یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با مشخص شدن قیمت دلار در روز چهارشنبه، بازار خودرو هم تکلیف خود را روشن کرد، اما برعکس، در حالی که قیمت دلار دوباره وارد کانال ۴۰ هزار تومان شد و افزایش داشت اما بسیاری از خودروهای داخلی تغییر قیمت نداشتند و چینی ها حتی ارزان تر هم شدند.
دیروز در ساعات پایانی بازار، دلار بیش تر افت کرده بود و توانست قیمت خودروها را نیز کاهش دهد. این درحالی بود که حتا قیمت هایی که در متن دیروز به عنوان مثال مطرح شده بودند، در انتهای ساعت های کاری باز هم کم تر شدند.
با بالا رفتن حدود ۶۰۰ تومانی قیمت دلار نسبت به دیروز اما بسیاری از خودروهای تولید داخل یا با همان قیمت دیروزی فروش رفتند و یا این که با کمی نوسان (۲ یا ۳ میلیون) نسبت به دیروز معامله شدند.
برای مثال، سایپایی ها تقریباً تغییر قیمتی نداشتند و در میان ایران خودرویی ها هم افزایش یا کاهش چشمگیری دیده نشد، اما برخلاف رشد قیمت ارز، چینی های صفر بازار رو به پایین بودند و در میان آن ها این لاماری ایما بود که بیش تر از همه ریزش داشت و حدود ۱۰۰ میلیون از قیمتش کم شد. کاهش ۱۰۰ میلیون به وجودآمده موجب شد نسخه سفید لاماری پس از مدت ها به زیر دو میلیارد برگردد.
حتماً بخوانید: قیمت روز خودرو
در بین تولیدات این کارخانه، هم کاهشی داشتیم و هم افزایشی، برخی دیگر هم ثابت ماندند. برای مثال، بیش ترین کاهش در بین خودروهای ایران خودرو مربوط تارا اتوماتیک بود که حدود ۱۰ میلیون از قیمتش کاسته شد. در بین افزایشی ها هم دنا پلاس و دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی رتبه اول را کسب کردند و ۷ میلیون از دیروز گران تر شدند. پارس سال، رانا پلاس و ۲۰۷ها هم ثابت ماندند.
بیش تر محصولات سایپا مانند کوییک ها، شاهین، ساینا معمولی و تیبا ۲ تغییر قیمتی خاصی نداشتند، اما اتفاق جالبی که در بین محصولات این شرکت افتاد این بود که بالاخره تیبا صندوق دار از تیبا ۲ یا هاچ بک گران تر شد. تا به حال سابقه نداشته است که این اتفاق بیافتد، زیرا تیبا ۲ همیشه بیش تر مورد پسند مشتریان قرار می گرفت و به همین دلیل، قیمتش بیش تر از تیبا صندوق دار بود، اما امروز قیمت تیبا صندوق دار ۵۰۰ هزار تومان بیش تر از تیبا ۲ شد و توانست از آن ارزشمندتر شود.
با وجود کاهش قیمت نسبتاً قابل توجه در بین خودروهای صفر چینی، اما کی ام سی T8 بیش ترین مقاومت را داشت و فقط ۱۰ میلیون نسبت به دیروز ارزان تر شد. در بین میان رده ها، دیگنیتی، فیدلیتی، کی ام سی K7 و J7 هر کدام بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون از قیمتشان کم شد و پایین تر از دیروز خرید و فروش شدند.
خدا رو شکر
document.getElementById(“ak_js_1”).setAttribute(“value”,(new Date()).getTime())
اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
source
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.