همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
یکی از مهم ترین پرسش هایی که این روزها ذهن مخاطبان را درگیر کرده، ملاک قیمت گذاری شورای رقابت است. در ادامه، چند مثال از قیمت گذاری های شورا برای خودروهای مونتاژی و وارداتی آمده که مورد بررسی قرار گرفته است و تناقضات شورای رقابت در قیمت های اعلامی را نشان می دهد.
چند هفته اخیر، بسیاری از مردم سؤال می پرسند چرا برخی از خودروها نسبت به برخی دیگر اختلاف قیمت دارند و علت این که شورای رقابت برای دو خودرو که قیمت جهانی تقریباً یکسانی دارند، دو قیمت متفاوت و با اختلاف زیاد در نظر گرفته است. از این رو، برای ما نیز چنین پرسشی پیش آمد که دقیقاً متر، معیار و یا ملاک شورای رقابت برای قیمت گذاری مونتاژی ها و وارداتی ها چیست.
در ادامه، اطلاعات قیمتی چند نمونه از خودروهای وارداتی و مونتاژی را آورده ایم و در فیلم هم آن ها را مورد بررسی قرار دادیم تا شما هم از پارادوکس های موجود در عملکرد شورای رقابت آگاه شوید و کسانی که علت اختلاف قیمت های اعلامی را متوجه نشدند، کاملاً آن را درک کنند.
لازم است بدانید فهرست شورای رقابت که ۱۷ اردیبهشت منتشر شد، نه توسط خود شورا تکذیب شده است و نه تأیید. همین عدم شفافیت موجب شده است بسیاری از مردم و شرکت ها سردرگم شوند و ندانند چه کار باید بکنند.
یک نکته مهم در مورد فهرست منتشرشده این است که مالیات، هزینه شماره گذاری و بیمه در قیمت ها در نظر گرفته نشده است و این هزینه ها هنگام تکمیل وجه باید پرداخت شوند.
با بررسی های صورت گرفته توسط خبرنگاران اسب بخار، قیمت دلاری تمام شده برخی از محصولات چینی بازار ایران مشخص شدند و در ادامه آن، قیمت های اعلامی شورای رقابت آمده است که با یک مقایسه ساده می توانید متوجه اختلافات فاحش میان آن ها شوید.
این جا باید پرسید چرا وقتی سه محصول که هر سه مونتاژی هم هستند و قیمت تمام شده دلاری آن ها حدوداً با هم برابر است، باید اختلافات سنگینی با هم داشته باشند. توجه داشته باشید که K7 حدود ۲۴۰ میلیون گران تر از T5 قیمت گذاری شده است و کسی هم نمی داند علت این فاصله سنگین چیست.
داستان فهرست بالا اما بسیار جالب تر است؛ قیمت جک S5، که حدوداً ۱۵ هزار دلار برای کرمان موتور تمام می شود، چرا باید حدود ۱۰۰ میلیون از فردا تی فایو ۱۷ هزار دلاری گران تر قیمت گذاری شود؟ این جاست که می توان گفت محصولات کرمان موتور برای شورای رقابت عزیزتر بودند و مورد لطف قیمت گذاران قرار گرفته اند.
فیدلیتی که ۵۵درصد داخلی سازی نبود ؟ایا
یه حسی بهم میگه بهمن موتور اون سبیلی رو که باید چرب بکنه رو چرب نمیکنه ولی کرمان موتور حسابی چرب و چیل میکنه😅😁
مقاله سفارشی به نفع خودروسازها مونتاژی دزد
البته کرمان موتور از اول سفت زد و بیانیه داد و علیه شورا صحبت کرد ولی بهمن سریع پذیرفت.
کرمان موتور خودش یه پا سبیل داره
از دزد ها حمایت نکن چکش باش
شما دنبال اینی ک چرا اینو بیشتر از اون یکی زده هیچکس شفاف نیست این خودرو هاهم لگن هستن سطح جهانی خیلی م کمتر میفته
بااینحال دنبال این نیستید قیمت پایین تر بیفته دست مردم این دستتک هم جم کنید.
پس چرا شما اینقدر قشنگ قیمت دلاری رو میدونید قبلا یه گزارش ندادین که چرا شرکت کرمان موتور قیمت کارخانه s۵ رو یک ملیارد پانصد تایین کرده
فکر کنم شما هم بله…
نمیدونم چه نفعی میبرین مثلا خودرویی که ۱۵ هزار دلاره باید باید بالای ملیارد و پانصد بفروش برسه
زمان ! زمان مثل همیشه همه چیز رو بر ملا میکنه !! یه کم صبر کنید تا ببینید خورشید چجوری از پشت ابر بیرون میاد .
آقای کارشناسنمای بیسواد، اون ماشینا که ارزونتر قیمت خوردن جنس ارزونتر و غیراستاندارد داخلی روشون سوار میشه. مثلا فیدلیتی قرار بوده ۶۰ درصد داخلیسازی داشته بشه. قیمت اینا که نباید برابر قیمت جنس استاندارد چینی باشه.
دوست عزیز کارشناس باسواد
K7 و T5 و دیگنیتی که همشون حدود ۱۷ هزار دلارن چرا باهم اینقدر اختلاف دارن؟؟
K7 داخلی سازی نداره ؟؟
اگه داخلی سازی داره که چرا ۲۴۰ میلیون گرون تر از T5ه که داخلی سازی نسبتاً پایینی داره. به قول شما باید ارزون تر باشه دیگه. چرا نیست ؟؟
اگه داخلی سازی نداره پس چرا ۲۴۰ میلیون از T5 که اونم داخلی سازی کمی داره گرون تره. اگه اختلاف حدود ۱۰ یا ۲۰ میلیون بود یطوری میشد باهاش کنار اومد ولی اختلاف خیلی بیشتر از این حرفاست.
این قیمت های دلاری هم که به این خودروهای مونتاژی اشاره می شود نیست ودرحدود دو سه هزار دلار بیشتر قیمت جهانی می گویند وچون قبلآ
به دوبرابر قیمت به مردم غالب کردند وبه دهانشان
بیشتر مزه کرده نمی خواهند تمکین کنند واین هم علتش خود مسئولین هستند که جلوواردات خودروهای کارکرده را گرفتند.
داستان این طوریه که ماشینی که تو بازار فروش بیشتری داره رو قیمت بالا تر میده همه جک s5 آنان ول ولی کی ام سی یا فردا موتور زیاد نه بعد نحوه تحویل زمان تحویل خدمات پس از فروش و همه اینا ربط داره خدمات کرمان موتور و تحویلش از فردا موتور ایران خودرو هم قبول شیر ده براشون نمی تونن کم بزارن براش
خدایی قیافه k7 رو دیدید ؟ باید هم گرونتر باشه . نگا استیل گنگو ، نگا ترکیب و رنگو !
متر و فرمول همینه احتمالا !!
شماها چقدر گیر میدی؟ حالا یه بنده خدایی یه چندتا دونه ناقابل s5 و k7 گوشه پارکینگ داشته ، گفته برای امر خیر میخواد بفروشه، شورای رقابت هم دل رحم ! دلشون سوخته .
اسب بخار عزیز!
تشت رسوایی شما هم از پشت بام افتاده!!
دیگه تقریبا همه فهمیدند شما هم به کدوم سمت غش میکنین!!!!!!!!
مونتاژکاران سرهم کنان قطعه چینی منظورم سایپاست که قطعاتشوازچین میاره ومیگه قطعه سازان ایرانی بیکارمیشوندووو دیگه تمومه قیمتهاریگه تموم تمومه
انقدر ساده نباشید ۱ سال دیگه هم صبر میکنیم ببینیم اینا ۸۰۰ یا ۹۰۰ ماشین میدن دست مردم ، هر وقت فکر کردیم زرنگیم ضرر کردیم از کی دلشون برا ما سوخته ما ۵۰ درصد سود کنیم با ترفند ۲۰۰ هزار میلیارد پول بلوکه کرد واب از بدعهدی و بدقولی که تو راهه
اونی که اینو نوشته باز یکاری کرده دمش گرم
لطفاً بگید تکلیف فصل جدید تست و بررسی اسب بخار چیه فصل جدید کی شروع میشه با جدایی حسین دلاور کی همراه محمدمهدی تفضلی اجرا میکنه؟
قیمت ها خیلی بالاست نسبت به درآمد وحقوق های مردم واقعا که
آقا همه اینو بدونید که اسب بخار طرف خودروسازها ی مونتاژی هست.چرا وقتی قیمت جک ای فایو از ۹۰۰ رفت یک میلیاردو۵۵۰ اینقدر به جزئیات قیمت ها تجزیه و تحلیل نمی کردین؟شرف و انسانیت مرد.زیر سیبیلتون چرب شده
اهمیتی نمیدم چی میگید و به نفع چه کسی میگید!
لطفا سبک ویدئوها رو عوض کنید . مثل اخبار جمعه شب شده برنامههاتون…
کاش تفضلی هم بلد بود مثل دلاور تکنفری بشینه جلوی دوربین و با کمی شوخی ، هم دل بقیه رو شادکنه و هم آگاهسازی کنه…
با متر دو رو، بعضیارو با سانتی متر بعضیا با اینچ :/
همونجور که خودتون از همه گفتید بجز مدیران.
جای دلاورم کاملا مشهوده
دوست عزیز
قیمت گذاری محصولات مدیران رو هم حتماً بررسی می کنیم.
حالا بدتر از همه شورای رفاقت ایرانخودرو هایما مونتاژی رو صد میلیون بالاتر میبره درست موقعی که بقیه مونتاژی هارو از قیمتشون کم کرده یعنی هایما از دیگنیتی بالاتره؟
تماماً رانت و فساد، کرمان موتور که از نظر خدمات پس از فروش اسفناکه، از سال ۹۲ تا ۴۰۰ مجبور به استفاده از محصولاتش بودم واقعاً تاب و توان برای مشتری نمی گذارد.
از این دزدان انقلابی و انگلیسی چه انتظاری داریم
ماکه ۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰ اول دادیم تحویل ۹۰ روزه واسه یه سال دیگه هم یه چک ۳۸۱۸۸۱۱۰۰تومان با تعهد محضر و خودرو در رهن کرمان موتور باد چی کار کنیم
شورای رقابت زنک زدم میگه سازمان حمایت تماس بکیر سازمان حمایت هم میگه تحت عنوان گران فروشی شکایت کن ولی اضافه پول ما چی میشه خدا میدونه….
خالا پیدا من پرتقال فروش رو
دقیقا مثل بلایی که الان سر برلیانس h230آوردن از روزی که تولید ندارن جوری زدن تو سر این خودرو که الان کوییک زده بالای برلیانس که اصلا قابل مقایسه با هیچ خودروی داخلی نیست خداییش کیفیتش عالیه
اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
source
تولید محتوا
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.