یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

دسامبر 17, 2022

پس از معرفی خودرو و شاسی‌بلند سال ۲۰۲۳ موتورترند، حالا نوبت به انتخاب پیکاپ سال رسیده است تا یکی از وانت‌های فورد، شورلت، جی‌ام‌سی، رم و تویوتا جایزهٔ کالیپر طلایی را با خود به خانه ببرند. تعداد شرکت‌کنندگان رقابت امسال نسبت به سال گذشته کمتر است اما با توجه به اعتبار پنج نامی که در رقابت سال ۲۰۲۳ حضور دارند (مجموعاً در هفت مدل)، نبرد آسان‌تر نخواهد بود. در رقابت‌های انتخاب خودروی سال، مثل مقایسه‌های معمول، خودروها در برابر یکدیگر قرار نمی‌گیرند بلکه هر شرکت‌کننده برای دستیابی به جایزهٔ کالیپر طلایی طبق شش معیار کلیدی ما شامل پیشرفت در طراحی، برتری مهندسی، عملکرد، ارزش، ایمنی و مصرف سوخت ارزیابی می‌شوند.


مانند هر چیز دیگری در جهان ماشین، پیکاپ‌ها هم در حال تغییر هستند و حالا شاهد مدل‌های هیبریدی و الکتریکی در این بخش هستیم اما مهم نیست که زیر کاپوت خودروها چه چیزی قرار دارد زیرا همهٔ شرکت‌کنندگان بر اساس شش معیار مذکور ارزیابی می‌شوند و برنده باید در هر شش قسمت خوب عمل کند. همچنین ما همهٔ پیکاپ‌ها را در یک مسیر خاکی خشن و خیابان‌های طولانی بررسی می‌کنیم و آزمایش حمل بار و یدک کشی را روی آن‌ها انجام می‌دهیم. امسال اما تعداد رقبا کمتر و همهٔ آن‌ها فول سایز بودند. بااین‌حال، در بین شرکت‌کنندگان مدل‌هایی دیده می‌شوند که برای اولین بار است در این رقابت حضور پیدا می‌کنند. یکی از این پیکاپ‌ها فورد F150 لایتنینگ است که در دو نسخه شامل Pro معمولی با باطری استاندارد و پلاتینوم با باطری دوربرد در رقابت حاضر است.

نسل جدید تویوتا تاندرا هم با پیشرانهٔ V6 توئین توربوی خود در دو نسخهٔ هیبریدی و معمولی پای به این رقابت گذاشته است. دیگر شرکت‌کنندگان اما نسخه‌های جدید و قابل‌توجهی از پیکاپ‌های قبلی هستند. پس از سال‌ها که کلرادو ZR2 میان سایز توجهات را به خود جلب کرده بود، شورلت سرانجام نسخهٔ ZR2 را برای سیلورادو هم ارائه کرده است و ما آن را به رقابت امسال راه دادیم. رم نیز فرمول ربل خود را روی نسخهٔ ۲۵۰۰HD اعمال کرده و پیکاپ آفرودی توانمندتری نسبت به پاور واگن را ارائه کرده است؛ و درنهایت به جی‌ام‌سی سی‌یرا دنالی اولتیمیت می‌رسیم که دنالی را به یک پیکاپ لوکس واقعی تبدیل کرده است.
شورلت سیلورادو

شورلت در فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای سیلورادو مستقیماً به انتقادات ما پاسخ داده است. کابین جدید این پیکاپ نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته و حالا نه‌تنها اکثر تیپ‌های آن با نمایشگر لمسی بزرگ ۱۳.۴ اینچی ارائه می‌شوند بلکه سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن از نقشه‌های گوگل بهره می‌برد که از ناوبری اپل بهتر است. داوران همچنین صفحه آمپر دیجیتالی سیلورادو را هم تحسین کردند.
جی‌ام‌سی سی‌یرا

سی‌یرا هم مثل سیلورادو به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای قابل‌توجهی را برای مدل ۲۰۲۲ تجربه کرده که چون برای رقابت سال گذشته در دسترس نبود، امسال اینجا است. مهم‌ترین بخش این به‌روزرسانی، شامل طراحی کابین جدید خاص جی‌ام‌سی با نمایشگری است که نه‌تنها اندروید اتو و اپل کارپلی را ارائه می‌کند بلکه از قابلیت ادغام گسترده با گوگل هم برخوردار است.
رم ۲۵۰۰

همه به یک رم ۲۵۰۰ پاور واگن پرچم‌دار نیازی ندارند. درواقع همه حتی به یک ۲۵۰۰ معمولی هم نیازی ندارند و همان ۱۵۰۰ برایشان کافی است ولی بااین‌وجود هنوز هم موارد استفادهٔ زیادی برای یک پیکاپ بزرگ و توانمند آفرودی وجود دارد و رم ۲۵۰۰ ربل پاسخی به این نیاز است. هرچند توانایی‌های حمل بار این نسخه به‌طور عمدی نسبت به پاور واگن کاهش پیدا کرده اما پیکاپ ناامیدکننده‌ای نیست.
تویوتا تاندرا

نسل جدید تویوتا تاندرا در رقابت پیکاپ سال ۲۰۲۳ با دو مدل مختلف شامل پلاتینوم ۴×۴ و TRD Pro آفرودی شرکت کرده است. هرچند این پیکاپ ژاپنی نسبت به نسل سالخوردهٔ قبلی بهبودهای زیادی را تجربه کرده است اما لیست گلایه‌های ما از آن طولانی بود. به‌عنوان‌مثال، دکمه‌ها در کابین در مکان مناسبی نصب نشده‌اند، مدل پلاتینوم به‌اندازهٔ کافی لوکس نیست و نمایشگر بزرگ ۱۴ اینچی در یک زمان فقط یک عملکرد را نشان می‌دهد.
قیمت پایهٔ ۴۱,۷۶۹ دلاری F150 لایتنینگ در تیپ پایهٔ Pro با قوای محرکهٔ دو موتوره ۴۵۲ اسب بخاری چهارچرخ محرک و برد ۳۷۰ کیلومتری، از یک F150 بنزینی دو کابین چهارچرخ محرک تیپ XL و همین‌طور بسیاری از کراس‌اوورهای الکتریکی کامپکت چهارچرخ محرک مثل هیوندای آیونیک ۵ و فولکس‌واگن ID.4 ارزان‌تر است اما این قیمت فقط چند ماه دوام آورد زیرا فورد به دلیل مشکل تأمین قطعات، قیمت پایه را ۱۲ هزار دلار افزایش داده است. همچنین نسخه‌های دیگر این پیکاپ هم افزایش قیمت را تجربه کردند و حالا ارزان‌ترین لایتنینگ با برد ۵۱۵ کیلومتری ۸۲,۷۶۹ دلار قیمت دارد.

به همین دلیل، انتظارات از لایتنینگ بیشتر شده است. قبلاً می‌شد با روکش صندلی‌های وینیلی شل و گشاد، کف‌پوش‌های لاستیکی و پلاستیک‌های داخلی کنار آمد اما حالا با قیمت پایهٔ ۵۳,۷۶۹ دلار این ایرادات آزاردهنده هستند. همچنین کابین این خودرو حتی در تیپ‌های بالاتر لاریات و پلاتینوم هم چندان چشمگیر نیست. بااین‌حال، از جاداری کابین خصوصاً صندلی‌های عقب شگفت‌زده شدیم. لایتنینگ همچنین پرفورمنس قابل‌توجهی هم دارد به‌گونه‌ای که در نسخهٔ دوربرد با ۵۸۰ اسب بخار قدرت، در تیپ سبک‌تر لاریات ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید (۴ ثانیه در تیپ سنگین‌تر پلاتینوم). این شتاب به‌جز رپتور R از تمام اعضای خانوادهٔ F150 سریع‌تر بوده و تنها یک‌دهم ثانیه با هیولای سوپرشارژ ۷۰۰ اسب بخاری اختلاف دارد.
علاوه بر این، لایتنینگ بهترین رانندگی را هم در این خانواده ارائه می‌کند. ارتفاع پایین باطری‌ها و سیستم تعلیق کاملاً مستقل منحصربه‌فرد در این پیکاپ برقی سواری نرم و توانایی پیچیدن هوشمندانه‌ای را فراهم کرده‌اند. این خودرو به‌طور چشمگیری بی‌سروصدا است و حتی صدای باد را مثل خودروهای لوکس خفه می‌کند یعنی کاری که در خودروهای الکتریکی یک چالش است. هنگام یدک کشیدن نیز به لطف گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، هرگز احساس نمی‌شود که چیزی به پیکاپ متصل است؛ بنابراین، فورد F150 لایتنینگ علیرغم افزایش قیمت شایستگی پیروزی در رقابت پیکاپ سال ۲۰۲۳ موتورترند را دارد.

F150 لایتنینگ پلاتینوم
F150 لایتینگ پرو
احمدرضا
ربل واس من
بقیه واس شما
phonix
GMC یا چی؟
کیان
ریویان نمیتونسته تو این کاندیدا حضور داشته باشه؟
بنظرم ریویان خصوصاً اگر میخواست برقی انتخاب بشه خیلی جذاب تر بود
TESLA
من هم دقیقا این سوال برام پیش اومده که چرا ریویان یا حتی هامر ev تو این رقابت حضور نداشتند !!!
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
احتمالا به این دلیل که ریویان خیلی جدیده و هنوز به تعداد بالا دست مردم نیومده تا مدت کافی برای تست داشته باشه
هامر EV هم باعرض شرمندگی اصلا تولید انبوه نشده هنوز
heshmat021
۱۲ هزار دلار افزایش قیمت !!!
اونوقت بدبخت تسلا و لوسید یا بقیه تازه کار ها که یکم افزایش میدن، میگن کلاه بردارن و دارن ورشکست میشن
Maclaren
پیکاب های خوبی رو انتخاب کردن اکثر شون هم امریکایی بودند خوشم اومد
Reza Waffen SS
GMC سی‌یرا لایق این مقام بود
Maclaren
خوشم اومد پیکاب های خوبی رو انتخاب کردن اکثرشون امریکایی هستن
امیرحسین
فورد که برقیه ب درد نمیخوره رم هم تو سایز ۱۵۰۰ نزاشتین که ۱۵۰۰ سه مدل داره تویوتا هم که بره پی کارش میمونه محصولات جنرال موتورز
TESLA
چرا هامر ev و ریویان r1t تو این رقابت نبودند؟
TESLA
لیاقتش رو داشت ، واقعا از هر لحاظ نگاهش کنی معرکه هست نسخه pro بیش تر از ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور و شتاب خارق العاده ۴/۲ ثانیه داره ( یعنی از trx هم سریع تر ) و همه این ویژگی ها رو فقط به ۵۹ هزار دلار میده که اگر اون تخفیف ۷۵۰۰ دلاری فدرال هم براش در نظر بگیریم میشه حدود ۵۲ هزار دلار ، به جرات میگم هیچ خودرو ۵۰ هزار دلاری ( حالا تو هر کلاسی) پیدا نمی‌کنید که انقدر ویژگی های منحصر بفرد داشته باشه ، بی‌صبرانه منتظر ورود سایبرتراک هستم ، رقابت خیلی بین این دو تا سر میگیره 🇺🇸🇺🇸💪💪💪⚡️⚡️
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.