با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت پیدا کردن زمان، افراد علاقه دارند که در کسری از ثانیه به پاسخ سوال خود برسند. امروزه نیز همه برای پاسخ سوالات و رفع نیاز های خود به موتور های جستجو روی آورده اند. احتمالا در هنگام جست و جوی بعضی کلمات و عبارات برایتان پیش آمده است که قسمتی از صفحه را ببینید که چند سوال در آن آمده است. همچنین در هنگام بازدید از یک وبسایت، صفحه سوالات متداول را مشاهده کرده اید. همه این مواردی که به آن ها اشاره کردیم، نشان دهنده اهمیت بخش سوالات متداول است. اگر نیاز مخاطبان برای شما مهم است، بهتر است این بخش را جدی بگیرید. ما در این مقاله توضیح می دهیم که FAQ چیست و چه فوایدی برای وبسایت شما دارد. در پایان نیز به چند نکته در نوشتن بخش سوالات متداول اشاره می کنیم.
احتمالا با بخش پرسش های متداول مقاله ها و سایت ها روبرو شده اید. FAQ مخفف کلمه frequently asked questions است که به معنی «سوالات متداول پرسیده شده» است. بیشتر شرکت ها و سازمان ها بخش پرسش های متداول را در وبسایت خود دارند که متشکل از سوالاتی است که به طور متداول برای مشتریان ایجاد شده است.
صفحات FAQ (سؤالات متداول) به شما این امکان را می دهد که سریع تر و بهتر به نیاز های مشتریان و مخاطبان خود پاسخ دهید. در این صورت هم در وقت شما صرفه جویی می شود هم در وقت مخاطبان شما؛ زیرا مخاطبان برای دریافت پاسخ سوال های ساده خود مجبور نیستند با پشتیبانی تماس بگیرند و می توانند پاسخ سوال های خود را به راحتی پیدا کنند.
حال که به سوال FAQ چیست پاسخ دادیم، بهتر است به اهمیت این بخش اشاره کنیم. صفحه پرسش های متداول برای متخصصان سئو سایت و بازاریابان دیجیتال یک مسئله حائز اهمیت است؛ زیرا FAQ یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود سایت شما، افزایش بازدید سایت و افزایش تعداد کاربران سایت است.
بخش پرسش های متداول سایت شما باید یک منبع باارزش و در حال رشد در نظر گرفته شود؛ زیرا نیازهای مخاطبان شما به طور مرتب در حال رشد و گسترش است و مخاطبان در طول زمان به شما نیاز خواهند داشت.
در ابتدا باید نیاز های مخاطبین خود را بشناسید و به طور کامل به این نیاز ها پاسخ بدهید. مثلا اگر فروشنده کیف و کفش زنانه هستید تمام اطلاعات بدیهی و ساده اعم از قیمت، شرایط فروش حضوری، شرایط فروش آنلاین، هزینه پست و… را ذکر کنید.
لازم است FAQ خودتان را باتوجه به تغییراتی که دچار آن می شوید به روزرسانی کنید. مثلا اگر محصول شما دچار افزایش قیمت شده یا موجودی یکی از محصولاتتان تمام شده، حتما این موارد را در FAQ سایتتان ذکر کنید.
با لینک سازی داخلی و قرار دادن لینک محتوا های دیگرتان در قسمت پرسش های متداول، مخاطب به قسمت های بیشتری از سایت شما هدایت می شود.
ساده و صریح بنویسید و به صورت مختصر پاسخ سوالات رو بدهید؛ زیرا متن های طولانی حوصله مخاطب را سرمی برد و آن ها برای پیدا کردن پاسخ خود، روش های دیگری را انتخاب می کنند.
به این موضوع توجه کنید که فهرست سوالات به ترتیب باشد؛ زیرا این امر برای مخاطبینی که سوال های مربوط به هم دارند، مفید خواهد بود. همچنین تصادفی بودن و نامرتب بودن سوالات می تواند باعث گیجی و خستگی مخاطب شود.
حال که می دانید FAQ چیست، بهتر است با نمونه های موفق چنین صفحاتی آشنا شوید. مثال های زیر بهترین نمونه های FAQ هستند:
FAQ صفحه ایست که به شما و مخاطبین شما کمک می کند در زمان صرفه جویی کنید و خدماتی را که مخاطبان شما به آن نیاز دارند، برای آن ها فراهم کنید. تلاش ما بر این بود که در این مقاله راجع به اینکه FAQ چیست و چه فوایدی برای سایت شما دارد، به طور کامل توضیح بدهیم.
info@bizzone.ir آدرس ایمیل
02191004425
تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد. مهم نیست کجای مسیر قرار دارید، همیشه راهی برای پیشرفت هست.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.
