همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
در این درگ شاهد تقابل همهٔ نسلهای بامو M3 هستیم که از E30 سال ۱۹۸۳ با ۲۰۰ اسب بخار قدرت آغاز و به G80 کنونی با ۵۱۰ اسب بخار قدرت ختم میشود.
بامو M3 از زمان معرفی در سال ۱۹۸۶ به مدلی بسیار محبوب در بین علاقهمندان به خودرو تبدیل شده است. این ماشین در طول سالها تکامل پیدا کرده و هر نسل پیشرفتهای مختلفی داشته است؛ اما طی چهار دهه، پرفورمنس مدل اسپرت کامپکت بامو چقدر ارتقاء پیدا کرده است؟ کارواو با جمع کردن تمام نسلهای M3 برای مسابقهٔ درگ قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد. ابتدا بیایید بر اعداد و ارقام مروری داشته باشیم.
اولین نسل M3 با کد E30 از یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده میکند که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میشود تا وزن ۱۲۷۵ کیلوگرمی خود را حرکت دهد. نسل بعدی با کد E36 اما به پیشرانهٔ بزرگتر ۳.۲ لیتری شش سیلندر خطی مجهز است که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی تحویل میدهد. این نسل با ۱۴۶۰ کیلوگرم وزن، کمی از نسل بعدی با وزن ۱۴۹۵ کیلوگرمی سبکتر است. این نسل با کد E46 همچنان از همان پیشرانهٔ شش سیلندر خطی قبلی استفاده میکند که البته حالا با ۳۴۳ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور قویتر شده و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل است.
سپس نوبت به نسل E92 میرسد که برای اولین و آخرین بار از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکرد. این نسل با ۱۵۸۰ کیلوگرم وزن، نزدیک به صد کیلوگرم از نسل قبلی سنگینتر شده بود اما همچنان از گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده میکرد. M3 نسل F80 زیر کاپوت یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو دارد که در نسخهٔ کامپتیشن ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. تفاوت بزرگ این خودرو با نسلهای قبلی استفاده از گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه است.
و نهایتاً به نسل کنونی M3 با کد G80 میرسیم که مثل نسل قبلی از یک موتور شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده میکند اما ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در این نسل گیربکس دوکلاچه با یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک سنتی جایگزین شده است. G80 با وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم بسیار از پیشینیان خود سنگینتر است. اگر میخواهید عملکرد همهٔ نسلهای بامو M3 را در برابر هم ببینید ویدئوی زیر را تماشا کنید.
احمدرضا
E46 واسه من بقیه برای شما
هر سال خوشگل تر میشه لامصب
mercedes
e92برای من
Reza Waffen SS
BMW M3 F80 ( نسل قبلی ) : 👍
BMW M3 G80 ( نسل فعلی ) : 👎
احمدرضا
جواب این نظرسنجی بفرستین واسه ب ام و
شاید سر عقل اومد
والا بخدا
این چیه اخه
ben
من به E30 هم کاملا راضیم
JDM سابق
فقط E30 و E46
اون آخری هم میدادن استاد باقری طراحی میکرد قشنگتر درمیومد
ارش
واقعا درگ های مت واتسون مزخرف و تخیلی شده دیگه نسل جدید شتاب ۲.۸ رو ثبت کرده اینجا این گند رو میزنه ؟!!!
علیx76
نسخه RWD بود این تست
اونی که ۲.۸ زد چهارچرخ متحرک بود.
El Padrino
برای احترام بزرگ ترها و پدر پدربزگش فقط گذاشتن دف عقب 🤌
محی
البته ممکنه مدلهای قدیمی تو بهترین شرایط نباشن،و نسل به نسل سریعتر شده جز e92،البته من جاهای دیگه دیدم e92 از e46 سریعتره،منم انتخابم اون خانومه حالا هر ماشینی داشته باشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.