یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

دسامبر 18, 2022


کیا K5 یکی دیگر از محصولات کیا است که قرار است به صورت وارداتی به بازار ایران بیاید. سدانی با طراحی جدید و مدرن که یکی از جذاب ترین خودروها در سبد محصولات کمپانی کیا محسوب می شود.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، با ابلاغ آیین نامه واردات خودرو و تایید شرکت های وارد کننده توسط وزارت صمت، کوشا خودرو به عنوان نماینده رسمی کمپانی کره ای کیا و واردکننده این نشان معرفی گردید و حتی بیلبوردهای تبلیغاتی این شرکت خیلی زود در سطح شهر اکران شد. کوشا خودرو آمادگی سریعی برای فرآیند واردات نشان داد و حتی وبسایت این شرکت تمام مدل هایی که قرار است به ایران بیاورد را معرفی کرده است. در این میان یکی از جذاب ترین خودروهایی که در سبد محصولات کوشا خودرو دیده می شود، کیا K5 است. خودرویی که در دوره قبلی واردات خودرو با نام اپتیما می شناختیم و حالا فقط با نام K5 در بازارهای هدف عرضه می شود.
کیا K5 سدان کمپانی کیا است که از سال ۲۰۰۰ میلادی در پنج نسل به بازار های هدف عرضه شده است و همچنان فروش خوبی را ثبت می کند. کیا K5 در بازارهای هدف با نام های اپتیما، مگنتیس و لوتزه شناخته می شود و در ایران هم این محصول را با اپتیما می شناسیم. البته در نسل آخر کمپانی کیا تصمیم گرفت تا نام این مدل را در بازارهای دیگر هم به K5 تغییر دهد و به همین دلیل است که حالا این مدل کیا را باید K5 بنامیم. کیا K5 همانند نسل های قبل اشتراک پلتفرمی و فنی گسترده با هیوندای سوناتا دارد و در واقع همان خودرو است که از طریق بازوی کیا برای گروه هیوندای به فروش می رسد. این یعنی اگر سوناتای جدید هم به ایران وارد شود، پایه فنی و خدمات تا حدی یکسان را برای این دو محصول خواهیم داشت.
نسبت به آنچه در نسل های قبل K5 یا همان اپتیما دیده بودیم، در نسل پنجم طراحی به کلی تغییر کرده و به روزتر شده است. در جلو سبک جدید جلوپنجره های کیا با طرح مشبک جدید را می بینیم و چراغ های کشیده این سدان طرح کلی Y را دارند. سپر هم طراحی برجسته تری پیدا کرده است و ورودی های هوای بزرگ با رنگ مشکی را در قسمت پایین می بینیم. نکته مهم در مورد نسل جدید کیا K5 این است که بدنه از نسل قبل بلندتر و عریض تر شده است و این یعنی در داخل هم فضای کاربردی بیشتری برای این سدان خواهیم داشت.
در کنار، طراحی جدید را برای رینگ های دو رنگ خودرو می بینیم و آینه های هم رنگ مشکی دارند. استفاده از رنگ مشکی در سقف، آینه های جانبی، سپر و آینه های جانبی باعث شده تا چهره این سدان چابک و اسپرت شده باشد. اوج طراحی اما در قسمت عقب دیده می شود که استایل فست بک را داریم و چراغ ها به صورت بهم پیوسته و تمام ال ای دی هستند. دیفیوزر در عقب مشکی رنگ است و دو خروجی اگزوز مستطیلی را در دو گوشه سپر می بینیم.
اگر بخواهیم نسخه های کیا K5 را در بازار حاشیه خلیج فارس در نظر بگیریم، دو پیشرانه برای این سدان قابل سفارش خواهد بود. پیشرانه اول و پایه موتور ۲ لیتر چهار سیلندر تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۹۲ نیوتن متر را دارد. در نسخه قوی تر پیشرانه ۲.۵ لیتر با پاشش مستقیم سوخت را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۹۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۶ نیوتن متر را دارد و در هر دو نسخه قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT به چرخ های جلو انجام می شود. البته در بازار های دیگر، پیشرانه های قوی تر و جعبه دنده های متفاوت برای این خودرو عرضه می شود. اما بررسی های اسب بخار نشان می دهد که احتمالاً نسخه پایه با موتور ۲ لیتری به ایران خواهد آمد.
در داخل کابین هم مانند بدنه طراحی جدیدی دیده می شود و بهبود متریال را نسبت به نسل قبل می بینیم. همچنین ارگونومی طراحی کابین بهتر شده و امکانات کاملی را در نسخه فول این خودرو داریم. اما از آن جا که نسخه فول این خودرو به ایران نمی آید پس امکاناتی مثل کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رادار نقطه کور، ۶ ایربگ ده نقطه ای، تهویه اتوماتیک دوکاناله، تودوزی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، دنده پشت فرمان، تنظیم سفتی و نرمی فرمان، رادار خطی، نمایشگر لمسی و… را در این خودرو می بینیم و امکان دارد دوربین ۳۶۰ درجه، حافظه راننده، گرمکن فرمان، هشدار برخورد از جلو و … به صورت سفارشی به این خودرو اضافه شود. اما این امکانات به صورت استاندارد در نسخه پایه نیست. همچنین در نسخه پایه خبری از کلاستر دیجیتال، سقف پانارومیک و کروز کنترل تطبیقی هم نیست.
با توجه به اینکه کوشا خودرو نام و مشخصات این خودرو را در وبسایت رسمی خود قرار داده است، پس انتظار می رود به زودی این سدان به بازار ایران بیاید و ممکن است قبل از پایان سال جاری اولین نمونه های این خودرو را در ایران ببینیم. با توجه به بررسی های اسب بخار، نمونه های دو لیتری و ۲.۵ لیتری کیا K5 در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس قیمتی در محدوده ۱۹ هزار و ۵۰۰ یورو تا ۲۷ هزار یورو را دارند و بر اساس سطح امکانات و توانایی فنی، قیمت تیپ های مختلف این سدان جذاب کره ای متفاوت است.
با عضویت در کانال تلگرام اسب بخار از جدیدترین اخبار روز خودرو مطلع شوید
دو پیشرانه برای این سدان قابل سفارش خواهد بود. پیشرانه اول و پایه موتور ۲ لیتر چهار سیلندر تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۹۲ نیوتن متر را دارد. در نسخه قوی تر پیشرانه ۲.۵ لیتر با پاشش مستقیم سوخت را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۹۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۶ نیوتن متر را دارد و در هر دو نسخه قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT به چرخ های جلو انجام می شود.
احتمالاً در K5 کوشا خودرو امکاناتی مثل کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رادار نقطه کور، ۶ ایربگ ده نقطه ای، تهویه اتوماتیک دوکاناله، تودوزی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، دنده پشت فرمان، تنظیم سفتی و نرمی فرمان، رادار خطی، نمایشگر لمسی و… را در این خودرو می بینیم.
خودروی فوق العاده ای هست اما موتور ۲ لیتری برای یک سدان فول سایز جالب نیست. این خودروی پرفروش، موتور ۲.۵ توربو ۳۰۰ اسبی هم داره که بینظیره. حتی موتور ۱.۶ توربو ۱۸۰ اسبی داره که در عین ناباوری، ۴ چرخ محرک هم هست. دیگه چی میخواین!!
با این مشخصات که دیگه جذاب نیست.خودرو به این خوبی باید با موتور درستش وارد بشه که این قوانین احمقانه واردات گند زده توش.
ماشین زیباییه اما اگه با پیشرانه دولیتری بیاد به سرنوشت توسان ۲۰۰۰ سی سی دچار میشه و اقبال خوبی نخواهد داشت…
سلیقه ایران موتور قوی میپسنده
خدایی ۱۵۰ اسب برای این خودرو کمه
از زمانی که زمزمه شروع دوباره واردات مطرح شد کاملا مشخص بود که نمیخوان برای چینی ها و داخلی ها رقیب ایجاد کنن و حالا با تزریق قطره چکانی خودروهای ضعیف و بدون آپشن وارداتی با قیمت سرسام آور در بورس کاملا به اهدافشون میرسن
این سیاست کاملا هوشمندانه برای فشار بر مردم دنبال میشه و حساب شده هست
موتور ۲.۵ لیتری و سقف پانوروما و کلاستر دیجیتال رو به نظرم باید داشته باشه، یعنی تعداد بالا با این امکانات سفارش بدن که شرط قیمت زیر ۲۰۰۰۰ یورو رو رعایت بشه، سایر آپشن ها به صورت فابریک بعد از تحویل خودرو به مشتری در صورت نیاز ارائه بشه.
مخصوصا موتور و سقف رو نمیشه بعدا نصب کرد، ولی بقیه چیزا آپشن های برقی هست و میشه بعدا همون آیتم ها رو به صورت فابریکی رو ماشین نصب کرد توسط خود نمایندگی.
به نظرم اگه کوشا خودرو این رویه رو انجام بده میتونه فروش خیلی خوبی داشته باشه ولی با موتور ضعیفتر یا نداشتن سقف پانوروما که جز علایق ایرانیاس شاید در حد انتظار نتونه بفروشه.
خب به سلامتی
پس از وارد شدن به ایران میره تو بورس کالا و با قیمت بالای ۵ میلیارد به فروش میره و میره زیر پای قشر پولدار جامعه. ما هم در آرزوی خرید پرایدی که هر روز داره بالاتر میره
قیمت آقا ،قیمت
من نمیدونم بخاطر دلاره یا خالی بودن خزانه،اما اینو میدونم که این واردات با این قیمت‌ها دردی از قشر ضعیف و متوسط دوا نمیکنه
مبارک دلالان نامحترم باشه ، قشر ضعیف که هیچی قشر متوسط رو به بالا هم نمیتونن سوار این خودروها بشن
تو سایت کوشا خودرو تو قسمت کیا K5 موتور رو نوشته ۱.۶ لیتری توربو با ۱۸۰ اسب قدرت
کدومش درسته الان ؟
آخه یعنی چی با دلاری که قیمتش دسته خودشونه ۴۰هزار تقریبا قیمتش میشه ۷۰۰ هشتصد تومن بعد با مبلغ گمرکی و۲۰مدل پولای دیگه که باید به آقایون بدن ماشین میشه ۴میلیارد آخه این چه انقلاب مستضعفان یود هرکی میخواد بمیره پراید بخره ۲۰۰م یا چپ کنه یا بزنه تو کوه کمر بابا جمع کنین این مسخره بازیو
خوش به حال پول دارها نوش جونشون. کاش همه مردم ایران میتونستن خودرو خوب سوار شن.
اگه گفتین کوشا خودرو مال کدام نهاد است ؟!
عمرمون در حسرت ماشین متوسط کره ایی تموم شد ، در کشورهایی که خیلی فقیر هستند خودروهای عالی با قیمتی که در توان اکثر مردم باشه عرضه اقساطی بدون بهره میشه ولی مسئولین خودرویی ایران جیب و جون مردم رو برا ثروت اندوزی میگیرن
در کل مسولین برن گم شن که برای ضعیفها هیچ کاری نکردن و نمیکنن ماشین که با قیمت ۴۰هزار دلار تو ایران ۸۰۰قیمت داره باید بالایه ۲.۳میلیارد برسه دست مردم چقدر ظلم به مردم تا کجا این مملکت تو قیمت سقف نداره هر روز گه تر از دیروز
با سلام .اگر در کشور همسایه ۱۹۵۰۰یورو هست ک قرار بوده حداکثر ۲۰هزار دلار باشه سقف واردات .و با برابری دلار به یورو که بیشتر از ۲۰هزار دلار میشه.دوما کیا سرلتو حدود ۱۹۰۰۰دلار است چطور اپتیما میشه ۱۹۵۰۰دلار….پس اگر کیا اپتیما هم وارد بشه در حد پراید هست
سلام. اگر به آیین نامه واردات دقت کنید، حرفی از دلار نزده و معیار محاسبات گمرکی برای عوارض ورودی، ارزش یورویی هست. نکته بعدی هم امکان سفارش گذاری خودروها در تیراژ بالا و کسر عوارض ورودی کشور مبدا هست.
تو اشتباه بودن مقررات واردات که شکی نیست ولی کوشا خودرو تو وبسایت خودش نوشته مدل ۱.۶ لیتری توربو با گیربکس جدید ۸ سرعته رو می خواد بیاره… که خوبه
آپشن سیستم صوتی حرفه ای هم بسیاااار مهمه