همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
دیرک اولرکینگ که در زمینه تولید موتورسیکلت فعالیت می‌کند برای گرامی داشت یک‌صد سالگی بی‌ام‌و موتوراد نسخه‌ای بسیار خاص و جذاب از موتورسیکلت R18 با نام کراون را معرفی کرده است.

اگرچه این اولین باری نیست که دیرک اولرکینگ از R18 برای معرفی پروژه‌ای سفارشی استفاده می‌کند اما قطعاً کراون جزو خاص‌ترین و جذاب‌ترین محصولات آن خواهد بود. اولرکینگ درباره محصول جدید خود می‌گوید:
کراون عصاره تمامی محصولات من تا به امروز است. این موتورسیکلت نشان دهنده بیش از ۳۰ سال تجربه در عرصه تولید محصولاتی سفارشی بوده و از فرهنگ صنعتی الهام گرفته است.
اولرکینگ طراحی کاملاً جدیدی را برای بی‌ام‌و R18 در نظر گرفته و آیرودینامیک آن باعث جلب‌توجه خواهد شد. کراون از ساختار آلومینیومی، سیستم تعلیق جلوی بازنگری شده و رنگ پلاتینیم شامپاین سود می‌برد. نکته جالب آنکه بسیاری از قطعات اصلی این موتورسیکلت به‌صورت استاندارد باقی مانده‌اند. اولرکینگ سیستم تعلیق عقب، چراغ جلو، پشت آمپرها و دکمه‌های بی‌ام‌و R18 را حفظ کرده هرچند صندلی چرمی این موتورسیکلت ظاهر جدیدی دارد.
شرکت موردبحث به قوای محرکه نیز دست نزده و بنابراین بی‌ام‌و R18 کراون از پیشرانه توئین تخت هوا خنک سود می‌برد. این نیروگاه آهنین ۱.۸ لیتری ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و به این ترتیب با قوی‌ترین موتورسیکلت بی‌ام‌و که به پیشرانه توئین تخت مجهز است روبرو هستیم. باک سوخت آلومینیومی سفارشی، اگزوز دست‌ساز و… جزو دیگر ویژگی‌های خاص R18 کراون هستند. این موتورسیکلت همانند اولین محصول دو چرخ بی‌ام‌و در سال ۱۹۲۳ یعنی R32 بجای زنجیر یا تسمه از درایو شفت استفاده می‌کند. اولرکینگ در آخر می‌گوید:
من این پروژه را با یک بی‌ام‌و R18 صفرکیلومتر شروع کرده و سپس قطعات آن را باز کردم. همچون همیشه از فوم سخت برای دستیابی به طراحی نهایی سود بردم. هدف من تولید محصولی با ظاهر قدرتمند، ظریف و درعین‌حال خلاقانه بود.
M.L.D
قشنگترین موتوری که تا الان دیدم
امید
باید مثل جغد یه ساعت نگاه کنی بفهمی ببینی کدوم جلو هستش کدوم عقب، جواهر از نظر بعضی‌ها
Python
خب خلاقیت داشتن
عاشق پدال
وقتی سوار میشی ۱ ثانیه هم طول نمیکشه. مگه اینگه از اینترنت فقط عکس ببینی
جمشیدی
عکاس اصلا و ابدا خوش ذوق نبوده یه زاویه درست حسابی نگرفته
مازیار
چرخ بزرگتر عقبه
به همین سادگی
BMW
خدایی چی زده عالی ولی کلی بائو بشینی بهش نگاه کتی تا متوجه بشی جی به جی هست
gholii
فکر کنم باید دمر بخوابی روش و برونی.یه بالش هم بزاری زیر سرت دیگه همه چی تکمیله برای یه خواب رویایی با نسیم جاده و غرش سیلندر ها و البته از خواب پریدن با بوق کامیون و ……
M/D
تعریف جدیدی از موتورسیکلت😅
*ALI*
من موتور های بی ام و رو دوست دارم این یکی که دیگه عالیه ولی فکنم اگر بخوای با این موتور سواری کنی باید رو شکم دراز بکشی!!!
R/T
برا روندنش درسته باید دراز کشید
Anti Tesla
آره . جون میده کاربر تسلا جلو بشینه تو عقب 😋😁
علی
چیه این .از این که بی ام و حرف اول رو ساخت موتور میزنه .ولی واقعا زشت درست کرده اینو .چرخ جلو اگه تو گل بره شل و گل می‌پاشنه رو چراغ جلو
R/T
البته بخاطر تک ساخت بودن احتمال روندنش خیلی کمه
محمد
بابا اینجور موتور ها قابلیت تجاری سازی نداره ضمن اینکه اصلا بدرد سواری نمی خوره و صرفا یه طرح هستش برای خود نمایی شرکت سازنده
❤BMW❤
کم‌کم دارم دیوونه میشم
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/P90513756_highRes_bmw-r-18-the-crown-0.webp
به اون آرم بی‌ام‌و که روش تاج داره نگا کنید ،
شاه خودتی و بس …
ALI
دوستان عزیز این موتور صرفا جهت کلکسیونر ها هستش،و برای روندن و استفاده روزانه استفاده نمیشه.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp