یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
قیمت خودرو در بازار همچنان با سرعت بالا میرود، به طوری که در یک هفته اخیر تولیدات داخلی خودروسازان، ۵ تا ۲۳ میلیون تومان، ۱.۷ درصد تا ۶.۶ درصد گران شده است. دلیل اصلی افزایش شدید قیمتها، بالا رفتن نرخ ارز است که این هفته رکورد شکست و به بیش از ۳۷ هزار تومان رسید و خودرو تلاش میکند تا عقبماندگی چندماههاش را نسبت به دلار جبران کند. افزایش قیمت دلار هم ناشی از پایان ناموفق مذاکرات احیای برجام و شرایط کنونی کشور است.
هر چند اعلام شده خودروهای خارجی کمتر از ۲۰ هزار دلار، به زودی وارد کشور میشوند، اما این هم نتوانسته تاثیری روی کاهش قیمتها بگذارد. با این حال، افزایش قیمتها موجب شده تا رکودی که از ابتدای سال بازار خودرو را گرفته، کم شود و خرید خودرو و فروش خودرو در بخش تولیدات داخلی افزایش پیدا کند، اما خرید و فروش ماشینهای خارجی به دلیل قیمتهای میلیاردی و تقاضای کم همچنان در رکود به سر میبرد.
با توجه به شرایط فعلی، افزایش نرخ دلار تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت و به دنبال آن همچنان شاهد گران شدن قیمت خودروها خواهیم بود.
مدل ۱۴۰۱ – ۷۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
ام وی ام X22 پرو نسل جدید ام وی ام X22 است که در آذر ماه ۱۴۰۰ رونمایی شد و کمی بعد به دست مشتریان رسید. ظاهر مدل جدید X22 به خصوص در نمای جلو تفاوت زیادی با نسل قبلی دارد و جذابتر شده و دارای همان جلوپنجره کهکشانی محصولات جدید چری است. علاوه بر تغییرات ظاهری، گیربکس و پیشرانه جدیدی هم روی ام وی ام X22 پرو نصب شده و مانورپذیری بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد. همچنین برای اولین بار آپشنهایی مثل فرمان برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد در ارزانترین کراس اوور مدیران خودرو دیده میشود.
گیربکس اتومات – مدل ۱۴۰۰ – ۷۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
گیربکس اتومات – مدل ۱۳۹۹ – ۷۳۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
ام وی ام X33 S کراساووری است که توسط مدیران خودرو مونتاژ و از سال ۱۳۹۵ در بازار ایران عرضه میشود. این شاسیبلند سومین فیسلیفت چری تیگو ۳ است که با اسم متفاوتی در بازار ایران به فروش میرسد. کراساوور X33 S نیوفیس یکی از جدیدترین محصولات چری و تولید سال ۲۰۲۰ است و به همین خاطر، ظاهر مدرن و بهروزی دارد. نسل قبلی این خودرو دارای گیربکس CVT بود که در مدل جدید تبدیل به گیربکس اتومات شده است. کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی، اتولایت، سنسور باد تایر، فرمان برقی و گرمکن صندلی جلو از آپشنهای جدید ام وی ام X33 S نیوفیس است.
مدل ۱۴۰۰ – ۷۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
بسترن B30 از سال ۱۳۹۶ و توسط گروه خودروسازی بهمن به دست مشتریان ایرانی رسید. این خودرو محصول شرکت چینی FAW و تولید سال ۲۰۱۵ میلادی است. سدان بسترن، روی پلتفرم فولکس واگن آلمان ساخته شده و از مدل B50 بزرگتر است. بسترن B30 دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است که فقط ۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد و در کنار ضرایب نامناسب دنده باعث میشود تا کشش کمی در سربالاییها داشته باشد.
مدل ۱۴۰۰ – ۷۶۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
جک S3 کراساوور جمعوجور محصول شرکت چینی JAC Motor است که روی خط مونتاژ کرمان موتور قرار دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲ شمسی) در چین رونمایی شد و سال بعد از آن به دست مشتریان چینی رسید. دو سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵ شمسی) تغییراتی روی جک S3 اعمال و مدل فیسلیفت آن به بازار آمد. ایرانیها در سال ۱۳۹۶ با این خودرو آشنا شدند، البته نه با مدل فیسلیفت، بلکه مدل اولیهای که در سال ۱۳۹۲ تولید شده بود. با این حال طراحی خوب، قیمت مناسب و امکانات و آپشنهای متنوع باعث شده تا فروش خوبی داشته باشد.
مدل ۱۳۹۸ – ۷۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
چانگان CS35 را ایرانیها از سال ۱۳۹۳ و به عنوان یک خودرو وارداتی میشناسند. در سال ۱۳۹۵ با آغاز همکاری سایپا و شرکت چینی چانگان، تولید این خودرو در ایران آغاز شد. عرضه چانگان CS35 مونتاژی باعث شد تا قیمت مدلهای وارداتی این خودرو با کاهش مواجه شود. چانگان CS35 را ایتالیاییها طراحی کردهاند و یکی از عوامل فروش خوب این خودرو، همین طراحی خوب است. این شاسی بلند چینی با دو گیربکس دستی و اتومات و پیشرانه ۱.۶ لیتری عرضه میشود.
مدل ۱۴۰۰ – ۷۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
مدل ۱۳۹۹ – ۷۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
چری آریزو ۵ توربو یکی از سدانهای مونتاژ چینی ۷۰۰ میلیون تومانی در بازار است. این خودرو، با پیشرانه توربوشارژ به فروش میرسد که یک سال بعد از عرضه مدل ساده به بازار آمده است. موتور آریزو 5TE با شاسی بلند تیگو ۷ یکسان است، البته با این تفاوت که قدرت این موتور از طریق یک جعبه دنده CVT به چرخهای جلو آریزو منتقل میشود. آریزو ۵ توربو در دو تیپ TE و IE در بازار موجود است که تیپ TE از سال ۹۶ تا ۹۹ تولید میشد اما IE از سال ۱۴۰۰ روی خط تولید قرار گرفته است. آریزو 5T IE ظاهر جدیدتری دارد و به جای گیربکس CVT با ۷ دنده مصنوعی از گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی استفاده میکند.
دندهای – مدل ۱۳۹۸ – ۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
رنو ساندرو استپ وی نسخه اسپرت و کراس ساندرو معمولی است. این دو خودرو از نظر فنی تفاوتی با هم ندارند، فقط اینکه استپ وی قد بلندتری نسبت به ساندرو معمولی دارد و همچنین از طراحی اسپرتتری برخوردار است. رنگ سپرها و دور گلگیرها با جنسی متفاوت در استپ وی تا باربند و فلاپهای نقرهای و کاسهچراغهایی که با رنگ مشکی و نوعی پلاستیک سیاه خاص طراحی شدهاند، چهرهای متفاوت از ساندرو استپ وی ارائه میدهند. استپ وی از سال ۹۵ مهمان جادههای کشور است.
اتوماتیک – مدل ۱۳۹۸ – ۷۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
رنو تندر پلاس فیسلیفت جدیدی از تندر۹۰ است که در سال ۹۶ توسط ایران خودرو عرضه شد. مشخصات فنی مدل پلاس با تندر۹۰ و پارس تندر یکسان است، اما تغییراتی که طراحان روی آن اعمال کردهاند، شکل و شمایل بهتری به این سدان کوچک داده است. کابین تندر پلاس همانی است که در تیپها و مدلهای قبلی استفاده شده و فهرست آپشنها هم تقریبا دستنخورده باقی مانده است. تندر پلاس را میتوان با گیربکس دستی و اتومات در بازار خرید که مدل دستی حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزانتر از اتومات است.
۲.۴ لیتر – مدل ۱۳۹۸ – ۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
فوتون تونلند یا به عبارت صحیحتر تانلند، یکی از معدود پیکاپ یا وانتهای باکیفیت موجود در ایران است. این خودرو در سال ۲۰۱۱ رونمایی و یک سال بعد وارد بازارهای جهانی شد. موتور تونلند با سوخت بنزین و یا دیزل و با حجمهای ۲، ۲.۴ و ۲.۸ لیتری عرضه میشود که محصول میتسوبیشی ژاپن است.
مدل ۱۳۹۹ – ۷۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
کاپرا ۲ یکی از پیکاپهای میانرده بازار ایران است که با سیستم دو دیفرانسیل و ارتفاع مناسب از سطح زمین قابلیت آفرود را دارد. این وانت توسط بهمن موتور مونتاژ و عرضه میشود و نسل دوم پیکاپ کاپرا است. گروه بهمن در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۱، فیسلیفت جدیدی از این خودرو ارائه داد که همان مشخصات فنی کاپرا ۲ فعلی را دارد و فقط کمی از نظر طراحی ظاهری و داخلی فرق کرده است.
نویسنده: میلاد قزللو
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.