همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
بنتلی بتور کوپه‌ای خاص و تولید محدود برای خداحافظی با پیشرانۀ W12 بنتلی است که تنها ۱۸ دستگاه از آن ساخته می‌شود.

بتور ۲.۱ میلیون دلاری را می‌توان چشمگیرترین محصول تاریخ بنتلی دانست و حالا شانس رانندگی با این کوپهٔ تولید محدود را در مسیرهای باریک جزایر قناری اسپانیا پیدا کرده‌ایم. دو پروتوتایپ از بتور برای رانندگی در اختیار داشتیم درحالی‌که از این خودرو تنها ۱۸ دستگاه ساخته می‌شود. بنتلی این کوپهٔ مجلل را از یک سو برای گرامیداشت پایان تولید پیشرانهٔ افسانه‌ای دوازده سیلندر خود در نظر گرفته و از سوی دیگر پیش‌نمایشی از طراحی محصولات الکتریکی آیندهٔ خود را نشان می‌دهد. متأسفانه اما بتور در ایالات‌متحده مجوز تردد در جاده‌ها را نخواهد داشت.

هرچند این کوپهٔ بریتانیایی در تعداد بسیار محدودی ساخته می‌شود و تعداد کمی از مردم روی کرهٔ زمین می‌توانند آن را ببینند ولی این بدان معنا نیست که بتور خودروی کاملاً خاص و منحصربه‌فردی است زیرا اکثر قطعات خود را از بنتلی‌های ارزان‌تر و به‌خصوص کانتیننتال GT اسپید قرض گرفته است. ازجملهٔ این قطعات می‌توان به سامانهٔ چهارچرخ محرک متمرکز بر عقب، آنتی‌رول بارهای فعال ۴۸ ولتی و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب اشاره کرد.

در بیرون خودرو اما جلوپنجره بزرگ‌ترین قطعه‌ای است که از کانتیننتال گرفته شده زیرا تقریباً تمام پانل‌های بدنه اختصاصی بتور هستند. گلگیرهای جلو و عقب خودرو از فیبر کربن هستند و در سقف از آلومینیوم استفاده شده است. چراغ‌های جلو هم خاص بتور بوده و در بنتلی دیگری دیده نمی‌شود. مولینر تقریباً هشت ماه را صرف ساخت هر دستگاه از بتور در کارخانهٔ کرو در انگلستان می‌کند. این همان کارخانه‌ای است که ۱۲ دستگاه مدل روباز بکلار هم در آن ساخته شد.

پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 توئین توربوی زیر کاپوت بتور یکی از اقوام پیشرانه‌ای است که اولین بار در فولکس‌واگن فیتون سال ۲۰۰۲ معرفی شد. در بتور اما قوی‌ترین نسخهٔ تاریخ این موتور را می‌بینیم. مهندسان بنتلی نیروگاه افسانه‌ای این برند را به توربوشارژرهای جدیدی مجهز کرده‌اند که اکسیژن بیشتری را به منیفولدهای هوا می‌رسانند. همچنین خود این منیفولدها هم تغییر شکل داده‌اند. به لطف این تغییرات، خروجی موتور به ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. به گفتهٔ بنتلی، حداکثر سرعت بتور با این موتور به ۳۳۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بتور بزرگ‌ترین خودرویی بود که در تنریف (یکی از جزایر قناری و محل رانندگی ما) دیدیم و در جاده وقتی به یک فیات ۵۰۰ رسیدیم شبیه موشی بود که در تله گیر افتاده است. لحظهٔ کوتاهی طول می‌کشد تا گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ بنتلی از خواب بیدار شود اما پس‌ازاین، قدرت مانند یک موج انفجار عظیم ارائه می‌شود. در پیچ‌ها، لاستیک‌های ۳۱۵ پیرلی P Zero PZ4 زیر گلگیرهای عقب فرو می‌روند اما ترمزهای عظیم کربن سرامیکی با دیسک‌های ۱۷.۳ اینچی و کالیپرهای ۱۰ پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۶.۱ اینچی و کالیپرهای چهار پیستونه در عقب بدون مشکلی آن‌ها را سر جای خود برمی‌گردانند.

کابین بتور با نمای چشمگیر بیرونی آن مطابقت دارد. یکی از خودروهایی که ما پشت فرمانش نشستیم در داخل تزئینات بنفش داشت که مطابق با رنگ بیرونی بود. البته برای داخل این خودرو لیستی طولانی از متریال گران‌قیمت قابل انتخاب خواهد بود. در اینجا همچنین فلزات بسیار ارزشمندی مثل طلای ۱۸ عیار و تیتانیوم هم دیده می‌شود. همان‌طور که در ابتدا گفتیم، بتور از یک سو نماد خداحافظی با موتور دوازده سیلندر و از سوی دیگر سلام به دوران الکتریکی است. بنتلی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تمام الکتریکی شود و نمای جلوی بتور پیش‌نمایشی از طراحی محصولات برقی این برند را نشان می‌دهد. نگاه کردن به بتور به همان اندازهٔ منظرهٔ غروب خورشید در اقیانوس اطراف جزایر قناری زیبا و البته غم‌انگیز است.

Bentley Batur 2024
 
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
برای تماشای فیلم با زیرنویس فارسی، باید از لینک آپارات استفاده کنید
https://www.aparat.com/v/78TOE
متاسفانه فعلا راه دیگری نیست و مشکل از آپارت هست
Tesla
بنتلی : خداحافظ درونسوز های بی مصرف و سلام به آینده برقی 😍😍🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇬🇧🇬🇧⚡️
مهدی
صد و چهل سال قدمت و میلیون ها نفری که برای توسعه انجین های درون‌سوز میلیون ها ساعت زحمت کشیدن که از تو دل آهن سرد صدای زندگی بیرون بیاد بعد یه بچه که ده سال پیش کرم سیب بود میاد میگه درونسوزهای بی مصرف! عزیزم انسان از روی ناچاری داره می‌ره سمت اون چیزی که تو داری خودتو واسش باز می‌کنی وگرنه چیز جدیدی که نیست تو ایستگاه مترو برو ساعت ها بشین همونجا چندبار ارضا بشو بعد بیا تو سایت کامنت بزار
مازیار
نمیری مهدی😂😂😂
قبول دارم که نباید توجه کرد و اینم قبول دارم که نمیشه کلا بی توجه بود
نتیجه اینکه هر کی یه بار راه داره و سهم تو خوب بود😆
Mthz
اره داداش دقیقا باهات موافقم
سینا
👌
BMW
ساکت باش بابا هنوز فراری رو داریم با چند تا شرکت دیگه تو برو جارو تو بکش یه وقت به شارژش بزنی از کارت عقب نیفتی
harry.potter
۵۰۰ تا هرزنامه به پدال اضافه کردی با کامنت هات
با ارزوی موفقیت😅💔
از وقتی ۲۸۰ تا کامنت بودی یادمه
تا حالا یه مطلب مفید و علمی ننوشتی
فقط هم هیت شدی
M/D
آقای هری پاتر این دوست گل که معروف به تسلای کبیر یا جاروبرقی هست از بین ۵۰۰تا کامنتش ۰ عدد علمی و فقط ۱ عدد با موافقت اکثریت دوستان قرار گرفته که اون کامنت رو هم در مطلبی که لارنس استرول گفته بود باید به من نشان شوالیه بدهند بود. چون هیچ حرفی از تسلای کبیر یا به اصطلاحی دیگر جاروبرقی یا به لفظی دیگر ماکروویو نزده بود.
M/D
https://www.aparat.com/v/cMAHI
اول این ویدئو رو ببین بعد حرف بزن
چون فقط موتور پراید دیدی اینو میگی تازه شنیدن صدای همون پراید هم دو روز دیگه برای ما آرزو میشه
همایون
الهی تورو برق بگیره که همه ما راحت شیم از دست این تیکه هات😁😁😁مثل نمک رو زخمی واسه ماها
R/T
ظرافت در همه جای این ماشین معلوم است
گلاب
من اون چراغ های گرد رو میخوام
Mohamad
کانتیننتال بخر اینو بزار برا بقیه😂
R/T
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/Bentley-Batur-6.jpg
این رنگ چه زیباست بر روی این ماشین.
ولی حیف که باید با موتور W12 هم خداحافظی کنیم
مازیار
قطعا خیلی خاصه اما به نظرم عنوان چشمگیرترین محصول تاریخ بنتلی بیشتر برازنده بکلار هست
BMW
خیلی خاص هست لعنتی امسال شده سال خداحافظی اون از بنز و موتور v8 اینم از این
Amirmohammad
شاهکاره
POUYAN
چه جمله باشکوهی بود:
“ نگاه کردن به بتور به همان اندازهٔ منظرهٔ غروب خورشید در اقیانوس اطراف جزایر قناری زیبا و البته غم‌انگیز است. “
R
زیباترین بنتلی و کامل ترین ماشین
Siyavash
بی نهایت زیبا و خوش استایل..ولی رنگشون جالب نیس..قبلا رنگ طلایی شو دیدم خیلی دلبر بود..این ماشین فقط رنگ طلایی.مشکی..سفید..خاکستری..نقره ای..و قرمز…
ar-ma-n
در وصفش جمله ای نیست جزو نگاه کردن به شکوه و عظمت این خودرو .
از یک طرف خوشحالم از اینک تو زمانی بودم که صنعت خودرو میشه حسش کرد با این هم هیجان موتور های درون سوز و افتخارات و…
از یک طرفم ناراحتم برای خودم که چقد زود دار تموم میشه و اینک حتا ما حسرت یک خودرو معمولی بر دل هممون هست و ناراحتم برای نسل های بعد ما که نمیدونم شاید اشتباه کنم که این حرف بزنم چون هیشکی از آینده خبر نداره
ar-ma-n
چه طراحی تهاجمی داره خیلی عالی .
کلان طراحی های انگلیسی ها چه آستون مارتین و چه بنتلی و… تو کلاس کوپه انگار یک سبک متفاوت هست .
😍😍😍🌹 رنگش فقط ….
NotDoctor
خدا باعث و بانی برقی سازی خودرو ها توی صنعت خودرو رو نبخشه اخه چرا به جای که موتور w12 چنتا ارمیچر بزارن
M/D
چون یه روزی می رسه که ما دیگه بنزین برای استارت زدن این غول ها رو نداریم روزی که فقط با ما صد یا دویست سال فاصله داره
ولی خودرو های برقی و خورشیدی تا موقعی که خورشید نابود شه میتونن کار کنن حداقل ۴ و نیم میلیارد سال
رامتین
عجب چیزیه. نمای بغل خیلی عالی حجم داده شده. چراغ جلو و عقب با هم بسیار هماهنگ هستند. موتور فوق العاده هست.
*ALI*
اون بنتلی بنفش رنگ چقدر رنگ بنفشش خوبه به قول یکی از دوستانمون توی این سایت چقدر این روزا خداحافظی زیاد شده
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp