همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با صعودی شدن مجدد قیمت خودروها، ارزش بازاری بسیاری از محصولات داخلی و مونتاژی بالا رفت، که در میان آن ها امروز X55 پرو بیش تر از همه و حدود ۵۰ میلیون تومان گران تر شد.
متأسفانه این روزها مجدداً شاهد اوج گیری قیمت ها در بازار خودرو هستیم که دلیل اصلی این قضیه را هم می توانیم دروغ گفتن وزارت صمت، خودروسازان و شورای رقابت به ملت بدانیم. مثلث وزارت صمت، خودروسازان و شورای رقابت در چند ماه اخیر دائماً در حال دروغ پراکنی بوده اند و به جز خبردرمانی و وعده های پوچ هیچ چیزی ارائه نکرده اند. در نتیجه اقدامات منفی صورت گرفته در صنعت خودروسازی کشور و همچنین افزایش قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی توسط شورای رقابت، نه تنها خودروها سریع و ارزان به دست مردم نرسیدند، بلکه گران تر از آن چه خریداران فکر می کردند هم شدند. به همین دلیل بسیاری از خریداران از سامانه دروغین یکپارچه که هدف از آن فقط جمع آوری نقدینگی بود انصراف دادند و کم کم برای تأمین خودروی خود روانه بازار آزاد شدند. همان طور که چند هفته پیش گفته شد، انتظار می رفت به مرور، تقاضا برای خرید خودرو از بازار آزاد زیاد شود و قیمت ها مجدداً یک سربالایی عجیب و غریب را طی کنند.
در این شرایط، باز هم عده ای کامنت می گذارند و نظر می دهند که همه این قضایا واقعیت ندارد و مثل کبک سرشان را زیر برف می کنند. من از این دست افراد و مخاطبان خواهش می کنم با نظرات خود به ما بگویند که دقیقاً در چند وقت اخیر چه اتفاق مثبتی رخ داده است؟ آیا خودروهای وارداتی تحویل داده شده اند؟ قیمت مونتاژی ها توسط شورا ارزان تر شده است؟ خودروسازان داخلی خودروها را به موقع تحویل می دهند؟ ارز واردات کاملاً تأمین شده است؟
نه تنها این اتفاقات نیافتاد، بلکه سرمایه مردم هم بی ارزش شد و بسیاری از شرکت کنندگان در سامانه یکپارچه به امید خرید خودرویی بهتر، طلا و خودروهایشان را فروختند و حالا حتا نمی توانند اموال فروخته شده خودشان را مجدداً خریداری کنند.
بیشتر بخوانید: قیمت روز خودرو
اکثر محصولات ایران خودرو امروز بین ۵ تا ۱۰ میلیون رشد قیمتی را تجربه کردند، که در میان آن ها، ۲۰۷های مختلف حداکثر افزایش قیمت ها را به نام خود ثبت کردند.
امروز به جز تیبا صندوق دار، که حدود ۵ میلیون ارزان تر شد، مابقی محصولات سایپا بین ۳ تا ۵ میلیون گران تر شدند.
در بازار امروز مونتاژی های چینی، X55 پرو با ۵۰ میلیون رشد، بیش ترین افزایش قیمت را به نام خود ثبت کرد. در رده های بعدی هم دیگنیتی پرستیژ و تیگو ۷ پرو، به ترتیب، ۳۰ و ۲۵ میلیون گران تر شدند.
یک ماه پیش گفتیم دو هفته پیش گفتیم بخرید گفتن دلالی نگران مال خودت باش نه ما از این حرفا دوست من رفیق من عزیزم کاشکی نوک بینینیتو نبینی بلند مدت همیشه افزایش بوده و هست تو این ۴۰ سال چی ازون شده بخرید هر موقع پول دارید مطمئن باشید ضرر نمیکنید کمتر از دو ماه دیگه قیمت های فروردین هم رد میکنه جلوی دلارای قاچاق عراق هم گرفته شد کدوم ارز هست دوست من ماشین وارد کنن ما گفتیم یه اده پراید سوار مسخره کردن حالا آینده میبینی
دولت ها چندسالی هست که در اواخر تابستان یعنی شهریور ماه و اسفندماه بازار خودرو داغ می شود قبل از آن شروع به شایعه می کند و ترمز افزایش را می کشد تا در این دو زمان قیمت ها آرام باشند و هدج و مرج رخ ندهد و درست وقتی که به هدف رسیدند دوباره شروع شایعه گرانی از قیمت کارخانه شروع می شود! حالا چرا؟ هم ترمز تورم را می کشند و یه استراحتی میدن و هم وقتی به رکود مطلق و خطرناک رسید دوباره با شایعه تحریک میکنن تا باعث محرک اقتصاد شوند.
مثلا پژو ۲۰۷ تا یک میلیارد و دویست میلیون رسید و تا هفتصد و خورده ای کشیدن پایین حالا دوباره بخواد به یک و دویست برسه باز چندین ماه طول میکشه و همینجوری یکسال سپری شد و تا سال بعد خدادبزرگه
مشکل ما مدیران سیاسی هست که از بازرگانی هیچ سر رشته ای ندارن،
نماینده مردمی میاد میگه ماشین بیست میلیاردی باید بشه دو میلیارد و منظورش بی ام و سری هفت هست که همین الان در دبی مدل فول سری هفت جدید نزدیک نه میلیارد و پانصد میلیون پولش هست. خب از اینا بگذریم اصلا این خودرو کالای لوکس هست و کلا اجازه واردات نداره.
برای واردات:
خرید خودرو در خارج از کشور که قیمت های آن با واقعیت نزدیک باشد نه فکر کنن که لندکروز مدل هجده در خارج پانصد میلیونه.
حمل و نقل خودرو
هزینه تخلیه و بارگیری و انبارداری
۹ درصد مالیات ارزش افزوده
۴ درصد مالیات علی الحساب
۱۰ درصد ارزش گمرکی
و حدودا ده درصد هزینه های جانبی
در شماره گذاری:
هزینه اسقاط
ده درصد ارزش گمرکی
عوارض شماره گذاری
مالیات شماره گذاری.
به عنوان مثال:
برای لکسوس rx200 یا سانتافه در سال های گذشته هشت خودرو باید اسقاط می شد که الان همین هشت تا ممکن هست بالای یک میلیارد و پانصد میلیون بشه. دقت کنید فقط هزینه اسقاط بالای یک میلیارد و پانصد در صورتی که ملت منتظر سانتافه مدل دوهزار و هجده با قیمت تمام شده زیر یک میلیارد تومن هستن
سود بازرگانی با تعرفه نجومی هم بهش اضافه کنید ببین چه ارقامی درمیاد
سلام
با توجه له اخبار این روز ها ظاهرا این گونه به نظر میرسه که قیمت ها کاهشی خواد بود و این افزایش یک روزه فقط برایب وارد کردن شوک به بازار هستش و ترساندن خریدار واقعی اگه تا اخر شهریور دست نگه دارین قیمت ها پایین اومده و به خودرو های بیشتری دسترسی خواهیم داشت
عزیزان قیمتا میتونن هر کجا میخوان برن مهم مشتریه که خیلی کمه حالا هی فاز افزایش بدین
این سایت دوست داشتنی و عزیز هر وقت اخبار راجع به خودرو میده یجوری پیامو به ملت القا میکنه که من تصور میکنم خودش جزئی از زیان دیدگان ودلالان این روزهای بازار خودرو هستش یا جیره مواجبش از اونجا نامین میشه!
درسته تو این مملکت هیچوقت هیچی ارزون نمیشه وخیلی بازارها دست ی عده خاصه که هرجور دلشون بخواد مردمو بازی میدن ولی تهش این مردم هستن که مصرف کنندهاند و از ی جایی دیگه توان و کشش خرید ندارن حالا شما بگو ماشین دومیلیاردی شده یک میلیارد وقتی توانی برای خرید نیست دیگه این اخباره فرافکنانه دردی از توئ دلال دوا نمیکنه عزیزم
امیدوارم همینی که شما میگی باشه و من و تیم دلالی اسب بخار به زمین گرم بخوریم :)))))
فقط نخرید قیمت خودروها در ایران چند برابر قیمت شرکتهای تولید کننده است مخصوصا شرکتهای چینی خود مردم چین از ماشینهای چینی نمیخرن اینو میتونید توی گوگل سرچ کنید اگه میخواهید قیمتها درست شود خود مردم باید آگاه بشن فقط همین
اگر ملت نخرند و همان پول را بزارن بانک با سودش صبح تا شب یک خودرو با راننده را میتوانن اجاره کنند
متاسفانه هر کی پول داره ، دوتا سه تاو…. میخره میذاره پارکینگ تا گران بفروشه
اتحاد در نخریدن مشت محکمیه یکبار برای همیشه بر دهان سوداگران و دلالها.نترسید و نخرید
در مورد سهمیه جانبازان هم بگید که چه بازار سیاهی داره درست میشه براش
اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
source
تولید محتوا
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.