یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

ژانویه 20, 2023

دیروز طی نشستی اختصاصی که ویژه مدیران گروه خودروسازی سایپا بود چند محصول جدید این شرکت معرفی شد. از جمله خودروهای جدید این شرکت می‌توان به سهند و کادیلا اشاره کرد که قبلاً در پدال معرفی کامل آن‌ها انجام شده است.


البته این بار یک تغییر در سهند دیده می‌شد و آن‌هم استفاده از لوگوی شرکت پارس‌خودرو روی این خودرو بود. نصب نشان پارس‌خودرو روی سهند نشان می‌دهد که این خودرو در این مجموعه مونتاژ خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید سهند جدیدترین پروژه سایپا روی پلتفرم قدیمی X200 است که می‌تواند بالاترین نسخه از سدان‌های روی این پلتفرم باشد. با این وجود سهند درواقع نه یک مدل جدید بلکه فیس لیفتی روی ساینا محسوب می‌شود. چراغ‌های جلوی کشیده، جلوپنجره لانه‌زنبوری، خطوط مختلف روی کاپوت و سپر بازطراحی شده در جلو به همراه چراغ‌های باریک و متفاوت عقب و بازطراحی درب صندوق و سپر عقب و همچنین آینه‌های جانبی و چرخ‌ها از مهم‌ترین تغییرات بصری سهند نسبت به ساینا به شمار می‌روند.
از جمله تجهیزات سهند پارس‌خودرو می‌توان به سانروف، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، روکش چرمی صندلی‌ها و تریم دو رنگ اشاره کرد. فضای کابین این خودرو تغییرات بسیار بیشتری را نسبت به ساینا نشان می‌دهد و باید گفت که یکی از نقاط ضعف عمده ساینا و کوییک که طراحی از مد افتاده و کاملاً پلاستیکی آن بود تا حد زیادی برطرف شده است. ترم دو رنگ با دریچه‌های تهویه گرد، نمایشگر لمسی عمودی روی داشبورد، فرمان دی کات، رودری‌های جدید و نمایشگر پشت آمپر با طرح جدید فضای جدیدتر و مدرن‌تری به کابین داده‌اند. با این حال هنوز قسمت‌هایی به‌صورت مستقیم از ساینا در سهند نیز استفاده شده‌اند.
اما سهند از نظر پیشرانه همچنان به محصولات قبلی یعنی ساینا و کوییک تکیه دارد هرچند این پیشرانه با تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی در سرسیلندر و منیفولدها و هدرز و استفاده از سیستم زمان‌بندی سوپاپ‌ها می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتون‌متر گشتاور تولید نماید. استاندارد آلایندگی این موتور یورو ۵ عنوان شده و مصرف بنزین آن‌هم ۷ و نیم لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. برای انتقال نیرو موتور از همان گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده می‌شود اما قرار است یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته تیپ ترونیک یا CVT مشابه مدل کوییک اتومات نیز قابل سفارش باشد. به واسطه افزایش وزن نسبت به ساینا، این خودرو کندتر بوده و شتاب صفر تا صد سهند حدود ۱۳ ثانیه خواهد بود.
خودروی دومی که طی هفته‌های اخیر خبرساز شده و توسط پارس‌خودرو تولید خواهد شد P90 است که نام جدید کادیلا برای آن انتخاب شده هرچند این نام بصورت رسمی توسط سایپا و پارس‌خودرو اعلام نشده اما به احتمال فراوان در هفته‌های آینده شاهد رونمایی این خودرو خواهیم بود. کادیلا در واقع همان تندر ۹۰ است که تغییراتی را در طراحی و قوای محرکه تجربه کرده است. بر اساس اعلام سایپا، پارس‌خودرو کادیلا با پیشرانه داخلی سازی شده EC5 پژو (نمونه بهینه پیشرانه TU5) تولید می‌شود که ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور دارد. در این خودرو از جعبه‌دنده پنج سرعته دستی (۵F۱۸) مشابه با سایپا شاهین استفاده شده است.
پارس‌خودرو کادیلا در بخش طراحی ظاهری تغییرات عدیده‌ای را نسبت به تندر ۹۰ تجربه کرده است. اگرچه پروفایل جانبی این خودرو مشابه تندر ۹۰ است اما در نمای جلو سایپا برای اولین بار از ادوات کروم براق در نقش خط متصل‌کننده چراغ‌های جلو استفاده کرده است. این ترفند، در خودروهای چینی و خصوصاً کراس‌اورهایی مثل چانگان CS۷۵ وجود دارد. در پیش‌نمایش سایپا P۹۰، چراغ‌های بزرگ با نوار LED روشنایی روز، جایگزین کاسه‌چراغ‌های نسبتاً کوچک تندر ۹۰ شده‌اند. این مدل، از جلوپنجره ۶ ضلعی شبیه به نمونه‌های موجود در خودروهای قدیمی هیوندای استفاده می‌کند و مه شکن‌های لامپی (هالوژنی) در طرفین سپر دارد. نمای داخلی این خودرو تفاوت زیادی با رنو ساندرو پارس‌خودرو ندارد و درون کابین با همان داشبورد ساده رنو مواجه هستیم. تغییرات نمای داخلی کادیلا نسبت به ساندرو صرفاً به مجموعه آمپر و غربیلک فرمان جدید خلاصه می‌شود. باید دید سهند و کادیلا در بازار با چه بازخوردی روبرو خواهند شد و خواهند توانست انتظارات مشتریان را برآورده سازند یا خیر.
فرزاد
دوتا از بهترین خودروهای باکیفیت و اقتصادی بازار خواهند شد
خداوندا روا مدار که رکورد اصحاف کهف رو ما تو بیداری بزنیم
mahan
یعنی فقط اون دکمه های پراید روی داشبود سمت چپ فرمون سهند !!!.یعنی هیچ محصول سایپا نیست که یه ارثی از پراید نبرده باشه حداقل در ظاهر ماشین نه فنی.
Amard
یه سری گفتند پیشرفت ما پنجاه سال پیش ماشین روز امریکایی تولید میکردیم اگه پیکان چند مدل از قبل ۵۷ با چندتا کارخانه نداشتیم الان مجبورمون میکردن خر سوار بشیم تا مبادا از زندگی لذت ببریم و حضرات پشت میز نشین خارجی سوار ناراحت بشن که ما غرب زده مرفح مصرف گرا شدیدم چون این سبک از زندگی مخصوص انگل زاده هاس رعیت حق نداره خوب در حد معمولی هم زندگی کن همش باید تو عذاب حسرت باش
کافر مقدس
تا مارو دارن غم ندارن
ماهم که استاد نخریدن و هماهنگی و سره سوزنی دنبال منافع شخصی نیستیم
Alireza
مردم مجبورن که از این آشغالا بخرن دوره خر و اسبم گذشته.
Habib
پالون عوض کردن مد شده! البته از حق نگذریم، همینقدر پیشرفت هم قابل قبوله.
Reza-a
دیگه انتقادی به سبک خودروسازی اینا نیست با این سیستم نه میتونن ماشین درست حسابی بسازن و نه می‌خوان.
اینکه خوشحالن یه پلتفرم از رنو رو بدون اجازه ازش استفاده میکنن یا یه موتور تقریباً قدیمی از قرارداد سیتروئن براشون بجا مونده و این پسمونده ها رو سرهم کنن و با افتخار دم از خودروسازی بزنن، البته خودشون هم میدونن وضعیت چیه و این ماشینا رو سوار نمیشن اغلب مدلهای خارجی دارن فقط تو مراسم ها با ماشین‌های داخلی حاضر میشن
جعفر
با نظر شما موافقم ضمن اینکه این تکنولوژی بشدت چینی هم خواهد شد.
جعفر
با نظر شما موافقم ضمن اینکه این تکنولوژی بشدت چینی هم خواهد شد.
hummer
قابل قبول!
شما یک تعویض سپر و گلگیر و چراغ رو بیشرفت میدونی
همه دنیا برای خودرویی که تولید می کنند موتور شاسی و پلتفرم جدا دارند
هر ۳ سال هم همه اینها را تغییر می دهند
مگه ما چه مشکلی داریم که خودروسازی ایران و کره با هم شروع به کار کردند
ایران داره پژو های ۳۰ سال پیش پیکان تغییر یافته کامیون بنز مال ۷۰ سال پیش تیبا تغییر یافته با موتور پراید که حدودا مال ۳۰ سال پیش هست نیسان نا ایمن با حدود۴۰ سال سن رو هنوز تولید می کنه
کره حالا هیوندای کیا سانگ یانگ جنسیس ووووووووووووووو
داره که داره توی کل دنیا فروش میره
میدونی این علاوه بر اینکه پیشرفت نیست پسرفت هم هست
پویا
دقیقا کجاش پیشرفته که تازه شما می گید قابل قبوله؟
محمد
یعنی ما هم میتونیم صاحب یه کادیلاک بشیم؟…. خخخخخخ
DoctoR
سایپا دومین مونتاژ کننده کادیلاک خارج خاک آمریکا بود:/
Reza-a
سایپا نبود، پارس خودرو یا «جی ام ایران» سابق بود اون زمان پارس خودرو از سایپا جدا بود
SS
به احتمال زیاد نه 😄
چون احتمالا اسمش اشاره به قیمت داره نه کیفیت
یعنی قراره براش به اندازه یه کادیلاک از ملت پول بگیرن

راستی چرا از این شتر گاو پلنگ هیچ عکس واقعی وجود نداره؟
چندتا رندر به سبک ماشین های جی تی ای ساختن حالا میخواد وارد خط تولید بشه؟
شلبی
از کادیلاک به کادیلا رسیدن اگر اسمش پیشرفت نیست پس چیه
نوید
سهند که اسم کامیون ایرانخودرو دیزله
اسم هم قحط بود؟
mmz2008
کابین سهند رو دیدم حالم بد شد این چیه!؟!؟ از نظر طراحی بد نیست ولی کیفیت رو بهتره راجع بهش حرف نزنیم چون کیفیتش کم نیست کیفیت نداره
ایران فرانسه
کارخانه ای که روزگاری بیوک و شورولت و کادیلاک و کرایسلر و جیپ و نیسان و رنو تولید می کرد امروز باید تفاله های سایپا رو بزنه و آنقدر اوضاع اش خرابه که سهامش تو بورس مسدود ه و از تابلو اصلی بورس خارجش کردن و فرستادن فرا بورس
Hamilton1970
نمی فهمم انگیزه یه مشت آی کیو از خرید این …ها چیه واقعا
Bagher
جناب پول بده ملت بهترشو بخرن
وضعیت اقتصادی مردم خرابه مجبورن بخرن
مهدی
جلوی سهند خیلی شبیه تارا شده!
زیزیگولو
سهند و دنا و رانا و …… اسمای خیلی زیبایی هستن ولی حیف از این اسمای زیبا که میزارن رو این فرغونها و بنجلها
مهران
کابینش چرا اینقدر سَمیه!؟
اسب و گشتاورشم مثل ساینا و کوئیک و تیبا چهار نفر بشینن داخلش سربالایی باید تخته کنی…
وای بحالمان وای بر احوالشان😔
آرین
به محض شروع فروش، شاهد نور بالاهای مداوم، بادهایی که به غبغب افتاده و نگاه زیرچشمی به ماشین بغلی و پوزخند خواهیم بود به این معنی که “چیه این پژو پرایدهای عهد بوق که هنوز سوار می‌شید! ماشین منو نگاه از این جدیدایه”. D:
مورد بعدی اینه که این‌ها چرا تو عکس ارتفاعشون پایینه بعد که ساخته می‌شن شاسی بلند میشن؟
حسین
پیشرانه ef4 توربو را ایران‌خودرو بده به سایپا!
چرا اینا مثل رنو-سیتروئن متحد نمیشن؟
Alireza
مثلا متحد بشن ایرانخودرو موتور گیربکس پراید سایپا رو بگیره یا اون پلتفرم پراید و تیبا رو ؟! سایپا چی چی داره اصلا …
Bagher
چون سایپا چیزی برای ارائه به ایرانخودرو نداره فعلا
این همکاری به ضرر ایرانخودرو میشه
911
بریم کادیلاک بخیریم و یه بی ام و بخریم.
برا ما که فرقی نمی‌کند.
(Saeed (peugeot
پلتفرم رنو / موتور پژو /
یعنی جز فرانسه کسی تکنولوژی یه موتور و پلتفرم نمیده به ایران ….. من نمیدونم این چینی ها این همه سال دارن از از بازار ایران درآمد کسب میکنند …. نمیتونن ازشون درخواست یه پلتفرم و موتور کنن …..
الان که چین تو خودروهای هیبرید و برقی خیلی پیشتازه ….لااقل تکنولوژی بگیرن ازش ….
به قول یکی از سایت های مستند ساز ای کاش سایپا تو این سالها مجوز پلتفرم آریو زوتی و میگرفت …. هم ایمنی نسبی داشت هم بسیار جادار و خوب بود ….
علی جردن
کاش کابین سهند فول قرمز بود حتی غربیلک فرمانش
Alireza
شما فقط نسل جدید داچیا لوگان رو با این مثلا فیس لیفت سایپا روی پلتفرم قدیمی داچیا لوگان مقایسه کنید ……………
عماااد
اینا نوه نتیجه کادیلاک ۵۰ سال پیش پارس خودرو بیده به عبارتی 😅 ای داد بی دود
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.