همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
سه نسل مختلف تویوتا ۸۶ که هرکدام پیشوند متفاوتی در نام خود دارند در یک مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفته‌اند تا اختلاف بین نسل‌ها مشخص شود.

اعداد ۸ و ۶ ممکن است به‌خودی‌خود معنی خاصی نداشته باشند اما وقتی کنار هم قرار گیرند فوراً توجه هر علاقه‌مند به خودرویی را جلب خواهند کرد زیرا ۸۶ نامی باسابقه در تاریخ تویوتا محسوب می‌شود که پیشینهٔ آن به مدل AE86 دههٔ ۸۰ بازمی‌گردد. البته پیشوند این نام در نسل‌های مختلف تغییر کرده و از AE به GT و سپس GR رسیده است. بااین‌حال، در همهٔ این نسل‌ها ترکیب افسانه‌ای موتور جلو، دیفرانسیل عقب حفظ شده است؛ اما ۸۶ نمادین تویوتا طی سال‌ها چقدر پیشرفت کرده است؟ کارواو با جمع کردن سه نسل این خودرو گرد هم قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.

البته میدانیم که شهرت ۸۶ به خاطر چابکی در پیست است نه عملکرد خط مستقیم ولی این ویدئو حداقل می‌تواند شکاف نسل‌ها در توسعهٔ پیشرانه و گیربکس را نشان دهد. ابتدا اما بیایید نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم. بزرگ‌ترین پیشرانهٔ این جمع در سینهٔ GR86 قرار دارد که یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت با ۲۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. GT86 اما از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر تخت استفاده می‌کند که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. هردو خودرو از گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کنند درحالی‌که GR86 با وزن ۱۲۷۵ کیلوگرم کمی از سلف خود با ۱۲۳۹ کیلوگرم سنگین‌تر است.

از سوی دیگر، AE86 به یک پیشرانهٔ کوچک ۱.۶ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی تحویل می‌دهد. هرچند این خودرو قدرت بسیار کمی دارد ولی وزن آن‌هم تنها ۹۷۰ کیلوگرم است. درمجموع، GR86 قوی‌ترین و سنگین‌ترین عضو این جمع محسوب می‌شود درحالی‌که AE86 کمترین قدرت را دارد اما در عوض بسیار سبک‌تر است. با توجه به این موارد، فکر می‌کنید کدام نسل ۸۶ پیروز شود؟ البته روی نتیجهٔ این درگ عوامل دیگری مثل مسیر خیس و مهارت متفاوت راننده‌ها هم تأثیر دارد. پس ویدئوی زیر را تماشا کنید تا از نتیجه باخبر شوید.
بردیا
بی برو برگرد فقط GT86
Shahab
نمی‌دونم چرا هیچ کدوم به خفنی ae86 نیستن. لامصب توی آندرگراند۲ چقدر باهاش خاطره داشتم …
RNRN
توی انیمه Initial D که واقعا شاهکار بود =)))
محمد هادی
این تویوتا قدیمیه تو تمام محافل همیشه بعنوان یک استاندارد اسپرتی شناخته میشه
قسمت بزرگی از معرفی شخصیتش در نسخه های مختلف بازی گرندتوریسمو پرداخته شده
واقعا رانندگی باهاش فوق العاده لذت بخشه
وزن سبکش تو پیست ها غوغا به پا میکنه
نسخه های ریسنگ هم ازش ساخته شده،این ماشین خوراک عبور پرسرعت از پیچ هاست
جدا ازین مطلب،در این درگ ما میبینیم که چقدر نسل جدید با کمی تغیر جزئی در موتور و سایر مشخصات چقد از نسل قبلش تیز تر و سریع تر شده
واقعا ارتقاء عالی بوده
Reza Waffen SS
جالبه فقط قیمت AE86 رو نگاه کنید🙄 کلی هم طرفدار داره
❤bugatti
هر سه خوبن ای ئی ۸۶ بهتره
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط khodrocamp