همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
بهمن موتور به زودی مونتاژ یک شاسی بلند چینی ۷ نفره به نام فنگون iX7 ساخت دانگ فنگ را شروع می‌کند. این خودرو در ایران، دیگنیتی دریم نام خواهد داشت.
آنچه در این مطلب می‌خوانید:

دیگنیتی دریم ابتدا در برنامه تولید شرکت کارمانیا قرار داشت؛ اما ظاهرا بهمن موتور توانسته است طرف چینی را برای همکاری با خود، متقاعد کند. افزایش ناگهانی قیمت دلار و ممنوعیت واردات خودرو بین سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ مهم‌ترین دلیل ناکامی کارمانیا در تحویل خودروهای ثبت نامی بود. از سویی دیگر، کارمانیا به عنوان خودروساز (مونتاژ کننده) در ایران فعالیت می‌کرد اما هرگز نتوانست مشابه کرمان موتور (مونتاژکار JAC) و مدیران خودرو (نماینده‌ی چری) خودروهای چینی تعهد داده شده را تحویل خریداران دهد. اما سرانجام در چرخشی ناگهانی قرار شد تا این خودرو توسط بهمن موتور به خط تولید راه یابد.
دانگ فنگ ix7 کارمانیا
ظاهرا فنگون iX7 ساخت دانگ فنگ به‌زودی توسط بهمن موتور در ایران مونتاژ خواهد شد. نسخه‌ی دیگری از این محصول با بدنه‌ی کوپه به نام فنگون iX5 در چین وجود دارد که برای ایران به اسم دیگنیتی مشهور است. شباهت بسیار زیاد فنگون iX7 با دیگنیتی بهمن موتور، به وضوح در نمای اصلی دیده می‌شود.
گروه دانگ فنگ (DFSK) یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های خودروسازی چین، بعد از بایک و جیلی و بی‌وای‌دی محسوب می‌شود. دانگ فنگ حدود ۲ دهه سابقه‌ی فعالیت صنعتی دارد و مالک برندهای متنوع سازنده‌ی وسایل نقلیه، مثل فنگون است. چند مدل ون و شاسی‌بلند اسپرت با برند فنگون (چین Fengguang) تولید می‌شوند.
دانگ فنگ ix7 کارمانیا
مدل iX7 بزرگ‌ترین شاسی‌بلند فنگون است و از نظر ابعاد، کاملا مشابه دیگنیتی بهمن موتور (فنگون iX5) نیست. به بیان بهتر، شباهت بسیار زیادی بین نمای جلوی این خودروها دیده می‌شود اما از دیدگاه فنی و کلاس بدنه، تفاوت‌های مهمی دارند.
فنگون iX7 سال ۲۰۱۹ رونمایی شده و محصولی نسبتا جدید محسوب می‌شود اما چهره‌های متنوع دارد. به بیان بهتر، جلوپنجره‌های متفاوت برای این خودرو ساخته شده است که حالت نقطه‌ای مدور (مشابه دیگنیتی) و خط‌‌‌دار افقی موازی (شبیه به شاسی بلندهای فولکس واگن) دارند. اگر iX7 در ایران با جلوپنجره‌ی نوع دوم عرضه شود؛ تفاوت بیشتری با دیگنیتی بهمن موتور خواهد داشت.
دانگ فنگ iX7 کارمانیا
پرهیز از بکارگیری ادوات پلاستیک سیاه‌رنگ در سپر و نصب مه‌شکن‌های LED در طرفین، حس یک خودروی اقتصادی و ارزان‌قیمت را کم‌رنگ می‌کند. حجم‌دهی بدنه در قسمت زیر چراغ و درپوش موتور، برای خودرویی با ابعاد فنگون iX7 مناسب است و آن‌را قدرتمند نشان می‌دهد.
 
دو نوع چرخ ۱۸ و ۲۰ اینچ برای فنگون iX7 ارائه می‌شود. در هر دو مدل، تایرهایی به پهنای ۲۴۵ میلی‌متر وجود دارند. فنگون iX7 مشابه دیگر شاسی‌بلندهای ۷ نفره‌ی چینی، حالت مکعبی در نمای جانبی را حفظ کرده است؛ اما شیب چشم‌نواز انتهای سقف و حالت مثلثی شیشه‌ی عقب، جزئیات شبیه به مدل‌های مدرن اروپایی را تداعی می‌کنند. همچنین در امتداد چراغ‌های جلو و عقب، حجم‌دهی مناسب روی بدنه وجود دارد.
دیگنیتی دریم بهمن
در نمای عقب، فنگون iX7 نیز حجم‌دهی ملایم دیده می‌شود که البته برای دیگر زوایای خودرو هم قابل تشخیص است. بخش بزرگی از سپر پشت، پلاستیک سیاه ارزان‌قیمت دارد که برای مدل‌های سفید یا خاکستری، شدیدا توی چشم می‌زند. طراح سعی کرده است با نصب خروجی اگزوزهای بزرگ و ادوات نقره‌ای رنگ داخل سپر، چراغ‌های بزرگ پیوسته و بالچه‌ی عقب، حالت لوکس برای نمای پشت iX7 فراهم کند.
از دیدگاه یک شاسی بلند چینی ۷ نفره، می‌توان iX7 را خودرویی قابل قبول با طراحی عامه‌پسند دانست که در مجموع زیباتر از چری تیگو ۸ نیست؛ ضمن اینکه جلوپنجره و چراغ‌های کسل‌کننده دارد. این خودرو با طول ۴,۹۳۰ میلی‌متر، عرض ۱,۹۳۵ میلی‌متر، ارتفاع سقف ۱,۷۶۵ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۸۱۰ میلی‌متر تولید می‌شود. لازم به توضیح است، دیگنیتی بهمن موتور (Fengon iX5) طول ۴,۶۸۵ میلی‌متر، عرض ۱,۸۶۵ میلی‌متر، ارتفاع سقف ۱,۶۴۵ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۷۹۰  میلی‌متر دارد.
سبک داشبورد iX7 و دیگنیتی (iX5) شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. این نوع چیدمان، شاسی‌بلندهای فولکس واگن را یادآوری می‌کند و البته چندان مدرن یا هماهنگ با رقبای سطح اول چینی نیست.
دانگ فنگ ix7 کارمانیا نمای داخلی
علاقه‌مندان خودروهای ساده با طراحی داخلی مینیمال (کمینه‌گرا) احتمالا در کابین iX7 حس خوبی خواهند داشت. تصاویر منتشر شده از این مدل، نمایشگر  ساده عقربه‌ای (دیجیتال ۱۲/۳ اینچ پشت فرمان در مدل آپشنال) را نشان می‌دهند؛ همچنین خصوصا برای دسته دنده، حس یک شاسی‌بلند قدیمی تداعی می‌شود. در عوض، مانیتور لمسی ۱۰/۵ اینچ (۱۲/۳ اینچ در مدل آپشنال)، فرمان اسپرت D شکل و استفاده از مواد نرم (مبله) داخل تودری‌های نکات مثبت iX7 هستند.
دانگ فنگ ix7 کارمانیا نمای داشبورد
عرض خودرو نسبتا زیاد است و این امر با صندلی‌های بزرگ و راحت در ردیف جلو کاملا احساس می‌شود. بخش بزرگی از فضای بین صندلی‌ها به کنسول اختصاص دارد و تقریبا تمام تجهیزات با کلیدهای گردان یا لمسی نزدیک دسته دنده کنترل می‌شوند.
تنها یک مدل موتور و گیربکس برای iX7 ارائه شده است اما خریدار در چین یا دیگر کشورها می‌تواند نسخه‌ی محرک جلو یا دو دیفرانسیل را انتخاب کند.
دانگ فنگ ix7 کارمانیا نمای فرمان
پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربوشارژ ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. شرکت سازنده میانگین مصرف سوخت این خودرو را در مدل‌های تک یا دو دیفرانسیل، ۸/۵ تا ۹/۵  لیتر در صد کیلومتر اعلام کرده است. فنگون iX7 گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دارد.
دانگ فنگ ix7 کارمانیا نمای کنسول
تا زمان نگارش این مطلب، آمار دقیق از عملکرد فنی دانگ فنگ فنگون iX7 در دسترس نگارنده قرار نگرفت اما باتوجه به اینکه قدرت و گشتاور این خودرو کمتر از چری تیگو ۸ پرومکس (موتور ۲ لیتر دو دیفرانسیل) است؛ احتمالا فنگون iX7 در زمانی حدود ۹ تا ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. چری تیگو ۸ پرومکس ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.
سال ۲۰۲۰، فنگون iX7 در روسیه عرضه و برای مدل‌های مختلف به قیمت ۲۰ تا ۳۲ هزار دلار فروخته شد. این شرایط نشان می‌دهد امکانات متنوع برای ایمنی یا تجهیزات رفاهی فنگون iX7 در روسیه یا دیگر نقاط جهان، قابل سفارش هستند که می‌توانند تا ۵۰ درصد قیمت نهایی را بالا ببرند.
دانگ فنگ ix7 کارمانیا نمای اصلی
اگر فرض کنیم iX7 در دو مدل محرک جلو و دو دیفرانسیل به ترتیب با قیمت ۲۰ و ۲۵ هزار دلار وارد ایران شود؛ قیمت کارخانه‌ای خودرو در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲ تا ۲/۵ میلیارد تومان خواهد رسید. باتوجه به استقبال بازار ایران از چری تیگو ۸ پرو و پرومکس با قیمت ۲/۹ تا ۳/۳ میلیارد تومن، احتمالا دیگنیتی دریم بهمن موتور نیز قیمتی مشابه خواهد داشت.
Mari
دسته دنده رو مخه
NAVID۰۰۹۸
طراحی عقبش زشت و فاجعست 💀
Kato
عمرا اینو زیر ۳.۵ بدن…
با این وضعیت بغرنج نون به نرخ روز خوری ماشین سازها…
RENAULT5
خب قیمتش میشه یک میلیارد وهشتصد تومن با دلار ۶۰تومنی اگه قیمتش رو ۳۰هزار تا حساب کنیم.
کمتر از۴میلیارد بعیده بدن
Reza
فعلاً دارم تلاش میکنم تا آخر سال دیگه پراید بخرم
هر وقت وضع مالی ام خوب شد اینو با تیگو ۸ مقایسه میکنم.
فعلاً شب خوش
علی
قیافه ش کاملا ناهمگونه
عین ۲۰۷ ایرانی و ام وی ام ۳۱۵ صندوق دار
عملا بجز پوزه، بقیه ماشین تغییر کرده، و پوزه و بقیه بدنه اصلا با هم نمیخونن.
Kato
و اس ۳
MASOUD 0099
به این قیمت نمیرزه
ایران فرانسه
چرا طراحی های دانگ فنگ اینجوری ه دو مدل مونتاژی فردا موتور هم همینجوری ه نه افتضاح ه نه عالی و بی نقص یه جوری معلق بین طراحی کلاسیک و آئرودینامیک ، شکست خطوط زیاده ولی یه جاهایی یهو خطوط بدنه رها شدن در کل همین که موتورش ۱۵۰۰ نیست خودش تو این بازار انحصاری، نقطه قوت ه
mercedes
به درد کسایی میخوره که میخوان یه لول ازL90برن بالاتر
boost10
لااقل جلو پنجره دیگنیتی رو حذف می‌کردید چون بهش نمیاد
HOSSEINK3
بنظرم دانگ فنگ باید بخش طراحی رو کلا عوض کند برعکس چری توی جهانی شدن شرکت های دیگه بجز بی وی دی همه توی ظاهر های فیک و عجیب موندن
محمد
تو رو جدتون ی خودرو متفاوت منتاژ کنید همتون گیر دادید با دانگ فنگ و چر ی
Taha shahbeiki
لطفاً یک مقاله در مورد دیگنیتی دریم هم بنویسید
صادق پور
دست کی بالا؟
کارمانیا!
ولی دانگ فنگ به دنگ و فنگ مشهور و ماشیناش دنگ و فنگ دارن
وی
دیگنیتی یه طراحی زیبا داشت که این اونم نداره
علی
از جلو دیگنیتی از عقب فیدلیتی هست 😂
net
چرا بعضی پستها کامنت ثبت نمیشه
Hamilton1970
اون از کارمانیا این از بهمن
خودشون نمی‌فهمن دارن چیکار میکنن
شده عین قضیه ایران خودرو دیزل و بهمن دیزل که دوتاشون یه کشنده رو دارن تولید میکنن
خدایا یا اینارو بیرون کن یا مارو. اینجا یا جای ماست یا اونا…
shetab-car
به نظرم ضعف بزرگ طراحی عقبش اینه که خط در صندوق پس از چراغ ها قرار گرفته اگه بین چراغ ها رد میشد جذاب تر بود
Hamid3x
این مدلم با یکم گاز دادن مصرفش به ۱۵ تا ۲۰ لیتر میرسه؟
Arshia m3csl
قیمت فیدلیتی دریم به احتمال ۹۹ درصد = هم قیمت لکسوس rx350 نسل جدید و هم قیمت ائودی rs3 سدان و بی ام و ۲۳۰
کیفیت فیدلیتی دریم = ۱۰ برابر بهتر از کیفیت ماشین های ایرانی و ۱۰ برابر کیفیتش پایین تر از داچیا
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید:
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp