همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
مدیر برندینگ و روابط عمومی پارسیان موتور با بیان این که نوسان نرخ ارز یکی اصلی ترین چالش های سال جاری خواهد بود، از برنامه های این شرکت برای عرضه دو مدل اس یو وی در کنار محصولاتی مانند فیات ۵۰۰ و تیپو خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، میثم خزائی در خصوص این که با از سرگیری واردات پارسیان موتور چه اقداماتی انجام داده است توضیح داد: «طی مذاکراتی که برای عرضه خودروهای سواری با فیات داشته ایم به توافق های مثبتی دست یافته ایم که چندین مدل هدف گذاری شده است.»
وی ادامه داد: «اما براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تصمیم بر این شده است که فاز به فاز روی سواریها کار کنیم، برای فاز اول هم فیات ۵۰۰ و فیات تیپو در نظر گرفته شده است. در حال حاضر، اولین پارت فیات ۵۰۰، که پارت محدودی هم است، به ایران رسیده است. واردات فیات تیپو هم در حال پیگیری است، اما هنوز نمونه های رسمی آن به کشور وارد نشده است.»
این فعال بخش خصوصی خودروسازی در خصوص قیمت گذاری این محصولات توضیح داد: «با توجه به این که هنوز برخی مؤلفه های اصلی مانند تعرفه ها و عوارض برای قیمت گذاری مشخص نشده، قیمت گذاری هم صورت نگرفته است. در واقع، برخی مسائل باید مشخص شود تا بعداً راجع به قیمتگذاری بتوانیم تصمیم بگیریم و ببینیم اصلاً بحث قیمت و عرضه چه میشود.»
مدیر برندینگ و روابط عمومی پارسیان موتور همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که به غیر از فیات تیپو و فیات ۵۰۰ آیا محصولات دیگری در دستور کار قرار دارد گفت: «در بحث SUV و کراس اوورهای شهری هم الان گزینههای جدی داریم. اگر شرایط مهیا باشد حداقل دو مدل SUV خیلی خوب از نشان فیات را خواهیم داشت.»
خزائی اضافه کرد: «غیر از بحث سواری، که حتماً با جدیت در سال جدید دنبال میکنیم، همچنان خط تجاری محصول شاخص فیات دوکاتو نیز با قدرت ادامه خواهد داشت. چون قراردادهای خوبی برای تحویل در نیمه اول سال نیز منعقد کرده ایم.»
وی ادامه داد: «در سال جدید همچنین تمرکز روی کَمپر هم بیش تر خواهد شد. یعنی کاربریهای مسافرتی دوکاتو را نیز با جدیدت بیش تری پیگیری خواهیم کرد. احتمال دارد بتوانیم آپشنهای بیش تری به مشتریان ارائه بدهیم.»
مدیر برندینگ و روابط عمومی پارسیان موتور در ادامه درباره چالش های پیش روی تولیدکنندگان تصریح کرد: «در سالی که گذشت یکی از پررنگترین چالش ها بحث نوسان قیمت ارز بود. در واقع، این فضای متشنجی که در بحث ارز داریم، طبیعی است که همه تولیدکنندهها یا حتا واردکنندهها را به مشکل میاندازد. در واقع، این نوسان ها جدا از اینکه روی قیمت تمامشده محصول تأثیرگذار است، روی قیمتی هم که میخواهیم عرضه کنیم واقعاً ما را با چالش مواجه کرده است.»
خزائی اضافه کرد: «یعنی امکان برنامهریزی را برای اینکه بدانیم با طرح و قیمتی بازاریابی کرده است و براساس آن بازار هدف را انتخاب کنیم، از تولیدکننده سلب می شود. به عنوان مثال، یک سفارش را از مشتری دریافت کنیم، اما قیمت هایی که براساس آن متعهد شده ایم با قیمت روزی که می خواهیم قطعات را تأمین و محصول را تولید کنیم تفاوت می کند. یعنی هم در قراردادهای منعقدشده و هم در قراردادهای آتی که میخواهیم منعقد کنیم به مشکل برمیخوریم.»
وی افزود: «در این شرایط، تولیدکننده از تمام جهات تحت فشار قرار می گیرد و دچار بی ثباتی می شود و مشتری این را از چشم شرکت میبیند.»
مدیر روابط عمومی و برندینگ پارسیان موتور در ادامه، عدم حمایت از تولید داخل را چالش دیگر تولیدکنندگان داخلی دانست و تأکید کرد: «متأسفانه با وجود اینکه در کل مجموعه نظام بحث حمایت از تولید داخل وجود دارد، آن گونه که باید در عمل شاهد حمایت نیستیم. به عنوان مثال، در بحث تولید آمبولانس، پارسیان موتور جدا از بحث فنی خودرو که یک محصول اروپایی است، توانسته کابین آمبولانس را در ایران طراحی و به تولید هم برساند.»
خزائی بیان کرد: «در حال حاضر، پس از دو سه سال دوندگی برای اخذ مجوزهای مرتبط توانسته ایم، آمبولانس را طراحی و تولید کنیم. تا جایی که امکان داشته است نیز برای تجهیز و ساخت آن از تولیدکنندگان داخلی کمک گرفته و استفاده کرده ایم، اما متأسفانه همچنان اجازه واردات آمبولانسهای کاملاً اروپایی یا خارجی به بعضی از نفرات یا ارگانها دارد داده میشود، یعنی در راستای حمایت از تولید داخل حرکت نمیکنند. اگر آمبولانسسازی در کشور جود نداشت، چون بحث درمان و جان انسان ها مطرح است، این حرکت می توانست کاملاً منطقی باشد. حتماً برای واردات آمبولانس از خارج باید ضربالاجل می گذاشتند و در آن تردیدی هم نیست.»
وی ادامه داد: «در حالی که شرکت هایی مانند پارسیان موتور توانایی تولید آمبولانس با هزینههای پایینتر را دارند، اعطای مجوزهای خاص برای واردات آمبولانس کامل به بعضی افراد، معقول و منطقی نیست.»
این فعال بخش خصوصی خودروسازی تأکید کرد: «در واقع، با این عمل تمام هزینه های صورت گرفته، برای این که کار به نتیجه برسد، از بین می رود. در واقع، عدم حمایت از تولید داخل یکی از گلایههایی است که وجود دارد. این مسئله حتا جلوی توسعه کار را نیز خواهد گرفت.»
وی با اشاره به این که تولیدکننده داخلی صددرصد توان تأمین نیاز داخل را دارد، اضافه کرد: «در واقع، نه تنها به افزایش و ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم کمک می کند، بلکه با افزایش تیراژ تعامل و همکاری بیش تری با قطعه سازان نیز صورت خواهد گرفت. اگر حمایت باشد و اجازه واردات صرف ندهند، میتوانیم نیاز داخل را برطرف کنیم و اصلاً هیچ محدودیتی در تیراژ تولید نداریم، اما اگر حمایت شود و حمایت کنند.»
اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
source
تولید محتوا
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.