همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
خودروهای برقی گارانتی طولانی‌مدتی برای باتری دارند اما به نظر شما پس از پایان این گارانتی، شعاع حرکتی و کارایی واقعی باتری خودرویی همچون تسلا چقدر خواهد بود؟


اگرچه گارانتی طولانی‌مدت همیشه باب میل خریداران بوده اما اگر آن‌ها خودروی خود را برای مدت طولانی نگه دارند گارانتی سرانجام به پایان خواهد رسید. در این صورت آیا باید نگران باتری تسلا مدل ۳ پس از ۵ سال و کارکرد حدود ۱۹۳ هزار کیلومتر بود؟ یکی از مالکان مدل ۳ نسخه سال ۲۰۱۸ به تازگی کارکرد ۱۹۳ هزار کیلومتر را رد کرده است. اگر او هم‌اکنون بخواهد باتری خودروی خود را تعویض کند هزینه‌ای بیش از ۱۶ هزار دلار را باید متحمل شود.
اما او می‌گوید در طول سال‌های گذشته او صرف جویی زیادی را در هزینه‌ها داشته و این کار نه تنها با عدم پرداخت پول بنزین و روغن بلکه با عدم نیاز خودرو به سرویس‌های نگهداری روتین و تعمیرات معمول خودروهای بنزینی انجام شده است. همان‌طور که قبلاً گفته‌ایم، بر اساس گزارش‌های سال ۲۰۲۲ تسلا، این خودروساز می‌گوید خارج شدن باتری از پوشش گارانتی در اکثر موارد مشکل‌ساز نخواهد بود. حتی پس از گذشت ۳۲۰ هزار کیلومتر هم باتری‌ها حدود ۱۲ درصد ظرفیت کل خود را به‌طور متوسط از دست می‌دهند.
مالک تسلا تصمیم گرفته بجای اعتماد به داده‌های تسلا وضعیت باتری خودروی خود در شرایط واقعی را بررسی کند. زمانی که او اولین بار مدل ۳ را تحویل گرفته بود خودرو با یک‌بار شارژ مسافت تخمینی ۴۹۹ کیلومتری را طی می‌کرد. واضح است که با گذشت زمان باتری ظرفیت خود را از دست می‌دهد اما او امیدوار است این کاهش ظرفیت به اندازه‌ای نباشد که مردم فکر می‌کنند. گارانتی تسلا مدل ۳ لانگ رنج ۸ سال یا ۱۹۳ هزار کیلومتر است. بر این اساس زمانی که خودرو به سال یا کارکرد مورد اشاره برسد گارانتی پایان خواهد یافت و در این زمان باتری حداقل ۷۰ درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ خواهد کرد.
مالک خودرو اظهار می‌دارد شما می‌توانید با برخی برنامه‌های موبایلی و یا محاسبات واقعی و تست‌های شارژ ظرفیت حدودی باتری را به دست آورید. خود خودرو نیز تست سلامت باتری را دارد. او از برنامه موبایلی استفاده کرده و بر این اساس باتری تسلا رکورد خوب ۹۳ از ۱۰۰ را برای سلامتی ثبت می‌کند. او همچنین می‌گوید شعاع حرکتی تخمینی خودرو حدود ۴۵۱ کیلومتر است که کاهش حدود ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. در نظر داشته باشید که مالک این خودرو به‌ خوبی از آن مراقبت کرده و تلاش داشته در حد امکان از سوپرشارژر استفاده نکند. او اکثراً خودرو را در خانه و تا ظرفیت ۸۰ درصدی باتری شارژ کرده است. اگر مالکان به‌طورمعمول از سوپرشارژر استفاده کرده یا باتری را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنند کاهش ظرفیت آن بیشتر از چیزی خواهد بود که در این گزارش ذکر شده است.
پیام
اینه قدرت ماشین الکتریکی!
Muty
حاجی ۱۶ هزار دلار خودش پوله دو _ سه تا بنز و بی ام و و آئودی دست دومه اونجا
shayandn
حقیقتا بنز و بی ام و ای که قیمتش ۱۶ هزار دلار باشه هر ۵۰ کیلومتر خراب میشه و به درد نمیخوره
….
خدا وکیلی حالت خوبه ۱۶ هزار دلار بدی برای باتری
Tesla
اون روزی رو میبینم که همه خودرو های بدردنخور درونسوز رو تحویل ضایعاتی ها میدن برای بازیافت که شاید یه جایی بدرد بخورن ( تو دوره حیاتشان که هیچ فایده ای نداشتن ) و مطمئنم اون روز نزدیکه 😍😍⚡️⚡️⚡️
Joker
مطمئن باش که نه تنها اون روز رو نمیبینی بلکه در آینده فسیل تو هم تبدیل به نفت میشه و از بنزینت واسه غرش ۱۲ سیلندرهای لامبو و فراری استفاده میشه
😂😂😂😂😂
Tesla
joker خداییش بیا به سایت همیشه سر بزن ، میخندونیمون و دل مون رو شاد میکنی ( چرا آدم الکی این همه پول بده سیرک وقتی joker رو توی پدال داریم ) 🤣🤣😂😂😂
علیرضا
ساقیت کیه اگر آینده این مثل گوشی ایفون باید هر روز سلامت باطری ماشینت چک کنی من به پرایدش راضیم ماشین های الکتریکی هنوز خیلی کار دارن تا قابل اطمینان باشن آلایندگی ماشین های الکتریکی هین مصرف نیست قبل مصرف که شامل کثیف ترین تجارت دنیا نیکل میشه
Tesla
کاربر علیرضا ، پس برو سوار پرایدت شو و باهاش کیف کن ، دیگه نبینم بیای اینجا و درباره خودرو های روز نظر بدی 😒😒👎
علیرضا
من E کلاس ۲۰۱۷ دارم پس بزن به چاک
علیرضا
وقتی حرف حق زده میشه جواب شما توهین به افراد دیگست
….
خواب دیدی خیره
Tesla
آینده از آن تسلا کبیر است 😍😍🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️
سبحان
خیلی عالیه بعد از ۵ سال هنوز می‌تونه ۴۵۰ کیلومتر راه بره
طرف نه هزینه سوخت داده نه روغن و فیلتر و تعمیرات
هنوز ۵ سال هم می‌تونه از همین باتری استفاده بکنه
بعدش نهایت ۲۰ هزار دلار هزینه باتری می‌کنه و تا ۱۰ سال دیگه خیالش راحت .
یه دونه تویوتای ساده ۴ سیلندر سالی اگه ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد داشته باشه با مصرف ۷ لیتر در هر صد کیلومتر باید بیشتر از ۳۵۰۰ دلار فقط هزینه بنزین بکنه سالانه با هزینه های دیگه میشه ۴۵۰۰ دلار
توی ۱۰ سال میشه ۴۵ هزار دلار اگه تورم حساب بکنیم توی ۱۰ سال ۶۰ هزار دلار هزینه یه هاچبک کوچیک چهار سیلندر میشه
تسلا به صرفه تره کلی هم اسپورت تره
بهزاد
اونجا از نظر آماری میانگین حرکت سالیانه خودروها وجود داره و برای مثال در آمریکا مقدار حدود ۲۰ هزار کیلومتر ثبت شده و در اتحادیه اروپا حدود ۱۱ هزار کیلومتر.
شما قیمت برق را کلا محاسبه نکردید.
میانگین قیمت برق خانگی در آمریکا حدود ۱۷ سنت برای هر کیلووات هست که اگر یک خودروی برقی با تلفات گرمایی برای یک شارژ کامل مثلا ۱۰۰ کیلووات برق مصرف کنه با شعاع حرکتی حدود ۵۰۰ کیلومتر هزینه ای حدود ۱۷ دلار میندازه و اگر به ایستگاه های فست شارژ مراجعه کنند قیمت ها براساس ولتاژ و توان حدود ۳۰ تا ۴۵ سنت هست که میتونیم بگیم میانگین ۳۷ دلار برای ۵۰۰ کیلومتر حرکت هست.
به عبارت بهتر هزینه میانگین مصرف برق مجموع خانگی و ایستگاه ها حدودی ۶۰ دلار برای ۱۰۰۰ کیلومتر و ۳ هزار دلار برای ۵۰ هزار کیلومتر.
هزینه ی مصرف برق بدون در نظر گرفتن تاثیر سرما و گرما بر باتری ها محاسبه شده و اگر ۲۰ درصد تلورانس تلفات دمای محیط هم اضافه بشه میتونه حدود ۵۰۰ دلار هم به اون ۵۰ هزار کارکرد اضافه کنه.
این هزینه در آمریکاست و در اروپا تقریبا قیمت برق خانگی حدود دو برابر آمریکاست(۳۵سنت).
سبحان
اشتراکات جایگاه های شارژ هزینه شارژ خیلی پایین تر از این میاره به طوری که با اشتراک تسلا فکر کنم نصف قیمت میشه هزینه هر کیلووات ساعت
و به طور کلی جایگاه های شارژ رایگان خیلی زیاده مردم خیلی مواقع خودرو های خودشون در محل کار و فروشگاه های زنجیره ای که شارژ رایگان برای خودرو های برقی در نظر دارن شارژ میکنن
هزینه برق هم ثابت نیست و در فصول سرد ارزون تر هستش حتی هزینه سوپر شارژ ها در زمان کاهش اوج مصرف شبکه به این صورت و در زمان های خلوت هزینه ها پایین تره
در ضمن پرداخت هزینه برق به شکلی که میگی نیست و شما هزینه تلرانس شبکه رو پرداخت نمیکنی و فقط هزینه مقدار برقی که از پورت دریافت کردی رو پرداخت میکنی
و در اخر همین الان هزینه شارژ کامل مدل ۳ لانگ رنج با سوپر شارژ های تسلا بین ۱۰ تا ۱۵ دلار هستش که برای هزار کیلومتر میشه بین ۲۵ الی ۳۵ دلار
هزینه بنزین بی ام و سری ۳ شش سیلندر که رقیب بنزینی مدل سه هستش با توجه به ترافیک و اینکه mpg اعلامی در دنیای واقعی چندان قابل استنداد نیست هر هزار کیلومتر حدود ۱۵۰ لیتر بنزین مصرف میشه که هر لیتر یک دلار یا به عبارتی گالنی ۳.۸ دلار حساب بکنیم میشه ۱۵۰ دلار در هر هزار کیلومتر
در مقابل هزینه مدل سه اختلاف ۲۴۰ درصدی نشون میده
بهزاد
ما نگفتیم هزینه تلورانس شبکه ی برق!
قیمت برق ایالت با ایالت متفاوته و مثل دوران الانم تعداد بسیارکمی مثلا ۲ نصف شب میرن واسه بنزین زدن و قیمت ها براساس روز عادی محاسبه شده و شما به دلخواه خودتون قیمت برق را حساب میکنی و بر اساس داده های میانگین برای هر ۴۰۰ کیلومتر مسافت هزینه ی برق یک ماشین ۱۵ تا ۲۰ دلار در میاد.
در ضمن شما اول اومدی یک خودروی معمولی و کم مصرف ۴ سیلندر را مثال زدی و حالا رفتی رو ۶ سیلندر و ۱۵ لیتر!
شارژ رایگان توسط بسیاری از شرکت های تولیدکننده ارائه میشه و البته زمان محدودی داره و برخی هم اشتراک سالانه میگیرن و اینهم تا چند وقت دیگه به انتها میرسه.
قیمت برق زمستان هم فکر نمیکنم صحت داشته باشه و اونجا براساس هزینه ی تولید برق قیمت ها تعیین میشه.
تقریبا اکثر داده ها مربوط به شارژ یک خودرو و شعاع حرکتی در خوش بین ترین حالت ممکن تهیه شده و در معمولی ترین حالت میتونه ۲۰ درصد تغییرات داشته باشه.
فست شارژها قیمتشون متفاوته و به اصطلاح سطح یک، دو ،سه دارند.
مازیار
میگن لقب کبیر رو تاریخ به کوروش داد اما در مورد داریوش این یونانیها بودن که این لقب رو بهش دادن (با اینکه دشمنش بودن!!)
و اینجا تسلا خودش به خودش لقب داد😄
Elmiraj
۵ سال دیگه که معادل ۲۰۰ هزار کیلومتر دیگر هست هنوز ماشین توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر را خواهد داشت که نه تنها از نصف بیشتر رقبای الکتریکی بیشتره بلکه بخوایم با یک رقیب درون‌سوز مقایسش کنیم در بدترین حالت این پک باتری ۱۶ هزار دلاری معادل یک پنجم قیمت بنزینی هست اون رقیب دروسوز در این ده سال مصرف کرده…
با فراگیر شدن سلول های ۴۶۸۰ جدید همین مشکل ناچیز هم در خودروهای تسلا به تاریخ خواهد پیوست و یک پک باتری تا آخر عمر ماشین نیازی به تعویض نخواهد داشت.
jarimlE
بزرگوار سه چهار ساله داری میگی این سلول های ۴۶۸۰ همین فردا صبح میان و دنیا رو زیر و رو میکنن یا میگی خروار خروار ساختن دپو کردن
خودت احساس پوچی نمیکنی؟ روزی چندتا آرام بخش میخوری بخاطر نیومدن این باطریا و سایبرتراک و رودستر؟
یوسف
بچه ها باید قبول کرد که درون سوزها به آخر خط رسیدن….
نن حدود ۱۰تا ماشین rcداشتم تاحالا
خدایی تایفون خریدم چند روز پیش ۶ و نیم میلیون که با ماشین نیترو ۳۰ میلیونی شتابش یکیه…. اما ۵ سال پیش برقی ها در مقابل بنزینی ها بچه بحساب میومدن…
….. دنیای فردای خودرو ماله برقی هاست…
البته بجز ایران خودمون
یک شهروند ساده
کاملا موافقم خصوصا با جمله آخر شما و دقیقا به همین خاطره که جو اینجا به شدت علیه الکتریکی هاست. چون الکتریکی ها یادآور شکست ها و عقب افتادگی های ما هستند. ما از آینده میترسیم.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







زومیتزومجی کجارو
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp