یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
ژانویه 18, 2023
گروه خودروسازی سایپا می خواهد تا در سال ۱۴۰۲، آریا را با پیشرانه ای متفاوت نسبت به محصولات فعلی خود به بازار عرضه کند. گفته می شود که پیشرانه سایپا آریا وارداتی است و از همان ابتدا این خودرو با جعبه دنده اتوماتیک عرضه خواهد شد. برای همین مشخصات فنی سایپا آریا به نمایندگی های این گروه خودروسازی اعلام شده است.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، آریا قرار است تا با قوای محرکه شبیه به شاهین G به بازار عرضه شود. اما مدیریت جدید سایپا تصمیم گرفت تا با به تعویق انداختن برنامه عرضه این کراس اوور ملی (هاچ بک کراس ملی) نمونه متفاوت از شاهین را در باطن آریا به مشتریان ارائه دهد. برای همین با وجود آماده بودن خط بدنه آریا، هنوز عرضه این کراس اوور آغاز نشده و گفته می شود که این خودرو در نیمه بهمن ۱۴۰۲ به بازار می آید.
در راستای متمایز قرار دادن آریا نسبت به شاهین، مشخصات فنی این محصول جدید به طور کامل متفاوت از سدان خانواده SP100 سایپا بوده و قوای محرکه به مراتب قابل اطمینان تری برای این خودرو انتخاب شده است. همچنین منابع آگاه می گویند که تجهیزات مورد نیاز برای تولید داشبورد و اجزای کابین با روکش نرم توسط سایپا خریداری شده تا کابین آریا بر خلاف شاهین با متریالی متفاوت و با داشبورد و رودری هایی بهتر تولید شوند.
سایپا آریا قرار است تا با یک پیشرانه وارداتی دو لیتری به بازار عرضه شود. این پیشرانه مهندسی میتسوبیشی را دارد و نمونه ارتقا یافته سری ۴G94 میتسوبیشی است که در بازار چین توسط کمپانی DAE تولید می شود و ۴J20V نام دارد. این پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی، به فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ ها مجهز بوده و در نسخه MPi قدرت حدود ۱۴۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۸۸ نیوتن متر تولید می کند. اما گویا سایپا نسخه GDi و ارتقا یافته پیشرانه ۴J20V را انتخاب کرده است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۰۴ نیوتن متر تولید می کند.
آریا قرار است تا از همان ابتدا با جعبه دنده اتوماتیک وارد خط تولید شود. این خودرو جعبه دنده اتوماتیکی با ساختار AT دارد و شش سرعته خواهد بود. گفته می شود که جعبه دنده ۶AT این کراس اوور ملی هم مانند پیشرانه از کمپانی DAE تامین می شود. سیستم انتقال قدرت سایپا آریا، توان به چرخ های جلوی این خودرو می رساند.
آریا در بحث امکانات رفاهی و ایمنی قرار نیست که آنچنان با شاهین تفاوت داشته باشد. نمونه پایه سایپا آریا به دو کیسه هوا، سانروف، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، سنسور فشار باد تایرها، آینه های تاشو برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی و… مجهز است. نمونه های کامل تر آریا امکاناتی مانند کیسه هوای جانبی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه و… را خواهند داشت.
قیمت حداقل ۷۰۰
اون قیمت پایش میشه بعد میره بورس خدا میدونه چند فروخته بشه
یعنی چه
چه خبره واقعا دارن انتقاداتو حل میکنن؟؟
رفع مشکلات، تولیدات بالا، نبود تولید ناقص، عرضه زیاد، خودرو های جدید، رفع مشکلات واردات و …
دقت کنید که این اتفاقات از چه زمانی و چه دولتی داره پیش میاد، درسته که همه اینها باید خیلی خیلی زودتر انجام می شد ولی همینش هم غنیمته!
دلقک بازی جاش اینجا نیست دوست گرامی
قیمت بالای یک میلیارد
چه عجب بالاخره یه حرکت مثبت و روبه جلو از سایپا دیدیم
ایران خودرو هم که هنوز هی داره EF7 رو اسمایه جدید روش میزاره و بهش افتخار میکنه
چه عجب بالاخره یه حرکت مثبت و روبه جلو از سایپا دیدیم
ایران خودرو هم که هنوز هی داره EF7 رو اسمایه جدید روش میزاره و بهش افتخار میکنه
دم سایپا گرم بهترین کارو کرده اگه گرونم بده بازم دمش گرم با اینکارش ری را رو لوله میکنه هر چی باشه تنفس طبیعی خیلی کم اصطحلاک تر از توربو هست
موتور میتسوبیشی!؟ عمرا؟!
ولی ۲ لیتری باشه، بدون توربوشارژ هم باشه! ۱۵۰ اسب بخار هم داشته باشه؛ محشره! خیلی هم خفنه!
.ولی سایپا به خودرو قوی و لوکس و باکیفیت عادت نداره! امیدی بهش نیست!
گذشت ، زمان مونتاژ محصولات جنرال موتور و نیسان و …. پارس خودرو یه زمانی کادیلاک سویل میزد، باقلوا!
تخصص پارس خودرو وسایپا، گند زدن به کیفیت، همراه با کیفیت پایینه! جان من، یه نگاهی به داشبورد و رودری های شاهین بندازید!
دوست عزیز ۷۰ درصد پیشرانه های چینی تکنولوژی و مهندسی میتسوبیشی و دارند ولی ساخت و اون الیاژی که میسازن برای چینه ….
مثل پیکاپ کلوت / دایون / آمیکو آسنا / کاپرا ….
این موتور واقعا خوبه حتی اگه بتونن توربوش بکنن میتونن قدرت بالایی ازش بگیرن ولی خوب نمونه بهینه مناسب مصرف سوخت کمتری هم میتونه داشته باشه…اگه رو طراحی کلی و کیفیت و ایمنی کار کنن میتونه وارد میدان رقابت بشه
خدا خیرت بده سایپا. حالمون به هم خورد از هزار مدل ماشین چینی که همشون ۱۵۰۰ توربو هستن با دنده cvt. حتی ۲۰۰۰ تنفس عادیشم خوبه
خداکنه توان مالی ما بازنشستگان فرهنگی و دیگر بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی را در موقع قیمت گذاری درنظر بگیرند و همچنین کارمندان را
اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
source
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.