به کامنتا مهندس .
اسم تسلا رو هم کنار هیچ برند دیگه ای نیار .
Shahab
😂😂😂
برای قانع کردن تو که تسلا پیش پورشه آشغال پلاستیکی ای بیش نیست باید یه تومار بنویسم . جاش میگم همین فیلم بالارو ببین که چطور تسلاجونت توی لانچ خفن پورشه له شد . توی ترمز هم فکر کنم اگه تسلا ترمز نگیره سنگین تره با اون ترمزش😂🤣
Arshia m3csl
کرنومتر وسط ۹۱۱ بزرگ و اسطوره ای از کل تاریخ پلاستیک سازی تسلا بزرگتره کاش تایکان توربو جی تی بیاد تسلا رو پودر کنه بخندیم به دلال ماسک😂😂😂😂 پورشه ۹۱۱ عالیه درکل کیفیتش خوبه و سریع و هندلینگش هم خوب شده و طراحیش زیباست و خاصه
سوشیانت
فرق مهندسی پورشه با تسلا اینه که تسلا مدل ایکس پلد با اینکه یه کراس اوور خانوادگی و سه ردیفه هست صفرتاصد ۲.۶ میزنه در حالی که ۹۱۱ توربو اس ۲.۷ تو رولینگ هم که تسلا برنده شد این نشون میده که مهندسی تسلا کیلومتر ها از پورشه جلو تره
Alive man 95
فک کنم ی مدل تسلا این حالت تخیلی درگ استریپ رو داره و بصورت سفارشی برا ایشون ساخته شده .تو هیچکدوم از درگ ها مت واتسون اسمی ازین حالت نمی‌بره. اگه انقد خوبه خب از اول بزاره رو همون
ab0lf4zl
ای گل بگیرن این بحث های تعصبی رو .حال ادم بد میشه کامنت میخونه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp