همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
شورلت سیلورادو EV یک پیکاپ الکتریکی ساده و کاربردی است که در محیط‌های کاری همراه خوبی خواهد بود اما قیمت گران آن می‌توان کمی مشکل‌ساز باشد.

شورلت هم با سیلورادو EV به نبرد پیکاپ‌های الکتریکی پیوسته است. این خودرو یکی از مدل‌های پیشتاز در طرح الکتریکی‌سازی بزرگ جنرال موتورز و مسلماً مهم‌ترین آن‌ها است. این شرکت سیلورادو EV را نه‌تنها برای رقابت با فورد F150 لایتنینگ بلکه به‌عنوان ویترین تکنولوژی‌های تمام الکتریکی خود برای جلب نظر خریداران وفادار پیکاپ‌هایش به بازار فرستاده است.

اولین رانندگی ما با پیکاپ الکتریکی شورلت پشت فرمان تیپ WT (مخفف پیکاپ کاری یا Work Truck) بود. این تیپ برای خریداران ناوگانی و تجاری در نظر گرفته شده و قطعاً نسبت به نسخه‌هایی مثل RST که برای خریداران معمولی عرضه می‌شود جذابیت کمتری دارد. سپرهای رنگ نشده، رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های فاق بلند بجای ۲۴ اینچی، فنرهای فولادی بجای تعلیق بادی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۱ اینچی بجای ۱۷ اینچی و تودوزی تمام مشکی ازجمله ویژگی‌های تیپ WT هستند.

سیلورادو EV هم مثل هامر EV روی پلت‌فرم الکتریکی اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده است و انتظار می‌رود باطری‌های آن حدود ۲۰۰ کیلووات ساعتی باشند زیرا شورلت هنوز ظرفیت دقیق آن‌ها را اعلام نکرده است. در تیپ WT، این پیکاپ ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد و می‌تواند تا ۶۵۵ کیلوگرم بار را حمل و تا ۴۵۳۵ کیلوگرم را یدک بکشد. سیلورادو WT با هر بار شارژ به گفتهٔ شورلت می‌تواند تا ۷۲۵ کیلومتر را طی کند که این رقم در تیپ RST به ۶۴۵ کیلومتر می‌رسد. این اعداد روی کاغذ با اختلاف قابل‌توجهی نسبت به F150 لایتنینگ و ریویان R1T بهتر هستند ولی برای اطمینان باید آزمایش‌های واقعی انجام دهیم.

سیلورادو EV هنگام رانندگی مثل یک پیکاپ معمولی عمل می‌کند. قوای محرکهٔ الکتریکی خودرو هیچ هیاهویی ندارد و فرمان نه‌تنها بسیار طبیعی است بلکه به لطف اندازهٔ خوب غربیلک، احساس مناسبی داشته و ارتباط خوبی با دستان راننده برقرار می‌کند. البته مطمئناً این سیلورادو قدرت و شتاب بالایی دارد اما همهٔ این‌ها کاملاً قابل‌کنترل هستند. با انتخاب شدیدترین حالت سیستم احیای انرژی ترمزها نیز می‌توان رانندگی با یک پدال را تجربه کرد.

اما شاید بزرگ‌ترین ویژگی مثبت رانندگی سیلورادو EV دایرهٔ چرخش آن باشد. از خودرویی به‌اندازهٔ یک اتوبوس مدرسهٔ کوچک انتظار چابکی در پیچ‌ها نداریم اما در این پیکاپ به دلیل فقدان پیشرانهٔ بنزینی و کشیدن کابین به سمت جلو، هندسهٔ تعلیق و فرمان به‌طور کامل بازطراحی شده تا دایرهٔ چرخش بسیار کوچک‌تر از آنچه فکر می‌کنید شود. به همین دلیل، پارک کردن و پیچیدن با سیلورادو EV آن‌قدر آسان بود که فکر کردیم به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب مجهز است (البته این سیستم در تیپ RST ارائه خواهد شد).

این پیکاپ در داخل هم با تودوزی مشکی و پلاستیک‌های سیاه، فضایی ساده و کاربردی دارد. درواقع، سیلورادو WT خیلی خوب از رویهٔ پیکاپ‌های امروزی فاصله گرفته که کابین را با چوب و چرم تزئین می‌کنند. البته این ویژگی‌ها خوب هستند اما به‌راحتی کثیف می‌شوند درحالی‌که داخل WT برای یک پیکاپ کاری ایده‌آل خواهد بود. همچنین داخل خودرو بسیار جادار بوده و سرنشینان عقب از فضای پای زیادی بهره‌مند می‌شوند.

ازآنجایی‌که WT از فنرهای فولادی استفاده می‌کند، به مشکلات مسیر با تکان و بالا پایین شدن پاسخ می‌دهد و از روی سرعت‌گیرهای بزرگ جهش می‌کند. البته خوشبختانه نسخهٔ RST به تعلیق بادی مجهز است و احتمالاً راحتی سواری بیشتری دارد. همچنین دید رو به بیرون سیلورادو EV هم ضعیف است و من با قد ۱۶۰ سانتی‌متر در دیدن پشت و طرفین خودرو مشکل داشتم. البته احتمالاً این مشکل برای افرادی با قد بلندتر وجود نخواهد داشت ولی به‌طورکلی رانندگی با این پیکاپ در محیط‌های شلوغ شهری می‌تواند دشوار باشد و همیشه باید مراقب ظرفیت خودرو بود.

شورلت در طول آزمایش ما یک تریلر ۴.۵ تنی را به سیلورادو EV متصل کرد و ما پشت فرمان به‌سختی توانستیم اتصال این تریلر را احساس کنیم زیرا شتاب همچنان نرم و سریع باقی ماند و همچنان می‌شد با یک پدال رانندگی کرد. بزرگ‌ترین تفاوت هنگام حمل تریلر دشوارتر بودن حفظ سرعت است که فعال کردن کروز کنترل در بزرگراه این مشکل را هم برطرف می‌کند. همچنین با اتصال تریلر، بر اساس وزن آن برد تخمینی پیکاپ روی صفحه آمپر به نمایش درمی‌آید تا راننده را از تردید در مورد میزان مسافتی که می‌تواند طی کند برهاند.

هرچند به گفتهٔ شورلت قیمت سیلورادو EV از حدود ۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود اما قیمت پایهٔ نمونهٔ آزمایشی ما ۷۹,۸۰۰ دلار بود که این رقم در RST فرست ادیشن به ۱۰۶,۸۹۵ دلار می‌رسد. قیمت پایهٔ ۸۰ هزار دلاری اما برای یک پیکاپ کاری تقریباً لخت رقم زیادی است و هرچند پلت‌فرم کاملاً جدید و تکنولوژی باطری پیشرفته‌ای دارد اما چنین قیمتی، توجیه کیفیت داخلی پایه و سواری ناراحت سیلورادو EV را دشوار می‌کند. بااین‌حال، سیلورادو EV را می‌توان شروع امیدوارکننده‌ای دانست. این یک پیکاپ ساده و کاربردی است که می‌تواند در محیط کار همراه خوبی برای خریداران باشد.
Chevrolet Silverado EV Work Truck
 
Amiro
میگم پایین اون مانیتور وسط چاله اسکندرونه 😂😂😂😂😂 https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/Silverado-EV-4.jpg
در باکش اندازه یه کویکه😂😂
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/Silverado-EV-3.jpg
PRPR
همه چیز هاش اندازه هست و اصلا اغراق شده نیست من این رو به اف۱۵۰ لایتینگ ترجیح میدم
(Ali(chevynova
ماشالاه شوی
Python
خوبه اما قیمتش واقعا بالاست یعنی خیلی بالاست
Tesla
وقتی سایبرتراک کبیر بیاد ، بقیه باید برن خونه هاشون 😎😎💪💪⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸
Anti Tesla
تسلای کبیر این همه سال یه ذوزنقه نتونست بسازه 😔
هر وقت میگی سایبر تراک یاد اون مراسم رونمایی میفتم
که شیشه هاش مثل قلب تو شکست 🤣😔💔
سالار فصل
چقدر خفن بود این تریم ، ارزش این قیمت بالا رو داره اگر به قول نویسنده اون اعداد واقعی باشه
R/T
درسته ولی بیشتر برای کار ارزش دارد
فک کنم قیمتش یه ذره زیاده
سالار فصل
میارزه بردش ۷۲۵ کیلوگرمه :))))))
R/T
بنظر خوب میاد
[email protected]
توازن کاریتون بین موتور ترند و کارانددرایو و موتور ۱ یه ذره بهم ریخته، این مقاله فکر کنم برای ۳ هفته پیشه‌. اکثر مطالب فقط از موتور ۱ برداشت میشه، هر چند خودم هم این سایت معتبر تر و بهتر می دونم اما اون دو تا هم هر از چند گاهی مقاله های خوبی میزارن با اینکه خیلی افت کردن.
این قضیه قطعا زیر سر آقای اشتری هست 😄
دیمن
همیشه خودروهای آمریکایی از رقیبان هم سطح خود ارزان‌تر بوده‌اند، یکبار هم گران تر شده،
ARIAN
دوستان وجدانا ظرفیت بارش یکم کم نیست؟ نزدیک چهار تن وزنشه ولی کلا دوازده تا پاکت سیمان بیشتر ظرفیت حمل بار نداره. یعنی ششصد کیلو. من تو پارس خودم پونصد کیلو از بندر بردم تا تهران. نیسان خودمون با این همه داغون بودنش هموطنامون تا چهار تن هم بارش کردن با موتور صد اسب بخاری داغون. این با این هیبت زیر دو تن نباید گزاشت تو محفظه بارش.
amir
قیمت خوب قدرت مناسب اما
طراحی داخلی و خارجی ضعیف
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید:
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp