زمانی بود که UX در استراتژی محتوا در طراحی وبسایت مستقل از یک دیگر بودند و هیچ ارتباطی با هم نداشتند. اما اکنون UX در استراتژی محتوا یکی از مهم ترین عوامل بازاریابی دیجیتال هستند و با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند. ما در این مقاله می خواهیم شما را با اهمیت UX در استراتژی محتوا آشنا کنیم و نکاتی را در این زمینه بگوییم.
تجربه کاربری یا UX به این اشاره دارد که یک وبسایت برای شخصی که از آن استفاده می کند لذت بخش است یا نه. تجربه کاربری شامل طراحی و رنگ، چیدمان و فونت سایت، کارایی، سرعت، محتوا و گرافیک است. اساسا بهبود تجربه کاربری در یک وبسایت معادل افزایش سطح رضایت کاربران هنگام تعامل با یک وبسایت است. UX بخش بسیار مهمی در ایجاد یک وبسایت است و بهبود آن مشتریان و بازدیدکنندگان وبسایت را راضی نگه می دارد.
استراتژی محتوا با تجربه کاربری تفاوت دارد. اگر چه شکی نیست که یک استراتژی محتوای عالی می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد. تجربه کاربری به عملکرد و طراحی ارتباط دارد. استراتژی محتوا به برنامه ریزی، توسعه و انتشار اطلاعات و محتوا برای یک وبسایت اشاره دارد. استراتژی محتوا شامل متن نوشتاری، گرافیک، عکس ها، فیلم ها، اینفوگرافیک ها و … می شود.
اکثر بازاریابان و صاحبان مشاغل با اهمیت UX در استراتژی محتوا آشنا هستند و آن را برای سایت خود و تبلیغ برند خود به کار می گیرند.
برای دانستن اهمیت UX در استراتژی محتوا، باید بدانیم که هر دو عناصری هستند که یک هدف منسجم و کلی دارند: ایجاد محیطی عالی برای کسب رضایت مخاطب. به این ترتیب یک وبسایت با استراتژی محتوای درست و تجربه کاربری مناسب، می تواند به اهداف زیر برسد:
به این فکر کنید که مخاطبان شما هنگام ورود به وبسایت شما به دنبال چه چیزی هستند. مخاطبان وبسایت شما چه از طریق جستجوی ارگانیک گوگل وارد شوند و چه با کلیک بر روی لینکی در رسانه های اجتماعی شما، با اولین چیزی که رو به رو می شوند صفحه اصلی وبسایت شماست. درمورد این صفحه و بقیه قسمت های سایت باید چند نکته را رعایت کنید تا تاثیر UX در استراتژی محتوا را افزایش دهید:
برای بهبود ترکیب UX در استراتژی محتوا باید نکات زیر را رعایت کنید:
همیشه ابتدا به نیاز های مخاطب خود توجه کنید. این که آن ها چه کسانی هستند، برای رفع نیاز های آن ها چگونه می خواهید برنامه ریزی کنید و چگونه می توانید تولید محتوا را برای مخاطب خود جذاب کنید.
به یاد داشته باشید که یک مشتری در مراحل مختلف فرایند خرید نیاز های کاملا متفاوتی خواهد داشت؛ بنابراین محتوایی که برای هر مرحله خرید تولید می کنید باید متمایز و خاص باشد. انجام این کار ها باعث افزایش تاثیر UX در استراتژی محتوا می شوند.
بسیار مهم است که مخاطب شما با محتوا ارتباط برقرار کند. بنابراین خوانایی و مفید بودن آن اهمیت زیادی دارد. اگر فونت محتوای شما خیلی کوچک، بزرگ، روشن یا تیره باشد، خواننده شما نمی تواند از محتوای شما استفاده کند.
سرعت بارگذاری محتوا در سئو بسیار مهم است. محتوایی که خیلی آهسته بارگذاری می شود (احتمالا این محتوا تصاویر پر حجم یا ویدیو دارد) ممکن است مخاطب و کاربر را ناامید کند. این روند ممکن است کاربر شما را کلافه کند و همین موضوع باعث شود که محتوای شما به کار او نیاید.
مطمئن شوید که اطلاعات ارزشمند به طور موثر در اختیار خوانندگان شما قرار می گیرد. لینک های خراب می تواند وقت مخاطب شما را بگیرد.
بدون عنوان و زیر عنوان ها و قسمت بندی متن، مخاطب نمی تواند با متن شما ارتباط برقرار کند و از سایت خارج می شود. این موضوع در تاثیر UX در استراتژی محتوا بسیار حائز اهمیت است.
شما باید مطمئن شوید محتوایی که ایجاد می کنید هم کیفیت بالایی دارد و هم طراحی خوبی دارد. این موضوع در تجربه کاربری قوی بسیار موثر است.
هدف یک استراتژی محتوای عالی این است که افراد بیشتری را به خواندن محتوای خود تشویق کنید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. هدف نهایی شما افزایش نرخ تبدیل و فروش سایت است. کاربر هرگز نباید در وبسایت شما احساس سردرگمی کند. آن ها باید بتوانند به راحتی هر چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
ما در این مقاله از تاثیر متقابل UX در استراتژی محتوا گفتیم و به چند نکته برای بهبود تجربه کاربری اشاره کردیم. این موارد می توانند در سئو سایت شما تاثیر زیادی بگذارند و ترافیک بیشتری را به سایت شما سرازیر کنند.
info@bizzone.ir آدرس ایمیل
02191004425
تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد. مهم نیست کجای مسیر قرار دارید، همیشه راهی برای پیشرفت هست.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.
