همه چیز از همه جا برای ماشین شما
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
پیشرانه –
پیشرانه – مرحله دوم طرح فروش یکپارچه صمت در حالی از روز جمعه (۲۶/۱۲/۱۴۰۱) آغاز شده است که همچنان یک پرسش اساسی با توجه به ادعای حذف قرعه کشی مطرح است؛ لیست انتظار چگونه مشخص می شود؟
پیشرانه – مرحله دوم طرح فروش یکپارچه صمت در حالی از روز جمعه (۲۶/۱۲/۱۴۰۱) آغاز شده است که همچنان یک پرسش اساسی با توجه به ادعای حذف قرعه کشی مطرح است؛ لیست انتظار چگونه مشخص می شود؟
به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، با آغاز طرح فروش یکپارچه خورو و تعریف ۹۰۰ هزار حساب وکالتی به نام سازمان حمایت که در نوع خود قابل توجه است،مرحله دوم این طرح که ثبت درخواست خودروی مد نظر متقاضیانِ تایید شده (از جهت تعریف حساب وکالتی، مسدود بودن وجه و شرایط عمومی ثبتنام) آغاز شده و تا ۲۸ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
به گفته مشاور وزیر صمت ،عملا پس از اتمام مهلت ثبت مرحله دوم این طرح، ادامه فرآیند شامل آخرین برنامه تولید خودروسازان و تطبیق آن با لیست تقاضای افراد آغاز خواهد شد.در نهایت نیز نوبتبندی متقاضیان حداکثر تا پایان فروردین ماه منتشر و اعلام خواهد شد. براساس آن متقاضیان، بسته به زمان نوبتهایشان میتوانند تصمیم بگیرند که در فرآیند ثبتنام باقی بمانند و واریز وجه داشته باشند یا انصراف دهند و از لیست خارج شوند.
پیشتر نیز سخنگوی وزارت صمت در رابط با نحوه عرضه خودرو در سال آینده در این خصوص توضیح تاکید کرده بود: ” عرضه خوروها بر اساس لیست انتظار و نوبتدهیها خواهد بود و افراد به نوبت خودرو دریافت خواهند کرد. اما به هرحال برای هر مدل خودرو متفاوت است. یا تقاضا متناسب با عرضه است که تحویل انجام میشود و لیست انتظاری در کار نیست یا تقاضا بیش از میزان عرضه شده است که در این صورت در لیست نوبت دهی قرار میگیرند؛ در حقیقت بحث قرعهکشی به تاریخ پیوست.
وی افزوده بود: برای عرضه خودروها فعلا با همین سازوکار لیست انتظار و نوبتدهی را پیش خواهیم برد و ثبت تقاضا برای ما دارای اهمیت است که براساس این ثبت تقاضا، خودروسازان بتوانند برای هر مدل خورو، سیاستهای توسعه خط تولید و آن مدل خودرو را پیگیری کنند.
قالیباف تاکید کرده بود: قطعا در سال آینده خودروهای جدید به خط تولید خواهند آمد و دو-سه مدل قدیمی هم ازخط تولید خارج خواهند شد و مدلهای جدید را جایگزین خواهیم کرد. تولید خودروهای اطلس، آریا و… در دستور کار است.”
با توجه به سخنان قالیباف که به نظر می رسد اطلاع رسانی در این طرح به عهده وی قرار گرفته است،همچنان یک ابهام و یک پرسش اساسی به قوت خود باقی است.در واقع به نظر می رسد که به وی سختی در تلاش است تا واژه قرعه کشی را منسوخ کند و لیست انتظار را جا بیاندازد.اما آیا واقعا این کار امکان پذیر است.از یک سو اعلام می شود که اولویت ها بر اساس زمان ثبت نام نخواهد بود و از سوی دیگر خبر از لیست نوبت دهی منتشر می شود.به بیان دیگر هنوز مکانیزم نوبت دهی مشخص نیست. معلوم نیست که بر اساس کدام روش و الگو می خواهند لیست انتظار را مرتب کنند.ساده تر اینکه وزارت صمت می خواهد با تغییر اسم قرعه کشی به همان روش و سبک و سیاق عمل کند.هر چند بازی با کلمات را آغاز کرده اند ولی اصل ماجرا همان است که بود.به بیان دیگر نحوه چینش و گزینش در این لیست انتظار را چگونه می خواهند انجام بدهند؟آیا روش خاصی وجود دارد که جامعه از آن بی خبر است؟ آیا اگر اسم قرعه کشی را حذف کنند،دیگر قرعه کشی نخواهد بود؟ در این شرایط مشخص نیست که کدام راه می خواهند پیش بگیرند.در حال حاضر تعداد زیادی از افراد در این طرح شرکت کرده و ۱۰۰ میلیون تومان هم بلوکه کرده اند.آنها می خواهند خودروهای مد نظر خود را خریداری کنند.ولی نمی دانند که اولویتشان چگونه مشخص خواهد شد.به بیان دیگر گویا وزارت صمت در رودربایستی گیر کرده است .از یک سو مدعی است که قرعه کشی به تاریخ پیوسته است و از سوی دیگر غیر از قرعه کشی با روش دیگری نمی توان این کار را انجام داد.حالا هر چه قدر هم که اصرار داشته باشند،باز هم راه و چاره ای جز آن نخواهد بود.مگر اینکه بتوانند به این پرسش پاسخی منطقی،شفاف و روشن بدهند؛لیست انتظار چگونه مشخص خواهد شد؟
علی پارسا
پست قبلی
نیسان ترا با لباس جدید در ایران؛ بررسی شباهتهای لئو MX8 و شاسیبلند پرجذبه نیسان
سوبا M4 در مدار تولید فردا موتورز قرار گرفت
صادرات خودروهای لادای روسیه به ایران
آغاز پیش فروش ۵۰۰ هزار خودرو در سامانه یکپارچه + جدول خودروها
واردکنندگان در دست اندازهای استاندارد
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
شاهین سایپا
تست و بررسی
از سوی «پیشرانه» منتشر شد
تست و بررسی ماشین لاماری ایما در شب
پربازدیدترین خبرها
شاهین محصول جدید سایپا؛ مشخصات فنی، قیمت و رقبا
آموزش گامبهگام و تصویری تنظیم و تعویض لنتهای عقب کاسهای
معرفی تصویری سایپا شاهین
قیمت سایپا شاهین چه قدر خواهد بود؟
آموزش گامبهگام و تصویری تعویض لنت جلو خودرو پراید
گارانتی خودرو و نکاتی بسیار مهم درباره آن!
تعمیر و نگهداری
تایرهای تابستانی، چهار فصل و زمستانی. تفاوت ها، قابلیت ها و کاربردها
سوپرشارژر و توربوشارژر چه عملکردی داشته و چه تفاوتهایی باهم دارند؟
پیشرانه با تنفس مضاعف
بررسی عواملی که منجر به جوش آوردن پیشرانه میشود
وقتی پیشرانه جوشی میشود!
۶ اقدام اساسی برای سالم نگه داشتن خودرو
دلایل استارت نخوردن خودرو
تنظیم موتور خودرو چه زمانی لازم است؟
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
افتخار میکنیم که همراه ما هستید.
پربازدیدترین خبرها
شاهین محصول جدید سایپا؛ مشخصات فنی، قیمت و رقبا
آموزش گامبهگام و تصویری تنظیم و تعویض لنتهای عقب کاسهای
معرفی تصویری سایپا شاهین
اخبار داخلی
پرسش پیشرانه از وزارت صمت
لیست انتظار چگونه مشخص می شود؟
نیسان ترا با لباس جدید در ایران؛…
نیسان با معین خودرو به ایران…
سوبا M4 در مدار تولید فردا موتورز…
صادرات خودروهای لادای روسیه به…
آغاز پیش فروش ۵۰۰ هزار خودرو در…
سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید
بازیابی پسورد
پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد
source
سئو سایت
چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
همه چیز از همه جا برای ماشین شما
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.