یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

ژانویه 1, 2023

یکی از معروف‌ترین وانت پیکاپ های دنیا تویوتا توندرا است که در تریم TRD پرو خود به شدت دلبری می‌کند. نسل جدید این خودرو به تازگی معرفی شده و می‌خواهیم این وانت را به‌صورت مفصل بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.


همان‌طور که می‌دانید تولید یک خودروی بزرگ و سنگین‌وزن که مصرف سوخت مناسبی هم داشته باشد چالشی بزرگ برای تیم مهندسی خواهد بود. قوانین فیزیکی مشخصی وجود دارند که باید رعایت شوند. جرم، اصطکاک و آیرودینامیک جزو فاکتورهایی هستند که باید در نظر گرفته شوند. کاهش جرم و بهبود آیرودینامیک و از طرفی محدودیت اصطکاک ناشی از تماس لاستیک‌ها با جاده از جمله روش‌هایی هستند که می‌توانند یک وانت پیکاپ را کم‌مصرف‌تر کنند. روش دیگر هم احیای انرژی بکار رفته است که باعث تولد خودروی هیبریدی می‌شود. تویوتا چندین دهه است در زمینه تولید خودروهای هیبریدی پیشتازی می‌کند و به همین خاطر باعث تعجب ما شده که چراکه تزریق جادوی پریوس به این وانت پیکاپ فول سایز این‌قدر طول کشیده است؛ اما می‌خواهیم تویوتا توندرا TRD پرو ۲۰۲۲ را بررسی کنیم که نسخه آفرود محور از این خانواده بوده و فقط به‌صورت هیبریدی عرضه می‌شود؛ اما آیا یک باتری ساده می‌تواند وانتی سه تنی را به محصولی کم‌مصرف بدل سازد؟
شاید برخی افراد از تویوتا به خاطر طول عمر زیاد محصولاتش و تعلل در معرفی نسل‌های جدید آن انتقاد کنند و همین موضوع را متوجه تولید توندرا هیبرید نیز بکنند. در واقع نسل کنونی این وانت سومین نسل کلی آن محسوب می‌شود و نسل قبلی زمانی معرفی شد که برقی سازی یک وانت پیکاپ پدیده‌ای کاملاً ناشناخته به شمار می‌رفت. نسل پیشین توندرا به خاطر مصرف سوخت کم شناخته نمی‌شد و ما چندین سال قبل مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر را نیز تجربه کردیم.
این نسل جدید در نسخه TRD پرو مصرف سوخت ترکیبی ۱۲.۳ لیتری را بر مبنای تخمین‌های EPA خواهد داشت و ما نیز تقریباً به همین عدد در تست‌ها رسیدیم که نسبت به نسل پیشین بهبود حدود ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد و بنابراین اگرچه توندرا خودرویی بسیار کم‌مصرف نیست اما همین بهبود نیز باعث خوشحالی خواهد شد. تریم های ساده‌تر این خودرو می‌توانند مصرف سوخت کمتری هم داشته باشند. اما متأسفانه طراحی وانت تویوتا کمی روی عملکرد توندرا TRD در مسیرهای جنگلی کمی تأثیر منفی گذاشته است. زمانی که تلاش کردیم خودرو را در پارکینگ‌ها پار کنیم به‌کرات پشت خودرو را نگاه می‌کردیم تا مبادا با جایی یا خودرویی برخورد کنیم. دلیل این موضوع را می‌توان ترکیبی از موقعیت نشستن پایین و خط گلگیر بالا دانست که یافتن موقعیت گوشه‌های خودرو را کمی سخت می‌کنند. در سرعت‌های بالا مشکل خاصی وجود ندارد اما در سرعت‌های پایین باید دقت بیشتری در پارک خودرو داشت.
کیفیت سواری تویوتا توندرا TRD پرو نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر ارتقا یافته زیرا در بخش عقب از فنرهای پیچشی استفاده شده است و این موضوع بسیار خوب است. قدرت ۴۳۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۹۰ نیوتون متری نیز کاملاً کفایت کرده و وزن بالای این وانت ژاپنی را به خوبی پنهان می‌کند. کابین خودرو کیفیت خوبی دارد و صندلی‌های راحت جلو و عقب نیز جزو موارد شاخص هستند. این صندلی‌ها کاملاً پهن بوده و مناسب سفرهای طولانی به نظر می‌رسند. سیستم اطلاعات سرگرمی جدید تویوتا نیز ارتقا یافته و نمایشگر بزرگ و شفاف آن کنترل‌های آسانی دارد؛ اما ما فکر می‌کنیم در بحث مزیت‌های قوای محرکه هیبریدی تویوتا فرصتی را از دست داده است. اگرچه قدرت بیشتر باتری و پیشرانه برقی با استقبال مالک مواجه می‌شود اما برای مثال محصول فورد مصرف سوخت کمتری دارد. فورد F-150 پاوربوست به راحتی مصرف سوخت ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت می‌کند اما تویوتا پرمصرف‌تر است. با تمرکز تویوتا توندرا TRD پرو روی آفرود، ما فکر می‌کنیم این وانت پیکاپ می‌تواند به ‌عنوان خودرویی مناسب کمپ هم مطرح باشد اما دسترسی به قدرت باتری آن خیلی راحت و کاربردی نخواهد بود. در واقع سیستم هیبریدی فورد می‌تواند به عنوان ژنراتوری ۷ هزار واتی کار کند درحالی‌که وانت تویوتا فقط ۴۰۰ وات و ۱۲۰ ولت را ارائه می‌کند.
اما این موارد برای یک خریدار عادی تویوتا مساله ساز نخواهد بود. تویوتا توندرا TRD پرو ۲۰۲۲ نسبت به مدل قبلی بسیار بهبود یافته و راحتی و قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری دارد و طراحی جذاب‌تری نیز به خود گرفته است. این وانت یک پریوس نیست اما محصولی از تویوتاست و این موضوع برای بسیاری از خریداران کافی خواهد بود.
 
phonix
اینکه خروجی مشخص داره که بد نیست :/
اون ژنراتور فورد هم صدرصد برای استفاده مثلا برای چراغ بزرگ پایه مثلا برای کمپینگ نیاز به مبدل پیدا میکنه بالاخره وسایل یا ۱۴۰ هستن یا ۲۲۰ :/ ولی اینکه فورد مصرفش از تویوتا کمتره واقعا جالب بود مثل اینکه تویوتا امریکایی شده از خود امریکایی ها هم امریکایی تره ولی خوب حقیقتا در خرید وانت پیکاپ تنها شرکت های امریکایی توی چشم هستن مثل فورد و گروه gm و رم بعد از اونا تویوتا و هوندا
حسین
اشتباه نکن
توی پیکاپ ژاپنی
تویوتا و نیسان
هوندا سواری هاش
چه کراس اوور چه سدان
محبوبه
ولی پیکاپ ؟؟
net
چراغ جلو و جلوپنجره بزرگش بد هست
مهدی
رینگ و لاستیکش نسبت به بدنه کوچک به نظر می‌رسد و رنگ مشکی رینگ و دور گلگیرها هم این حس را تقویت می کند.
علی
دمت گرم تویوتا . اینو میگن پیکاپ
PRPR
معمولا در پیکاپ ها چرخ ها کوچیکه و اینکه صاحب خودرو چرخ هارو عوض کنه . مثل شورلت سیلواردو و فورد اف۱۵۰.
TML BN
کلوت رقیب سر سخت توندار و F150
زیزیگولو
خیلی شبیه پیکاپای عضلانی و قوی هیکل آمریکایی هستش که مدلای ۲ درب و ۴ درب داره و میتونه تا ۶ نفر سرنشینو هم با خودش جا بجا کنه و عملکرد فوق العاده ایم داره و با قیمت تقریبی ۴۵ تا ۵۰ هزار دلاریش و کلاس بدنه ای که داره میتونه همردیف ماشینایی مثل فورد اف ۱۵۰ و شورلت سیلورادو ۱۵۰۰ و ………. باشه
ممد ژانگولر
خیلی دیگه وانت شده
ولی توش نسبت به محصولات ژاپنی که به حس و هیجان و کویر آپشن هستن خیلی بهتر شده
قیمتشم بالاست
الان G9 بهمن موتور حول حوش ۲۰۰۰۰دلاره که یک سوم این شرک زیبای خفتست
DoctoR
ممد G9 عجب چیزیه من F150 هم از نزدیک دیدم ولی حسی که من داشتم اینه که G9 خیلی حجیم و با ابهت تره و ارتفاع داره اصلا آدم حال میکنه میبینتش
ممد ژانگولر
اره دکتر سال دیگه تازه میخواد بیاد
عمرمون داره عین باد میره گرونی هم عین طوفان داره سبقت میگیره
خدا میدونه چند تو پاچه ملت خواهند کرد
محسن
بد ترین وانت موجود در آمریکا
جلوش کپیه شورولت
موتورش کپیه فورد
داخلش کپیه فورد
عقبش کپیه رم
از همشونم شکست خورده و در حد وانتای آمریکایی نیست ابهت اونا رو نداره
حسین
از سبک طراحی آمریکایی ها
استفاده کرده
ولی طراحی و شخصیت خودش رو داره
من خودم باشم
توی اون بازار
برا تنوع برش میدارم
تجربه کردنش ضرر نداره
شایدم بشه همون کع میخواستی
TESLA
من فقط موندم : زمانی که سایبرتراک با اون همه طرفدار و مشتری وارد بازار بشه ، شرکت هایی مثل فورد و تویوتا با وانت های بنزینی چه بلایی سرشون میاد 💪💪🇺🇸🇺🇸
بهزاد
دادا اگر فرض بگیریم بازار آمریکا سالانه ۳ میلیون تراک نیاز داره و تسلا با سایبر مثلا بتونه سالی ۲۰۰ هزار دستگاه تولید و بفروشه ،مابقی این بازار ۲/۸ میلیونی دست کیه؟!
یک مقدار تفکر بد نیست و حتی این فرض را نادیده میگیرید که رقبا چندین سال فرصت دارند تا محصول برقی ارائه کنند و نزارن بازارشون از دست بره.
هیچ شرکتی نمیتونه در بازار خودرو یک تنه کل فروش را به دوش بکشه و این صنعت را با چیزهای دیگه اشتباه گرفتید.
DoctoR
اندازه پژو میسوزونه
pouya98645
کاش قیمتش کمی پایین تر بود
البته همین الان هم نمیشه گفت گرونه
RENAULT5
قیمت پایه (دلار) ۶۸۵۰۰
زمانی که قیمتو دیدم نتونستنم مشخصاتشو بخونم متاسفانه
اردلان
وانت فقط مطلقا ماله امریکایی و خصوصا فورد و دوجه
توندرا که عددی نیس
حسین
بخش خوب ماجرا رو نرسید
یا بهتر بگم بخش اصلی
تجربه و تست آفرود
اون مصرف بنزین حتما
دلیلی داشته
این نسخه منتظر مسیر
های خشن بود
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.