همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
هرچند مرسدس بنز EQE SUV شاسی‌بلندی راحت، جادار و با برد قابل‌توجه است اما نشان می‌دهد که مرسدس در دنیای الکتریکی‌سازی هنوز خیلی جای کار دارد.

مرسدس بنز به‌سرعت در حال حرکت به سمت الکتریکی‌سازی تمام سبد محصولات خود است و EQE SUV جدیدترین مدل از این دسته به‌حساب می‌آید. این خودرو که برادر بلندقامت EQE سدان محسوب می‌شود، دومین شاسی‌بلندی است که از پلت‌فرم EVA-2 استفاده می‌کند. این پلت‌فرم در سدان‌های EQE و EQS و همین‌طور شاسی‌بلند EQS SUV هم به کار رفته است. EQE SUV در حال حاضر فقط با یک قوای محرکهٔ دو موتوره ارائه می‌شود که در دو سطح قدرت ۲۸۸ اسب بخار و ۴۰۲ اسب بخار قابل انتخاب و است ما پشت فرمان نسخهٔ ضعیف‌تر با نام EQE350 نشسته‌ایم.

این دو موتور از یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۹۰ کیلووات ساعتی استفاده انرژی می‌گیرند که برد قابل‌توجهی بین ۴۶۰ تا ۵۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند. EQE SUV همچنین از قابلیت شارژ سریع حداکثر ۱۷۰ کیلوواتی هم برخوردار است که با ۱۵ دقیقه شارژ ۲۱۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌کند. این خودرو اما در هردو نسخه شاسی‌بلند سنگینی است به‌گونه‌ای که مدل EQE350 ما ۲۵۸۰ کیلوگرم وزن دارد. البته گشتاور قابل‌توجه ۷۶۴ نیوتن متری موتورها باعث می‌شود خودرو بتواند با وجود وزن سنگین ظرف ۶.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

EQE SUV روی جاده نقاط ضعیف و قوتی دارد. از یک سو، کیفیت سواری خودرو عالی بوده و به‌وضوح راحتی سرنشینان و جذب ضربات را بر کنترل بدنه در اولویت قرار داده است. داخل کابین نیز به‌طور فوق‌العاده‌ای ساکت است اما از سوی دیگر، وقتی به پیچ‌ها می‌رسیم EQE حتی در سرعت‌های متوسط هم از خود بادی‌رول نشان می‌دهد. همچنین وزن سنگین خودرو هم از پشت فرمان کاملاً احساس می‌شود و فرمان سریع نیز رفتار ناخوشایند خودرو در پیچ‌ها را برجسته‌تر می‌کند.

در داخل، EQE SUV دید رو به جلوی جالبی ندارد و احساس می‌کنید باید از روی داشبورد به مسیر پیش رو نگاه کنید. این مشکل فقط زمانی برطرف می‌شود که ارتفاع صندلی را آن‌قدر بالا ببرید که موهایتان با سقف تماس پیدا کند. نسخه‌های پایهٔ این شاسی‌بلند الکتریکی با نمایشگر لمسی مرکزی ۱۲.۸ اینچی عمودی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه می‌شوند که تقریباً تمام کنترلرهای اصلی مثل سیستم تهویه را در خود جای داده است. در نسخه‌های بالاتر اما شاهد هایپراسکرین خواهیم بود که شامل سه نمایشگر زیر یک پانل شیشه‌ای یک تکه می‌شود. هایپراسکرین علاوه بر اینکه نمایشگر سرنشین جلو را به همراه دارد، اندازهٔ نمایشگر مرکزی را هم به ۱۷.۷ اینچ افزایش می‌دهد.

در کابین EQE SUV هرچند متریال بطورکلی خوشایند هستند اما کیفیت ساخت آن چیزی نیست که از خودرویی با قیمتی بیش از ۹۰ هزار پوند انتظار می‌رود؛ بنابراین، در مقایسه با ب‌ام‌و iX، مرسدس EQE SUV بجز هایپراسکرین ویژگی خاص دیگری برای عرض‌اندام ندارد. بااین‌حال، حداقل فضای قابل‌توجهی در عقب وجود دارد که برای سه نفر کافی خواهد بود. ظرفیت صندوق بار هم در حالت عادی ۵۲۰ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۶۷۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند. این فضا با شکل مربعی و حتی محفظه‌ای زیر کف خودرو کاملاً کاربردی خواهد بود.
شاسی‌بلند جدید مرسدس بنز EQE SUV با وجود ب‌ام‌و iX و آئودی Q8 E-Tron وارد بازی چالش‌برانگیزی شده است و برای مبارزه با این رقبا از زرادخانهٔ کامل تکنولوژی و مهندسی سازندهٔ خود بهره می‌برد. EQE خودرویی جادار، راحت و با بردی طولانی است ولی در مقایسه با رقبای اصلی خود، نمی‌تواند کتمان کند که مرسدس در توسعهٔ خودروهای الکتریکی هنوز راه زیادی در پیش دارد.

Mercedes EQE350 SUV 2023
 
Simon
بیشتر هدفشون شاید برای جا نموندن از بازار بوده و مطمئنا تو آینده نزدیک این نسل بهبود های زیادی رو تجربه میکنه .
POUYAN
با این فرمون اگه پیش بره،مرسدس در دوران برقی سازی ،جایگاهش که سالها براش زحمت کشیده رو از دست میده.
شک نکنید…
یحیی ژرمن
جانم به این کیفیت خیلی ها دوست دارن از یه قاره دیگه ادای لوکس بودنت در بیارن ولی …
ARIAN
حدود صد هزار پوووووند بدی یه آشغالی بخری با قدرت دویست و هشتاد اسب و فاجعه قرن در طراحی. ماشین های الکتریکی بنز و بی ام و به شدت زشت هستن. روم نمیشه بگم بنز بازم. اخه این چیه!!! حالم بهم میخوره از طراحیش….
مردیم از خوشی
به نظر زیبا ترین برقی ساخت بنز هست
MohammaD
حداقل از سدان های eq منطقی تره طراحیش
محمد
با این قیمت های پرتی که بنز رو خودرو هاش میذاره قطعا شکست میخوره
Amir
یه نظرم یکی از چیز های اصلی که یکم طراحیش رو بد کرده مخصوصا در نمای جلو اینه که چراغ های جلو با جلو پنجره هم سطحن اگه یکم چراغ ها برآمدگی داشت خیلی زیبا تر میشد
amir-mr
بنظرم هنوز بنز به یک طراحی پخته و کامل برای ماشین های برقیش نرسیده
Camaro ZL1 427
بیشتر طراحی های داخلی بنز خیلی خوبن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp