همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
پیشرانه –
پیشرانه -شرکت سانگ یانگ یکی از قدیمیترین خودروسازان کرهای است که در زمینه تولید خودروهای کراس اوور و شاسی بلند فعالیت دارد. فراز و نشیبهای متعدد در تاریخچه این برند بسیار دیده میشود و پس از آن که مالکیت آن در دست چندین سرمایهگذار مختلف قرار گرفت، حالا کمپانی کرهای KG به عنوان مالک جدید سانگ یانگ شناخته میشود و علاوه بر تغییر بنیادین محصولات این برند، نام آن را نیز تغییر داده تا به عنوان یک برند جدید در بازارهای جهانی مطرح شود.
پیشرانه -شرکت سانگ یانگ یکی از قدیمیترین خودروسازان کرهای است که در زمینه تولید خودروهای کراس اوور و شاسی بلند فعالیت دارد. فراز و نشیبهای متعدد در تاریخچه این برند بسیار دیده میشود و پس از آن که مالکیت آن در دست چندین سرمایهگذار مختلف قرار گرفت، حالا کمپانی کرهای KG به عنوان مالک جدید سانگ یانگ شناخته میشود و علاوه بر تغییر بنیادین محصولات این برند، نام آن را نیز تغییر داده تا به عنوان یک برند جدید در بازارهای جهانی مطرح شود.
به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» بنابراین از این به بعد احتمالا دیگر اثری از نشان سانگ یانگ در اکثر بازارها وجود نخواهد داشت و بیشتر محصولات این برند قدیمی تحت نشان کی جی موبیلیتی وارد میدان خواهند شد. اولین محصول برند KG مدل تورس است که جذابیت ظاهری و توان فنی مناسبی ارائه میدهد و قرار است توسط شرکت نورا موتور پارس در ایران به فروش برسد. بنابراین در ادامه به بررسی سانگ یانگ تورس یا همان کی جی تورس میپردازیم تا ببینیم این محصول جدید بازار کشورمان چه قابلیتهایی از نظر فنی، حرکتی و ظاهری دارد و نهایتا در چه سطح قیمتی در ایران به فروش میرسد.
کی جی تورس که احتمالا در ایران با همان نام سانگ یانگ تورس به فروش خواهد رسید، قوای مورد نیاز خود را از یک موتور توربوشارژ چهار سیلندر به حجم ۱.۵ لیتر دریافت میکند. بیشترین قدرتی که این پیشرانه در دسترس سانگ یانگ تورس قرار میدهد، معادل ۱۶۳ اسب بخار است و در کنار آن ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میشود که از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به سوی محورها هدایت میشود.
لازم به ذکر است که شرکت کی جی موبیلیتی( سانگ یانگ سابق) هم نسخه تک دیفرانسیل جلو و هم مدل دو دیفرانسیل تمام چرخ محرک تورس را در خط تولید دارد. بنابراین علاقهمندان به طبیعتگردی و آفرود میتوانند روی نسخه دو دیفرانسیل این خودرو برای انجام بیراهه نوردیهای نسبتا سبک و طبیعتگردی حساب ویژهای باز کنند.
وزن سانگ یانگ تورس در نمونه تک دیفرانسیل حدود ۱۵۲۰ کیلوگرم است که با اضافه شدن سامانه تمام چرخ محرک به ۱۶۱۰ کیلوگرم افزایش پیدا میکند. در مورد شتاب صفر تا ۱۰۰ تورس اطلاعات رسمی در دست نیست اما احتمالا مدل تک دیفرانسیل این خودرو دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ معادل تقریبی ۱۱ ثانیه باشد. این کمیت برای مدل دو دیفرانسیل حدود ۱۱.۵ تا ۱۲ ثانیه تخمین زده میشود.
سانگ یانگ تورس در سال ۲۰۲۲ طراحی شده و سعی دارد همچون برادر کوچکترش یعنی تیوولی با ارائه یک ظاهر جذاب و متفاوت، بازار خوبی برای خود در کشورهای مختلف دنیا به وجود بیاورد. انصافا هم باید اعتراف کرد که طراحی ظاهری سانگ یانگ تورس به عنوان یک شاسی بلند شهری با قابلیت طبیعتگردی و آفرود، کاملا با هدف ساخت این خودرو تطابق دارد.
طراحان کی جی تورس با نگاهی به محصولات جیپ و لندرور و ترکیب المانهای آنها، توانستهاند یک خودروی نسبتا زیبا متمایز خلق کنند؛ به نحوی که حالا میشود ادعا کرد تورس یکی از زیباترین و متفاوتترین شاسی بلندهای شهری آفرودی در کلاس خود به شمار میرود.
استایل بدنه این کراس اوور کرهای تقریبا حالتی جعبهای دارد اما المانهای چهارگوش و انحناهای جذاب به همراه طراحی متفاوت چراغها، باعث شده تا جذابیت و گیرایی خاصی در شمایل این خودرو مشاهده شود. احتمالا ظاهر تورس در بازار ایران نیز بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت و نسبت به محصولات چینی، بیشتر مورد پسند مشتری ایرانی واقع میشود. حتی میتوان ادعا کرد که یکی از دلایل اصلی موفقیت احتمالی سانگ یانگ تورس در بازار ایران، همین استایل خوشفرم و سبک طراحی آفرودی آن خواهد بود که میتواند تاحدودی یادآور خاطرات خوش تویوتا اف جی کروزر برای آفرودسواران نیز باشد.
نمای داخل سانگ یانگ تورس نیز جلوه لوکس و گیرایی دارد. خطوط صاف و المانهای هندسی با برخی زوایای تیز، شاخصترین ویژگی طراحی نمای داخل این خودرو به حساب میآیند که قاعدتا به تبعیت از طراحی بدنه، در این قسمت هم نمایان شدهاند. نمایشگر دیجیتال لمسی اطلاعات سرگرمی به همراه صفحه دیجیتال سیستم تهویه، عطش علاقهمندان به طرحهای فناورانه و امروزی را به خوبی برطرف میکند. ضمن آن که روبروی راننده نیز یک صفحه کلاستر بزرگ یا همان صفحه آمپر وجود دارد که با گرافیک خوانا و جذاب به ارائه اطلاعات مورد نیاز کاربر مشغول است.
داخل سانگ یانگ تورس از متریال باکیفیت ساخته شده و به دلیل فاصله محوری مناسب، فضای کافی در صندلیهای ردیف دوم آن وجود دارد. همچنین میزان حجم صندوق عقب سانگ یانگ تورس حدود ۷۰۳ لیتر است که برای خودرویی در این کلاس کاملا کفایت میکند و میتواند احتیاجات کاربران هنگام مسافرت و طبیعتگردی را به خوبی برآورده سازد.
شرکت کی جی موبیلیتی سعی دارد تا جدیدترین و بهروزترین امکانات ایمنی و رفاهی را روی نسخه فول آپشن تورس نصب کند تا کاربران حداکثر رفاه و امنیت را با این خودرو تجربه کنند. در ادامه به مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی سانگ یانگ تورس اشاره شده است:
قیمت سانگ یانگ تورس ۲۰۲۳ در بازار استرالیا چیزی حدود ۲۱ تا ۲۶ هزار دلار آمریکا برآورد شده است. بنابراین در صورت حضور این خودرو در بازار ایران، احتمالاً باید قیمتی نزدیک به محصولاتی همچون تیگو ۸ پرو را برای آن انتظار داشته باشیم. البته بحث قیمتگذاری خودروها در ایران مقوله بسیار پیچیدهای است که با ورود نهادهای ناظر مثل شورای رقابت، کماکان بر پیچیدگی آن افزوده میشود. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که شرکت نورا موتور پارس در نهایت این خودرو را در چه تیپهایی و همچنین با چه سطح قیمتی به دست مشتریان ایرانی میرساند. گفته میشود که احتمالا سانگ یانگ تورس در سال ۱۴۰۲ به صورت مونتاژی و وارداتی به جاده های ایران بیاید.
نویسنده: حسین باباپور
پست قبلی
گام دوم طرح تحول کیفیت محصولات و خدمات گروه صنعتی ایرانخودرو تشریح شد
پست بعدی
چرا شورای رقابت خطرناک است
آینده تولید خودرو برای دولت اهمیتی ندارد
بررسی و پایش کیفیت خودرو و قطعات آن توسط بازرسان سازمان بازرسی در سال جاری
آغاز تولید لئو MX8، شاسیبلند دو دیفرانسیل ایستا موتور ارس
چرا شورای رقابت خطرناک است
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
شاهین سایپا
تست و بررسی
ماشین تیارا مکث موتور؛ تست و بررسی در شب + فیلم و عکس
پربازدیدترین خبرها
شاهین محصول جدید سایپا؛ مشخصات فنی، قیمت و رقبا
آموزش گامبهگام و تصویری تنظیم و تعویض لنتهای عقب کاسهای
معرفی تصویری سایپا شاهین
قیمت سایپا شاهین چه قدر خواهد بود؟
آموزش گامبهگام و تصویری تعویض لنت جلو خودرو پراید
گارانتی خودرو و نکاتی بسیار مهم درباره آن!
تعمیر و نگهداری
تایرهای تابستانی، چهار فصل و زمستانی. تفاوت ها، قابلیت ها و کاربردها
سوپرشارژر و توربوشارژر چه عملکردی داشته و چه تفاوتهایی باهم دارند؟
پیشرانه با تنفس مضاعف
بررسی عواملی که منجر به جوش آوردن پیشرانه میشود
وقتی پیشرانه جوشی میشود!
۶ اقدام اساسی برای سالم نگه داشتن خودرو
دلایل استارت نخوردن خودرو
تنظیم موتور خودرو چه زمانی لازم است؟
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
پربازدیدترین خبرها
شاهین محصول جدید سایپا؛ مشخصات فنی، قیمت و رقبا
آموزش گامبهگام و تصویری تنظیم و تعویض لنتهای عقب کاسهای
معرفی تصویری سایپا شاهین
اخبار داخلی
اطلاعیه کرمان موتور برای ثبت نام…
«پیشرانه» بررسی میکند
جتا: همکاری بین فولکسواگن و FAW در…
«پیشرانه» گزارش میدهد
آینده تولید خودرو برای دولت اهمیتی…
بازرس قضایی و بازرس كل امور صمت سازمان بازرسی كل كشور مطرح كرد:
بررسی و پایش کیفیت خودرو و قطعات آن…
آغاز تولید لئو MX8، شاسیبلند دو…
«پیشرانه» بررسی میکند
چرا شورای رقابت خطرناک است
سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید
بازیابی پسورد
پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.