همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
در یک رقابت U-Drag دیگر، دوج چلنجر بلک گوست با ۸۰۷ اسب بخار قدرت به مصاف موستانگ شلبی GT500 با ۷۶۰ اسب بخار قدرت رفته است.
مسابقات درگ همان چیزی است که ماسل کارهای آمریکایی برای آن ساخته شدهاند و این کار را خیلی خوب انجام میدهند اما وقتی دوتا از شناختهشدهترین نامهای این بخش در درگ U شکل یا رفت و برگشتی در برابر هم قرار گیرند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این دقیقاً همان چیزی است که مردان ادموندز میخواهند بدانند و به همین دلیل رقابتی موسوم به U-Drag را بین دوج چلنجر بلک گوست و فورد موستانگ شلبی GT500 ترتیب دادهاند.
بلک گوست یکی از نسخههای ویژهٔ سری لست کال یا آخرین تماس چلنجر است که فقط ۳۰۰ دستگاه از آن ساخته میشود و همهٔ آنها مشکیرنگ هستند. در این نسخه، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ دوج ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که تمام این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. بلک گوست با وزن ۲۰۳۰ کیلوگرم، خودروی سنگینی است. در سمت دیگر، شلبی GT500 را با پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ داریم که ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب تحویل میدهد.
بنابراین، فورد از لحاظ قدرت و گشتاور در پس دوج قرار میگیرد اما با وزن ۱۸۹۰ کیلوگرم، خودروی سبکتری است. بااینحال، از روی اعداد و ارقام به نظر میرسد چلنجر برنده باشد اما همانطور که میدانیم، در مسابقات درگ همیشه همهچیز قدرت نیست. همچنین این یک درگ معمولی هم نیست و خودروها پس از پیمودن ۴۰۰ متر باید ترمز کنند، دور بزنند و دوباره به خط شروع بازگردند؛ بهعبارتدیگر، در U-Darg شتاب، حداکثر سرعت، ترمزها و هندلینگ خودروها همگی مورد آزمایش قرار میگیرند. علاوه بر این، برای اینکه همهچیز منصفانه باشد، پس از انجام رقابت اول، رانندگان خودروهای خود را عوض میکنند و یک بار دیگر مسابقه میدهند.
در پایان، صرفاً میگوییم که در این رقابت، موستانگ با موتور کوچکتر و ضعیفتر، ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالیکه چلنجر بلک گوست برای انجام این کار به یک ثانیه زمان بیشتری نیاز داشت. بااینحال، دیگر جنبههای عملکرد این دو ماسل کار قدرتمند مثل تایم ۴۰۰ متر و زمان کل U-Drag را خودتان در ویدئوی زیر تماشا کنید.
موستانگ شلبی GT500
دوج چلنجر بلک گوست
F22RAPTOR
اینکه اونجا باشی و گواه غرش پیشرانه پوشراد سوپر شارژ باشی اونم دوتا خیلی خوب باید باشه
(Ali(chevynova
برنده و بازنده اینجا بی معنی
چیزی که اینجا مهمه فقط ماشالاه گفتن به اصالت امریکن کارز هست
فرشاد
اونو که همیشه میگی دیه حتی نمیخونم ردش میکنم
amir-z
داداش تو که اینقدر از لفظ ماشالله استفاده میکنی لاقل درست نوشتنشم یاد بگیر
RAMIN
عاشقه موستانگم ولی خب دوج هم لذت خودشو داره
MohammaD
ماستنگ که پوشراد نیس !
اما صداش با وجود تفاوت های زیاد دقیقا به اندازه چلنجر جذابه ……
Puya
از دلایل موفقتر بودن فورد بخصوص ماستنگ نسبت به رقیباش رو میشه به وارد کردن تکنولوژیهای روز به ماسل کارها دونست. مثل گیربکس دوال کلاچ، کاهش وزن و… و اینکه خیلی زودتر ماستنگ رو مورد بازنگری قرار میده و آپدیت میکنه.
Sina
««مسابقات درگ همان چیزی است که ماسل کارهای آمریکایی برای آن ساخته شدهاند »»
اتفاقا هرچی فیلم درگ برامون گذاشتین توشون ماسل کارهای آمریکایی آخر همه به خط رسیدن
نمیدونم این ۲۰۰؛۳۰۰ اسب بخار بیشتر با اون همه قورت دادن سوخت کجا میره
مهدی بابایی
فقط به خاطر محرک عقب بودنشونه وگرنه تو شتاب ثانویه ماشین های هم رده و حتی بعضی سوپر اسپرت نمیتونن آمریکایی هارو بگیرن
Sina
دوج چلنجر/چارجر با موتور V8 به صورت دو دیفرانسیل هم قابله سفارشه….
مشکل از نژاد اسب های توی دوج و ماستنگ هستش
آخه۸۰۰ یا ۷۰۷ اسب چطوری از ۵۰۰ اسب میبازه اونم با اختلاف
AMIN (M.A.S)
عزیز انتقال چهارچرخ متحرک فقط روی نسخه های SXT و GT چلنجر و چارجر قابل سفارشه که هردوشون V6 هستن!!!
البته فک کنم تریم RT چارجر با موتور ۵.۷ اونم نسخه قبل فیس لیفت ۲۰۱۵ رو میشد با سیستم AWD سفارش داد
فرهاد
( اتفاقا هر چی درگ برامون گذاشتین توشون ماسل کار های آمریکایی آخر همه به خط رسیدن ) !!! متاسفانه امتحانات تموم شده و دوباره شاهد حضور گسترده بچه ها در پدال هستیم !! عامویی ، زمانی که ماسل کار ها آمریکایی با هم درگ میذاشتن ، چیزی به اسم صنعت خودرو تو بقیه نقاط دنیا ( به جز آلمان و انگلیس ) وجود نداشت ، به عبارت دیگه : این ماسل کار ها آمریکایی بودن که درگ و به وجود آوردن و برای همین هم هست که هر ساله بزرگ ترین مسابقات درگ توی آمریکا برگزار میشه ، تمامی ماسل کار ها به خاطر این که دیفرانسیل عقب هستن ، نمیتونن توی درگ های کوتاه مثل ۲۰۰ یا ۴۰۰ متر ، پرفورمنس واقعی خودشون رو نشون بدن ، ولی همین شلبی gt500 توی درگ ۱۰۰۰ متر یا رولینگ ریس ، ۹۹ درصد اروپایی ها رو قورت میده ( دیگه کامارو کاپو یا دیمن ۱۷۰ که بماند )
سوشیانت
چون اصن چیزی از مهارت رانندگی نمیدونی همین چلنجر ۳.۴ میزنه و موستانگ ۳.۳ کل این قدرت به چرخ های عقب منتقل میشه پس مهارت رانندگی زیادی میخواد قبل از اینکه کامنت بدی حتما یه تحقیق بکن
مازیار
پس این دفعه هم راننده ها مهارت نداشتن؟
ظاهرا جاشون رو عوض هم کردن یعنی جفتشون مهارت نداشتن؟
تو درگ M3 با CT4 که هر دو دف عقب بودن هم مهارت نداشتن؟
هرچی درگ اینجا دیدیم هیچکدوم مهارت نداشتن؟
از این همه تکرار خودت خسته نشدی سوشی؟
امریکایی در نوع خودش و در سگمنت تخصصی خودش خیلی هم خوبه اما مشکل زمانی بوجود میاد که بخوایم وانمود کنیم نه، در تمام سگمنت ها بهترینه
Alan.r
مازیار جان معیار آمریکن فنا برای تعیین میزان مهارت راننده نتیجهی نهاییه
اگه آمریکایی ببره ، درگ اصولی و عادلانست و مهارت راننده ها هم برابره
ولی اگه آمریکایی ببازه راننده مهارت نداره، شرایط یکسان نیست ، توطئه در کار است و ……
سوشیانت
مازی قبل اینکه کامنت بدی حداقل یه نگاه به جدول بنداز کار سختی نیست واقعا، قدرت این ماشین ها خیلی زیاده و همش داره به چرخ های عقب منتقل میشه و هرزگردیشون خیلی بیشتر ct4 و m3 هست پس نیازمند مهارت بالاست در ضمن تو اون درگ ct4 و m3 هم مهارت راننده ها اصلا خوب نبود حتی تو متن هم اشاره شده بود سعی کن تعصب رو بذاری کنار
سوشیانت
شما آلمانی فن ها هم هر کی هر چی بگه قبول میکنین مثلا بقال سر کوچه بگه من با فلان ماشین آلمانی صفرتاصد زیر نیم ثانیه زدم هم قبول میکنین
مازیار
بله تو اون درگ هم مهارت راننده ها خوب نبود البته مهارت راننده CT4 بیشتر خوب نبود …
بقال سر کوچه نه، نتیجه عملی تو میدان چطور؟
اونچه که تو این مدت تو پدال بهش رسیدم :
اونی که از همه متعصب تره، خودشو منطقی ترین و دیگرانو متعصب ترین میدونه
سوشیانت
شما خودت متعصبی اول به این موضوع برس بعد واسه خودت نتیجه گیری کن
مازیار
چطوره به رای بزاریم؟😜
اگه موافقی لایک و دیسلایکش رو مشخص کن
امیر
سوشیانت جان باید قبول کنی که آمریکایی ها همیشه توی اعلام پرفورمنس محصولاتشون مبالغه میکنن !! مثلا کی تا حالا با دیمن شتاب ۲/۳ ثانیه اعلامی رو ثبت کرده !؟ یا همین gt500 توی اتوبان های آلمان در عرض ۴/۵ ثانیه ( با لانچ کنترل ) صفر تا صد زده که این یعنی ۱ ثانیه از چیزی که کمپانی گفته کند تر هست !! اما از اون طرف یه آلمانی مثل m5 ، خیلی راحت شتاب ۳/۳ ثانیه کمپانی رو ثبت میکنه ( حتی با راننده های خیلی مبتدی ) یا m4 csl که تک دیفرانسیل هست تا حالا بار ها شتاب ۳/۶ رسمی کمپانی رو در شرایط استاندارد جاده ای ثبت کرده
سوشیانت
امیر جان بالاتر توضیح دادم لطفا کامنت من رو کامل بخون بعد ریپلای کن همه ی این آلمانی هایی که گفتی چهار چرخ متحرکن فقط اون m4 csl که اون هم قدرت چندانی نداره که بتونی باعث هرزگردی زیاد بشه ولی ماسل کار ها قدرتشون خیلی زیاده و هر کسی نمیتونه به این اعداد برسه در ضمن این اعداد به هیچ عنوان دروغ نیستن nhra الان شتاب دوج دیمون هم معمولی هم صد و هفتاد رو تایید کرده در ضمن ماسل کار های معمولی که قدرت زیادی ندارن و دف عقب هستن مثل چارجر اسکات پک که کمپانی ۴.۳ اعلام و همین اتو تاپ ان ال چهار و شش ثبت کرده ولی یکی هم تو یوتیوب بود که چهار زد پس آلمان از فضا نیومده که عدد هاش فرق داشته باشه لطفا تعصب رو بذارید کنار
RTS
موستانگ با موتور کوچکتر و ضعیفتر، ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالیکه چلنجر بلک گوست برای انجام این کار به یک ثانیه زمان بیشتری نیاز داشت .
اون دیمن ۱۷۰ هم قضیه ش همینه . هزار و یک عامل باید باشه تا شتاب اعلامی رو بزنه وگرنه به صورت عادی با توجه به تک دف بودن ، وزن بالا ، آیرودینامیک ضعیف ، سوخت و آسفالت و راننده معمولی ، در بهترین حالت در حدود همون ۳ میزنه فوقش .
سوشیانت
اون دیمون ۱۷۰ با این دو تا فرق داره، موستانگ و چلنجر بلک گوست نیاز ندارن حتما تو پیست درگ باشن برای ثبت شتاب، این اعدادی هم که اینجا میبینی نتیجه مهارت رانندگی پایینه
Kf
زمینم هم کجه
🤡🤡🤡
کلش این ماشینا همچنان تولید بشن
این ماشین ها روح دارن
Enzo Ferrari 2008
عجب چیزی بود
بهرام
خب که چی بشه؟ درگ مال کودکانه، برای من و امثال من مسائل مهمتر مثل کیفیت قطعات، سواری راحت، زیبایی خودرو، قیمت مناسب، خدمات پس از فروش، پرستیژ، اعتمادپذیری، بازار دست دوم، اهمیت داره نه چند ثانیه سریعتر بودن. درضمن در هیچ بزرگراهی اجازه این سرعت رو نخواهید داشت.
امیر
درگ مال کودکانه !!! با این کامنتت کل سایتو سمی کردی 🤣😂😂 ( اتفاقا شتاب یکی از مهم ترین پارامتر های مقایسه خودرو ها با یکدیگر هست و اگه ماشین شتاب نداشته باشه خطرش دو چندان بیشتر از نداشتن سیستم های پیشگیری تصادف هست ) ، تو یا ماشین ایرانی داری یا چینی !! که میگی شتاب و سرعت اصلا مهم نیست 🤣🤣 بزرگراه های آلمان و ( و بعضی از بزرگراه های جنوب استرالیا و تگزاس ) محدودیت سرعت ندارن !! این ویدئو رو برای مردم این کشور های متمدن ساختن که بزرگراه ها بزرگ با محدودیت سرعت بالایی دارن و گرنه راست میگی : برای جاده های خراب شده ایران ، پراید با شتاب ۲۰ ثانیه ای هم کافی هست 🤣🤣👎😒👎
(Ali(chevynova
ماشالاه
مهدی
واحد قدرت دوج ها رو باید با خر لنگ محاسبه کنن
سوشیانت
چشم از این به بعد میگم از شما کمک بگیرن
BMW
به نظرم هیچ کدومشون تو هیچ زمینه ای خوب نیستن تو دریفت ماشین های ژاپنی خوبه تو پیست المانی ها تو رالی فرانسوی ها با ژاپنی ها تو درگ باز المانی ها کلان ماشین های امریکایی ترکیبی هستن اصالت خاصی ندارن مخصوصن شورلت دوج فقط جنبه خود نمایی با اسب بخار رو دارن
سوشیانت
به نظر من هم آلمانی ها خوب نیستن تو شتاب و تاپ اسپید و درگ که آلمانی ها به آمریکایی ها نمیرسن تو پیست هم که آمریکایی ها دست کمی از آلمانی ها ندارن نمونش کادیلاک ct5 v بلک وینگ و تسلا مدل اس پلاد
یوسفی
هر دو را عشق است…
Siyavash
تایم هاشون به نظرم درسته..توجه کنید میگم دوج دیمن یا …تویه درگ اعداد زیر ۳ یا زیر ۲.۵ میزنن در شرایط کاملا متفاوت هست..آسفالت مخصوص درگ..تایر جلو فرغونی..سوخت موشک..و چند تا چیز دیگه که به نظر این چیز ها هیچ ارزشی ندارن شتاب واقعی باید رویه آسفالت معمولی محاسبه بشه مثل بقیه کمپانی ها..الان یکی مثل من انتظار این شتاب ۴ ثانیه ای افتضاح از چلنجر نداشتم با اون قدرت ویرانگر…تویه ماسل ها به نظرم شلبی ۵۰۰ داره رونده خوبی رو ادامه میده و تقریبا بیخ گوش رقیب هایه اروپایی هست…ولی حس خوبی راجب چلنجر ندارن .فقط و فقط اسب بخار الکی ……ولی استایلش به شدت گنگ هست…….
سوشیانت
آره اینا ارزش ندارن چلنجر افتضاحه بقال سر کوچه هم از نظر شما معتبره فقط آلمانی ها خوبن مرز تعصب رو جا به جا کردی در ضمن این چلنجر که نیازمند پیست درگ نیست ولی سه و چهار میزنه با یه راننده درست حسابی
AMIN (M.A.S)
نمدونم لانچ کنترل استفاده کردن یا نه و فک کنم درباره لانچ کنترل دوج قبلا گفتم ولی بازم بگم بد نیست که تورک رزرو وقتی درگیر باشه تا حد زیادی جلوی هرزگردیو میگیره
ولی فقط تو دنده یک!
یعنی عملکردشو اگه ببینید یه جوریه که انگار وقتی یک به دو میدی خودش از مدار خارج میشه و با لانچ کنترل اگه زیاد گاز بدید هرزگردی اصلی از دنده دو هستش !!!
مال موستانگ فک کنم یه ذره پیچیده تره و یه نکته که یک ثانیه کامل تاخیر داره لانچ کنترلش
حالا درباره ویدیو تایمای ویدیو رو ندیدم متن که میگه ۴.۸ ثانیه صفر تا ۹۶ یعنی واقعا تایم فاجعه ای زدن با این ماشین و جالبتر که لاستیکارم گرم کرده بودن قبل حرکت !!کاری به لانچ که ندارم ولی با توجه به ویدیو دنده دادن به هلکتم تو وضع خوبی نبود مخصوصا راند اول
جالبه که هلکت با وجود اینکه خودش به سختی زیاد لانچ معروفه ولی حتی با لانچ و این تایمای ضعیف و این وضعیت گاز دادن از شلبی زودتر کنده میشه! و با مهارت راننده میتونه تایمای خیلی خوبیم بزنه
نسخه بلک گوستم که به خاطر تشابه اسم با بلک گوست اصلی خیلی توقعارو از خودش برده بالا قیافه شم خفنه ولی خب اصلش یه هلکت ردایه دیگه
نمدونم لاستیکش چهارفصله یا پی زیرو و اکسل ۳.۰۹ یا نه ولی اگه کسی مهارت رانندگی با ردای و هلکت داره ترکیب تابستونی و اکسل ۳.۰۹ خوبه
حسین دهمرد
از اون دوراهی های سخت. قیافه ی چلنجر خاص تره اما تکنولوژی و بروز بودن موستانگ هم خاصه.
از طرفی ام تو این قیمت سایه ی غولی بنام کوروت رو سر این دوتا سنگینی میکنه درسته تو یه کلاس دیگس اما …
MC20
{{{ کاربر فرهاد : زمانی که ماسل کار ها آمریکایی با هم درگ میذاشتن ، چیزی به اسم صنعت خودرو تو بقیه نقاط دنیا ( به جز آلمان و انگلیس ) وجود نداشت }}} !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فرهاد جان خدا قوت … خسته نباشی دلاور ، اما حقیقت اینه که اعتماد به سقف ۹۰ % امریکن فنای سایت پدال ، لایه اوزون رو جر داده … یه رحمی هم به اکو سیستم بکنید 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️
مازیار
آره درسته اعتماد به نفس غریبی دارن خصوصا سوشیفان که با وجود باخت در ۹۹درصد درگها انگار برنده ۱۰۰درصد درگهاست
یه لحظه تصور کن اگه برعکس بود چی میشد؟
MC20
… سوشیفان !!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 مازیار ترکیدم از خنده … دمت گرم … در کل حرف خودت درست ترین واقعیت در مورد تعصبه که گفتی : اونی که از همه متعصب تره ، خودشو منطقی ترین و دیگرانو متعصب ترین میدونه … این جملت رو باید با طلا نوشت زد سر در سایت …
JDM سابق
دوج استاده خر بازیه
من جی ام بازم ولی شلبی GT500 ماشین فوقالعاده ایه واقعاً سطح تکنولوژیش بالاست تنها مشکلش اینه AWD نیست فورد میتونه یه پک و کوپلینگ AWD از بورگ وارنر براش سفارش بده بعضی از سوپراسپورت هارو هم شرمنده میکنه ولی اون موقع دیگه ماسلکار نیست! اصالت و لذت آمریکایی با پرفورمنس و شتاب تضاد داره دوج هم فقط بلده اسب بخار و تورک افزایش بده بجای اینکه یه مقدار تکنولوژیش رو ارتقاء بده
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
زومیت ♦ زومجی ♦ کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.