یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
ژانویه 3, 2023
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه “شاهین، تارا و سمند سورن” بهعنوان خودروهای پیشنهادی بهعنوان تاکسیهای تهران مطرح است، به برخی چالشهای ناوگان حملونقل عمومی پایتخت پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری«اسب بخار» به نقل از تسنیم: سید جعفر تشکری هاشمی درباره نوع خودروهای تاکسی جدید پایتخت اظهار کرد: تقاضای ما از دولت این است که تعدادی از خودروهای وارداتی را که در حال ورود به کشور هستند در قالب تاکسی در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.
وی با اشاره به فرسودگی ناوگان تاکسیرانی در شهر تهران تصریح کرد: تاکسیها تردد زیادی را در سطح شهر دارند و اگر قرار است آلودگی و مشکلات ناشی از آن کمتر شود باید اولویت واردات خودرو در قالب تاکسی واگذار شود.
تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد از تاکسیهای تهران فرسوده شدهاند و باید جایگزینی برایشان پیشبینی شود یعنی ۳۵ هزار تاکسی باید جایگزین شوند.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری اهمیت کیفیت خودروها در قالب تاکسی اضافه کرد: در بحث تاکسی بهدلیل کیفیت پایین خودروها، رانندهها با مشکلاتی روبهرو هستند البته مسافران هم بهنحوی با این مشکلات روبهرو هستند و با توجه به مواردی که بیان شد باید اولویت برای واردات خودرو به تاکسیها داده شود.
وی گفت: تبدیل شدن تعدادی از خودروهای وارداتی به تاکسی، موضوعی است که از طریق شورا مطرح شده است تا شهردار نیز این موضوع را پیگیری کند و سهمی از واردات خودرو به تاکسیهای شهر تهران اختصاص داده شود.
تشکری هاشمی در پاسخ به این پرسش که کدامیک از خودروهای داخلی قرار است بهعنوان تاکسیهای جدید وارد ناوگان شوند، خاطرنشان کرد: قاعدتاً خودروهایی مثل ساینا، پراید و کوئیک نمیتوانند بهعنوان تاکسی مورد استفاده قرار گیرند و ما موافق قرار گرفتن این خودروها بهعنوان تاکسی نیستیم؛ تاکنون سمند سورن، شاهین و تارا بهعنوان خودروهای پیشنهادی بهعنوان تاکسی مطرح است همچنین سایر خودروها را بهشرطی که بتوانند خدمات خوبی ارائه بدهند میتوان بهعنوان تاکسی معرفی کرد.
خودروهای خوبی هستن، ولی پر استهلاک! برای تاکسی، مناسب نیستن! اهل فن، باید نظر بدن
عقل و باطن سالم (هردو باهم) اگه تو مسئولین وجود داشت برای ناوگان تاکسی رانی خودروهای هیبریدی و کم استهلاک وارد می کردن. حداقل برای شهرهای پرجمعیتی مثل تهران با این آلودگی.
اما افسوس که …
ساینا sبهترین خودرو تاکسی میشه چون کم مصرف هستش و نسبتا جادار هستش سمند سورن هم خوبه
تاکسی؟ موتور توربو؟
؟
ما که رابطه ی خوبی با کشور چین داریم،چرا از ظرفیت کمپانی BYD ،بعنوان بزرگترین خودروساز برقی دنیا،استفاده نمیکنیم.
با احداث خط تولید خودروهای برقی،هم دانش آن بومی میشه و هم ظرف مدت حداقل ۵ سال،ناوگان عمومی تاکسی شهرهای بزرگ و آلوده ما از این وضعیت وحشتناک،خارج خواهد شد.
چرا هیچ برنامه ریزی بلندمدت و استراتژیک در کشور،طراحی نمیشه و فقط در حد تبصره،ماده و لایحه باقی میمونه.
اراده،برنامه ریزی و پشتکار رو باید از صنایع نظامی و دفاعی یاد گرفت،با اینهمه تحریم وفشار باعث غرور و سربلندی ما شدند….
همه ی شرکت های چینی ایران رو فقط به عنوان پله ای برای رسیدن به اهداف بالاتر مثل بازار آمریکا و اروپا میبینن و به محض رسیدن به بازار اونا با ایران قطع همکاری میکنن که BYD و جیلی و MG مثال های خوبی برای اثبات این حرف هستن. تنها راه نجات ما دادن شرکت پارس خودرو به مپنا هست که در اون صورت ایران درحوزه خودروبرقی به جایی میرسه وگرنه تا ۱۰ سال دیگه هم درجا میزنیم
اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
source
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.