همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
آیونیک ۵ N به سیستمی مجهز شده است که عملکرد گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ مدلهای بنزینی N هیوندای را شبیهسازی میکند.
هیوندای سرانجام در فستیوال سرعت گودوود رسماً آیونیک ۵ N را رونمایی کرده است. این خودروعده تمرکز روی لذت رانندگی بیش از تمام رقبای الکتریکی خود را داده و قصد دارد بهاندازهٔ مدلهای بنزینی N هیوندای جذاب باشد. آیونیک ۵ N از پکیج باطری بزرگتر ۸۴ کیلووات ساعتی و موتورهای الکتریکی قویتر در جلو عقب بهره میبرد. موتور جلو ۲۲۵ اسب بخار قدرت و موتور عقب ۳۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکند و مجموع خروجی را به ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور میرساند
در این خودرو اما حالتی بنام N Grin Boost هم تعبیه شده که به مدت ۱۰ ثانیه خروجی موتورها را به ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور افزایش میدهد. به لطف این نیروی چشمگیر، کراساوور الکتریکی اسپرت هیوندای ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند؛ اما جذابیت آیونیک ۵ N صرفاً در اعداد و ارقام نیست و جادوی واقعی آن در درگیری و لذت راننده مشخص میشود. در ساختار بدنهٔ خودرو برای افزایش استحکام از ۴۲ نقطهٔ جوش اضافی استفاده شده و هیوندای ستون فرمان را هم تقویت کرده است.
سیستم توزیع گشتاور N نیز متحول شده و حالا توزیع گشتاور جلو عقب کاملاً متغیری را ارائه میکند و میتواند در یازده سطح مختلف تنظیم شود. علاوه بر این، هیوندای قویترین ترمزهای خود را برای این ماشین در نظر گرفته است که شامل دیسکهای ۴۰۰ میلیمتری و کالیپرهای چهار پیستونه در عقب و دیسکهای ۳۶۰ میلیمتری در عقب میشود. همچنین قدرت سیستم احیای انرژی ترمزها هم افزایش پیدا کرده است. در حالت N Race، راننده میتواند بین دو حالت انجورنس و اسپرینت یکی را انتخاب کند که اولی حداکثر قدرت را برای رانندگیهای طولانیتر در پیست کاهش میدهد درحالیکه دومی حداکثر قدرت را در اولویت قرار میدهد.
جالبترین ویژگیهای این خودرو اما N e-Shift و N Active Sound هستند. سیستم اول، با کنترل گشتاور موتور و ایجاد تکانهای مصنوعی مشابه چیزی که هنگام تعویض دنده احساس میشود، گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ مدلهای N بنزینی هیوندای را شبیهسازی میکند. سیستم دوم هم از طریق هشت بلندگوی داخلی و دو بلندگوی خارجی صدایی مشابه موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مدلهای N را پخش میکند.
در همین حال، در ظاهر خودرو هم تغییرات زیادی صورت گرفته است. جلوی آیونیک ۵ N با اسپلیتر جدید ورودیهای هوای بزرگ از نسخههای معمولی متمایز شده درحالیکه در عقب شاهد اسپویلر منحصربهفرد، دیفیوزر بزرگ، و چراغ ترمز سوم مثلثی هستیم. این خودرو همچنین ۲۰ میلیمتر کمارتفاعتر، ۵۰ میلیمتر عریضتر و ۸۰ میلیمتر کشیدهتر شده و روی رینگهای ۲۱ اینچی آلومینیومی فورجکاری شده با لاستیکهای پیرلی P Zero قرار گرفته است.
داخل خودرو نیز تغییراتی را تجربه کرده که مهمترین آنها غربیلک فرمان جدید با دکمههای مختلف N است. علاوه بر این، پدالها بهینه شدهاند، برای سیستم احیای انرژی ترمزها شیفترهای فلزی جدیدی در نظر گرفته شده و صندلیهای اسپرت N هم بهصورت استاندارد ارائه میشوند. هیوندای فعلاً قیمت و زمان عرضهٔ آیونیک ۵ N را منتشر نکرده است.
جیممزی
رخ جذاب
Shadow
فقط اونجاش که گفته بود عملکرد گیربکس دو کلاچه هیوندای و صدای موتور ۲ لیتری توربو رو شبیه ساز کردن 😂😂😂
عملکرد گیربکسی که تو سانتافه و توسان استفاده میشه و سرعت تعویض دنده اش از تورک کانورتر ها پایین تره با صدای موتور پر افتخار تتا ll توربو 🤣
کاش حداقل شاهکار های قبلیشون رو یادآوری نمیکردن این ماشین یه ذره شانس داشت افتضاحات قبلی هیوندای رو پاک کنه (البته اگه خودش آتیش نگیره و افتضاح جدید بالا نیاره)
محمدرضا
Shadow
سوال اصلیم اینه چرا همش ژاپنی فن ها از پیشرفت کره میسوزن🤣 البته اینه باعث از بین رفتن میتسوبیشی و نیسان شده هم موثره🤣
NAVID۰۰۹۸
این خطرناکه ، چرا ؟!
چون هیوندای و کلاً کرهای جماعت ظرفیت چنین اسبهایی را ندارند و باعث میشود که راننده به هر دلیلی به چُخ رود !
مثلاً شما فکر کنید به روی تیبا ۶۵۰ hp گذاشتهاند ، چه میشود ؟!
همه بدبخت میشوند و تعداد کُشتهها بالا میرود !
ارادت.
تا اطلاعات عمومی دیگر ، بِدرود !
محمدرضا
چرازیر تمام مطالب کره ای آتیش میگیری جلز ولز میکنی ناراحت نباش تویوتا هم ۱روز خودرو برقی تولید میکنه🤫
AMANTE
خیلی جذاب شده ولی اون سپر عقب و جلو بخصوص جلو که رنگ تیره بیشتری داره به آدم احساس ماشین های ارزون رو میده.
منتظر عملکرد اش در دنیای واقعی دربرابر رقبا باید بود تا ببینیم چقدر خوبه.
و اینکه مدل RN22E از هیوندای توی گودوود رفت داخل یونجه ها.
نسل سوخته
بعد یه بنده خدایی اومده بود می گفت توهین به پراید توهین به مردم و مهندسان کشور هستش
داداش راست میگی
باید هم توهین کنیم
محمد
یه زمان نه چندان دوری این اعداد و ارقام ( حتی کمتر) فقط برای سوپراسپرت ها حالا به لطف موتور های برقی یه کراس اور همچین قدرت و شتابی داره قطعا درگیر کنندگی و لذت ماشین های بنزینی رو حداقل برای من تا این لحظه نداشتن ولی قطعا روندن ماشین قدرتمند همیشه جذاب خودش رو داره
Amiro
هومممم
کیفیت مانیتور به نظر خیلی خوب میاد
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/Ioniq-5-N-6.jpg
رینگشم چقدر قشنگه
ناموسا ای کاش این همه رینگ های قشنگ رو بزارن روی ماشین ها طرف که میره این ها رو میخره اینقدر پول لازمه که بنده خدا میره ارزون ترین رینگو انتخاب میکنه یا به تعداد میخواد بخره میخواد واسش کم در بیاد تک و توک دیده میشه اینطور رینگ های زیبا
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/Ioniq-5-N-4.jpg
🤌🙂🧡
Ehsan
چقدر جذابه لامصب،با مدل N چه رخ خفن تری هم گرفته
آیونیک عالیه،فروش خیلی خوبی داره و تو تمام مقایسه ها اول شده
RTS
اگه بیمه ها هم گردن میگرفتن و قبولش میکردن دیگه عالی مییشد 😆
Car love
هیچ دلیل عقلانی برای حضور ٣ چرخ فن توی مطلب برقی وجود نداره،اونم تازه بری اکانت جدید بسازی بیای😂برو تا چرخ در نرفت
RTS
منم هر چی فکر میکنم هیچ دلیل عقلانی برای بیمه کردن این بمب های کارخونه ای پیدا نمیکنم .
سلاطین سرقت و آتیش سوزی و فراخوان 😂
محسن
عالیه لامصب،بهترین ماشین برقی جهان با اختلاف فاصله زمین تا ماه بخوای یه ماشین آلمانی با همین پرفورمنس بخری سه برابر آیونیک ۵ پولشه
TRD PRO
اعتبار خریدنی نیست .
A1
این سیستم پخش صدا و لرزش مصنوعی واقعا احمقانست جالبه اینکه خودروسازا ام اصرار دارن بگن یه ویژگیه مثبته آخه وقتی پشت فرمونی و میدونی صدا الکیه که جذابیتی نداره
Killer
خیلی عالیه،کابین و آپشنا و مشخصاتش
تو مقایسه با اس کلاس هم تفاوت نمرش کم بود
رینگاشم خیلی توپه
R/T
Killer چی میزنی
اس کلاس کجا این کجا
این یه ماشین برقی پرفورمنس هست
اس کلاس یه ماشین لوکس
R/T
Killer
تو پست اشتباهی کامنت گذاشتی این کامنتت برای جنسیس g90 که قراره تو اروپا بفروشه هست
Murderer
خیلی بی نظیره، تو همه مقایسه ها اول شد مطمئنم اینم میترکونه و خودروی سال میشه
ترمزاشم خیلی بزرگه
Victimized
خیلی فوقالعادست،سه برادر آیونیک ۵، کیا ev6 و جنسیس gv60 مشغول ترکوندن بازار هستند
جاپون بیاد یاد بگیره
RTS
واقعا هم در حال ترکیدن هستن 😂
حالا اول بیمه پیدا کن بعد بیا 😂
Arshia m3csl
یک چرخ گلف جی تی ای و بی ام و m135 و ائودی rs3 به کل تاریخ خودرو سازی کره می ارزه و المانیا تو هندلینگ و پیست میخورن این ایونیک n5 رو شانسی در برابر گلف جی تی ای و ائودی rs3 و بی ام و m135 نداره هیچکس پول فولکس واگن رو نمیده به ایونیک n5
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
زومیت ♦ زومجی ♦ کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.