همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
شرکت گک موتور چین مدعی شد اولین پیشرانه آمونیاکی دنیا را برای خودروهای سواری تولید کرده است. پیشرانه موردبحث می‌تواند میزان آلایندگی‌های تولیدی را تا ۹۰ درصد کاهش دهد.

آمونیاک یکی از سوخت‌های پاک پیشنهادی برای کشتی‌ها، هواپیماها، کامیون‌ها و قطارها بوده اما چینی‌ها معتقدند می‌توان از این سوخت برای خودروهای سواری نیز استفاده کرده است. آمونیاک با فرمول شیمیایی NH3 هیدروژن را بهتر حمل می‌کند و از برخی جهات کار با آن راحت‌تر است زیرا در دماهای معمولی مایع بوده و بنابراین نیازمند فشرده‌سازی با انرژی بالا یا حمل با مخازن ویژه نیست. همچنین می‌توان آمونیاک را به شیوه‌ای پاک‌تر تولید کرد. البته در کنار تمامی جنبه‌های مثبت استفاده از آمونیاک باید به این نکته اشاره شود که ماده‌ای بسیار سمی بوده و برای انسان و بسیاری از حیوانات به شدت خطرناک است. به همین خاطر آمونیاک نیز همانند سوخت‌های فسیلی مشکلات خاص خود را دارد. اگرچه هدف بسیاری از پروژه‌های تولید خودروهای آمونیاک سوز تبدیل آن به هیدروژن و آزاد شدن نیتروژن در هوا و استفاده از سلول سوخت برای ایجاد برق است اما برخی پروژه‌ها از آمونیاک برای پیشرانه‌های درون‌سوز اصلاح شده استفاده می‌کنند و گک نیز چنین کاری را انجام می‌دهد.
این گروه خودروسازی اعلام کرد پیشرانه ۲ لیتری با توانایی سوزاندن ایمن و مؤثر آمونیاک مایع را تولید کرده است. چینی‌ها مدعی هستند قدرت پیشرانه موردبحث به ۱۶۱ اسب بخار می‌رسد و با استفاده از آمونیاک شاهد کاهش ۹۰ درصدی آلایندگی نسبت به سوخت‌های فسیلی بوده‌اند. آیا برای اولین بار در دنیا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟ شاید این‌گونه باشد. محققان موسسه کره‌ای تحقیقات انرژی حدود ۱۰ سال پیش خودرویی با نام AmVeh را ساختند که از ۷۰ درصد آمونیاک و ۳۰ درصد بنزین استفاده می‌کرد. این سوخت باعث کاهش ۷۰ درصدی آلایندگی‌ها می‌شد و تیم کره‌ای در آن زمان قطعاً روی ایده استفاده از آمونیاک کامل در پیشرانه تمرکز داشته است.
با توجه به اینکه پیشرانه گک موتور چین هنوز هم آلایندگی کربن دی‌اکسید دارد بنابراین احتمال استفاده از برخی سوخت‌های دیگر نیز وجود خواهد داشت. البته چنین کاری منطقی است زیرا روند کند احتراق آمونیاک باعث می‌شود پیشرانه در دورهای پایین و بالا دچار مشکل شود. گک اگر بخواهد چنین پیشرانه‌ای را واقعاً تولید کند با چالش‌های دیگری نیز مواجه خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به نبود زیرساخت‌های سوخت‌گیری اشاره کرد. مشکل دیگر تولید آلایندگی‌های نیتروژن اکسید خواهد بود که باید فکری به حال آن کرد. نهایتاً باید گفت بخش اعظم آمونیاک در شرایط کنونی از طریق فرایند هابر بوش به دست می‌آید که آلایندگی زیادی دارد.
R/T
بخاطر دیر تبریک گفتن عید سعید قربان عذرخواهی میکنم
با اینکه مشکلات بسیاری وجود دارد بازم تلاش خوبی بود
علی
ولمان کن آمونیاک یه تنفس کنی بیهوش میشی فکر داری با ۱۰۰ تا سرعت میری آمونیاک نشت کنه بهت بخوره بیهوش بشی بعدش که نگم
BMW
خسته نباشند واقعا
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp