همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
پورشه در تولید سوپر اسپرت های ناب تبحر خاصی دارد اما اخیراً در حرکتی سورپرایز کننده به یک پروژه لغو شده خود با پیشرانه ۸ سیلندر و ۷۵۰ اسب بخار قدرت اشاره داشته است.
خودروسازان به ندرت علاقه دارند درباره پروژههای لغو شده خود صحبت کنند چه رسد به آنکه برخی جزئیات از خودروهای فوق محرمانهای را که هرگز روی خط تولید را ندیدهاند منتشر نمایند. خوشبختانه پورشه اینطور نیست و برخی جزئیات از سوپر اسپرت ناکام خود را که قرار بود پس از ۹۱۸ اسپایدر تولید شود در اختیار خبرنگار مشهور دنیای خودرو استیو ساتکلیف قرار داده است. همانطور که میدانید تولید ۹۱۸ اسپایدر در اواسط سال ۲۰۱۵ به پایان رسید.
زمانی که از مارکوس مارکز مدیر پروژه سوختهای مصنوعی پورشه درباره چرایی صدور مجوز تولید کیمن ۴ سیلندر پرسیده شد او پاسخی سورپرایز کننده داشت. آنطور که گفته شد، ایده اولیه تولید یک پیشرانه ۸ سیلندر تخت برای خودرویی کاملاً متفاوت بود. البته این ایده به چیزی بیشتر از طرحهای روی کاغذ ختم شد و حتی یک مدل آزمایشی کامل بر اساس شاسی کیمن توسعه یافت. این کوپه پیشرانه وسط به پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور مجهز بود.
ردلاین پیشرانه یاد شده به ۹ هزار میرسید و با گیربکس دستی همکاری میکرد. مارکز میگوید ما یک خودروی دیوانه کننده با صدایی شگفتانگیز تولید کردیم. پورشه هیولای ۸ سیلندر خود را در جادههای نزدیک وایساخ و به مدت بیش از یک سال تست کرد اما در نهایت این پروژه لغو شد. مارکز درباره اینکه چرا تستها ناگهان متوقف شد میگوید پورشه احساس کرد زمان مناسبی برای تولید این خودرو نیست. مدیر پورشه خاطرنشان میسازد:
ما یک شرکت مهندسی هستیم و همیشه به دنبال پاسخهای جدید و راهحلهای متفاوت میگردیم اما گاهی اوقات این پاسخها مناسب زمان خود نیستند. ولی تمامی اینها بخشی از فرایند مهندسی به حساب میآیند و باعث میشوند پورشه یک برند خودروساز منحصربهفرد باشد.
خودرویی که در تصاویر مشاهده میکنید اسطوره زنده لمان ۹۰۴ مدل ۲۰۱۶ است که یکی از چندین خودروی محرمانه پورشه به شمار میرود. خودروی یاد شده یک مدل گلی فول سایز بوده و با یک پیشرانه ۸ سیلندر که صدایی باورنکردنی دارد تجسم شده است. ژرمنها اظهار داشتهاند جانشین ۹۱۸ اسپایدر سرانجام تولید خواهد شد زیرا تولید یک هایپرکار همیشه بخشی از استراتژی پورشه بوده است. اولیور بلوم مدیرعامل این خودروساز همچنین گفته که چنین خودرویی قبل از سال ۲۰۲۵ تولید نخواهد شد.
Arshia m3csl
چقدر خوشگله! خیلی طراحی زیبا و رترویی داره و خیلی اصیله یاد اور ۷۱۸ ار اس کی هست خاص بودنش واقعا پورشه حیف شد تولیدش نکرد طراحیش شاهکاره و یاد آور ماشین های سوپراسپرت دهه ۶۰ هست کاش این ماشین رو عرضه میکرد ولی به تعداد ۱۰۰۰ تا
(Ali(chevynova
معلومه که شکست خورده
الکی گرونه و هیچی برای عرضه نداره
MOHAMMAD.DEMON
۹۱۱ لانگ تیل بوده لابد ولی کلا بیشتر از شش سیلندر هیچ وقت به پورشه نیومده
مازیار
اما carrera GT هم بدک نیست
[email protected]@DRZ911
درسته پورشه به ۶ سیلندر معروفه ولی ۹۱۷ و کررا جی تی و ۹۱۸ و rs spyder رو یادمون نمیره .
NAVID۰۰۹۸
همان بهتر که تولید نشد !
آخر اگر تولید میشد یک عقبگرد به حساب میآمد در برابر ۹۱۸ افسانهای که مثل باقی اعجوبههای پورشه رفت داخل لیست قهرمانانهی پورشههای پرچمدار !
مدیر مدبر
خوب شد که تولید نشد تا از چپاول و تصاحب اموال مردم برای قالب کردن خودروهای غیر کاربردی جلوگیری شود.
فرشاد
با اینک طرفدار دو آتیشه پورشه م
ولی جانشینی ۹۱۸اصلا بهش نمیومد
مهدی
عکس اولی چقدر شبیه الپین a110
از دور شبیه دیگه خدایش…..
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.