همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
سمند سورن یکی از خودروهای ساخت شرکت ایران خودروست که در سال ۱۳۸۴ معرفی شد. این خودرو در واقع نسخه فیس لیفت شده از خودروهای معمولی سمند X7 و LX است که طراحی بدنه و ویژگی های آن تغییر کرده و از نظر مشخصات فنی بهبود یافته است.
خودروی سمند، اولین خودروی ملی ایران بود که در سال ۱۳۸۱ توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو تولید و به بازار عرضه شد. در طول ۱۹ سال گذشته، مدلهای مختلفی از این خودرو تولید شده است که باعث رشد خانواده سمند و ارتقای آن به سطح بعدی شده است. آخرین مدل این خانواده، سمند سورن پلاس است که در اواخر سال ۱۳۹۸ معرفی شد و در حال حاضر، در بازار خودروی ایران موجود است.
سمند سورن در سال ۱۳۸۵ معرفی و یک سال بعد تولید انبوه آن آغاز شد. این خودرو دارای موتور ۱٫۸ لیتری و قدرت ۱۰۰ اسب بخار است. موتور آن چهار سیلندری، ۸ سوپاپه و گیربکس آن ۵ سرعته دستی است. سرعت بیشینه آن ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است و برای رسیدن به شتاب صفر تا صد به ۱۴٫۵ ثانیه نیاز دارد. این خودرو به کمک آپشنهایی نظیر کیسههوای راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، ترمز ABS، سیستم تهویه اتوماتیک و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، تنظیم برقی آینههای کناری و شیشه بالابر برقی برای درهای جلو و عقب، در زمان عرضه، امکانات خوبی را برای مصرفکنندگان فراهم کرده بود
سمند سورن پلاس، یکی از آخرین فیسلیفتهای خودرو سمند سورن است که در سال ۱۳۹۸ به بازار عرضه شده است. این خودرو دارای موتور ۱۶۵۰ سیسی است که از نوع چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ و با تنفس طبیعی است. بیشینه قدرت آن ۱۱۳ اسببخار است و در ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. این خودرو دارای گیربکس ۵ سرعته دستی و بیشینه سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. از نظر مصرف سوخت نیز، سمند سورن پلاس بهتر از مدلهای دیگر سورن عمل میکند.
سمند سورن در چهار نسخه عرضه شده است، که سمند سورن پلاس با داشتن آپشنهای متنوعی از جمله ترمز ضد قفل، ترمز جلو دیسکی، دو عدد ایربگ، فرمان هیدرولیک با کلیدهای کنترلی، تهویه اتومات، کانال تهویه برای سرنشینان عقب، دی لایت، چراغ روشنایی ترک خودرو، آینههای کناری تاشو برقی و کروز کنترل، قابلیتهای متنوعی را برای کاربرانش فراهم میکند. با این حال، اصلیترین تفاوت در انواع نسخه های سمند سورن پلاس در بخش مالتی مدیا، دوربین عقب، پاور ویندوز و رینگ آلومینیومی قرار دارد.
ایمنی خودروهای ایرانی در مقایسه با استانداردهای بینالمللی، به طور کلی، میتواند بسیار ضعیف تلقی شود. بسیاری از خودروهایی که در ایران تولید میشوند، با امکانات ایمنی کم تر و دارای طراحی و ساختاری ناکافی در راستای حفاظت از سلامت و ایمنی سرنشینان طراحی شده اند. همچنین، کیفیت ساخت و استفاده از قطعات با کیفیت پایین و همچنین نبود آزمونهای لازم برای تأیید ایمنی خودروها از مواردی است که میتواند به افزایش خطرهای حادثهساز در جادهها منجر شود. سری سمند سورن ایران خودرو هم که از این قاعده مستثنا نیست و ایمنی پایین این خودرو در تصادف های جاده ای بسیار حادثه آفریده است.
یکی از نکات منفی سورن پلاس کمبود قطعات یدکی آن است که می تواند خریداران را آزار دهد. اگر چه این خودرو یک خودروی ایرانی است، اما با توجه به تجربه های خریداران، یافتن قطعات یدکی و قطعات سخت است. تعمیر و نگهداری این خودرو به دلیل نبود قطعات خاصی گاه پرهزینه است و به سختی می توان آن ها را پیدا کرد. البته لازم به ذکر است که این مشکل تنها در تعداد محدودی از قطعات دیده می شود و حتا گاهی یافتن یکی از آن ها حدود یک ماه زمان می برد. به طور کلی، سایر قطعات این خودرو به راحتی در بازار یافت می شود.
وزن زیاد و کندی سورن پلاس یکی دیگر از مشکلات و معایبی است که برخی افراد این خودرو را انتخاب نمی کنند. در واقع، وزن بالای این خودرو نسبت به موتور مورد استفاده باعث می شود این خودرو مانند نسل های قبلی سمند شتاب خوبی نداشته باشد. با این حال، سورن پلاس نسبت به گذشته کمی بهتر است و شتاب بیش تری دارد.
بیشتر بخوانید: معرفی انواع مدل های سورن پلاس در بازار
در کل، سورن پلاس نسبت به سایر مدل های سمند سورن مشکل کم تری دارد. مشکلات مشاهده شده بر روی این خودروها، بیش تر مربوط به بدنه بوده است؛ خاطرنشان می شود تعداد این گونه مشکلات زیاد نیست، اما در برخی نمونه ها مشکلات صندلی، باتری، فندک، دربازکن موتور، دربازکن صندوق عقب و آنتن گزارش شده است.
سمند سورن در کنار مشکلات بیان شده، مصرف سوخت زیادی هم دارد. به عنوان مثال، مصرف سوخت معمولی سمند سورن در حالت ترکیبی ۸.۶ لیتر است و البته در سورن پلاس این مقدار به ۷.۴ لیتر در صد کیلومتر ارتقا یافته است. با این حال، این هنوز با استانداردهای جهانی برای خودرویی با این سطح از امکانات فاصله دارد و نیاز به بهبود بیش تری دارد.
اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
source
تولید محتوا
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.