یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
هر چه قیمت خودروها از ۲۰ هزار دلار بیشتر میشود، طیف این محصولات تنوع بیشتری پیدا میکند و خرید خودرو راحتتر میشود. با بودجه ۲۱ هزار تا ۲۲ هزار دلار (۷۳۵ میلیون تا ۷۷۰ میلیون تومان) انوع خودرو از کراساوورهای چینی و ژاپنی گرفته تا سدانهای ژاپنی و کرهای و هاچبکهای کرهای و ایتالیایی در دسترس مشتریان قرار دارد.
نیسان سنترا
۲۱،۰۳۰ دلار
بستیون T55
۲۱،۱۰۰ دلار
مزدا ۳
۲۱،۱۵۰ دلار
هیوندای ونیو
۲۱،۲۵۰ دلار
هیوندای النترا
۲۱،۴۵۰ دلار
فیات ۵۰۰
۲۱،۴۸۰ دلار
میتسوبیشی اکلیپس
۲۱،۴۸۰ دلار
تویوتا کرولا
۲۱،۵۵۰ دلار
تویوتا هایلوکس
۲۱،۵۶۰ دلار
فولکس واگن جتا
۲۱،۵۶۰ دلار
کیا سول
۲۱،۵۹۰ دلار
رنو مگان
۲۱،۶۴۰ دلار
میتسوبیشی اوتلندر
۲۱،۶۴۰ دلار
کیا سراتو
۲۱،۶۹۰ دلار
شورولت ترکس
۲۱،۷۰۰ دلار
اشکودا اسکالا
۲۱،۷۸۰ دلار
شورولت تریل بلیزر
۲۱،۸۰۰ دلار
میتسوبیشی اوتلندر اسپرت
۲۱،۸۰۰ دلار
نیسان کیکس
۲۱،۸۵۰ دلار
هوندا HR-V
۲۱،۸۷۰ دلار
بستیون T77
۲۱،۹۲۰ دلار
هیوندای کونا
۲۱،۹۹۰ دلار
*همه این خودروها مدل ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هستند.
با توجه به اینکه در آذر ماه ۱۴۰۱، میانگین نرخ دلار در بازار آزاد ۳۵ هزار تومان است، ۲۱ هزار دلار معادل ۷۳۵ میلیون تومان و ۲۲ هزار دلار معادل ۷۷۰ میلیون تومان میشود.
برای مقایسه قیمت بازار جهانی با بازار خودرو ایران، در جدول زیر، خودروهای داخل کشور در محدوده قیمتی ۷۳۵ تا ۷۷۰ میلیون تومان آورده شده است.
چری آریزو ۵
۷۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
جک S3
۷۴۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
رنو ساندرو
۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
کاپرا ۲
۷۵۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
قیمت جهان: ۷۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
قیمت ایران: ۱،۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
مزدا ۳ یکی از محبوبترین خودروهایی است که ۱۴ سال روی خط تولید گروه بهمن قرار داشت. نسل اول این سدان ژاپنی در سال ۱۳۸۴ جایگزین مزدا ۳۲۳ شد و نسل دوم آن نیز با نام مزدا ۳ نیو از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۸ در ایران مونتاژ میشد. آخرین تیپ مزدا ۳، تیپ ۴ بود که با موتور ۲ لیتری به قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گیربکس اتومات ۵ سرعته به فروش میرسید.
مزدا ۳ ۲۰۲۳ جدیدترین مدل این خودرو از نسل چهارم است که با ظاهری جذابتر، موتور قویتر و شتاب سریعتر یکی از باکیفیتترین خودروهای سدان ارزانقیمت بازار جهانی محسوب میشوند، اما اگر در ایران بخواهید آخرین مدل، یعنی نسل دوم مونتاژ ۱۳۹۸ را خریداری کنید، باید یک میلیارد تومان بیشتر از قیمت مدل ۲۰۲۳ بپردازید.
قیمت جهان: ۷۵۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان
قیمت ایران: ۱،۹۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان (مونتاژی)
قیمت ایران: ۲،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان (وارداتی)
هیوندای النترا با نسل پنجم و ششم توانست توجه مشتریان ایرانی را به خود جلب کند. ششمین نسل این سدان کرهای در سال ۲۰۱۷ توسط کرمان موتور و آسان موتور وارد کشور شد و با توجه به حذف رقیبش، یعنی تویوتا کرولا، فروش فوقالعاده خوبی داشت. نسل جدید موتور بزرگتری نسبت به نسل پنجم دارد.
محصولات کمپانی کرهای هیوندای در سراسر جهان به کیفیت ساخت و طراحی زیبا معروفاند و البته قیمتهای خیلی کمتری نسبت به رقبای اروپایی دارند. النترا یکی از خودروهای پرطرفدار خارجی در ایران است که مدل ۲۰۱۸ آن برای ایرانیها تقریبا ۳ برابر گرانتر از مدل ۲۰۲۲ برای خارجیها درمیآید.
قیمت جهان: ۷۵۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
قیمت ایران: ۴،۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
تویوتا هایلوکس پرطرفدارترین و قابل اعتمادترین وانت در بازارهای آسیا است. نسل هشتم این خودرو با بدنه دو کابین و گیربکس اتوماتیک و دستی در سال ۲۰۱۶ وارد ایران شد. پیشرانه هایلوکس همان چهار سیلندری است که زیر کاپوت پرادو قرار دارد. هر چند سیستم چهار چرخ متحرک این وانت از برند تویوتا فاقد قفل مرکزی است، اما برعکس نسل هفتم، میتوان آن را به صورت برقی تنظیم کرد.
فیسلیفت تویوتا هایلوکس در سال ۲۰۲۰ برای عرضه در بازارهای جهانی معرفی شد و ظاهر بهروزتری پیدا کرده و از موتور قویتری استفاده میکند. این وانت آفرود در ایران بین ۲ میلیارد تا ۴ میلیارد تومان قیمت دارد، در صورتی که خرید پرفروشترین تویوتا در خاورمیانه برای مردم حاشیه خلیج فارس فقط ۷۵۵ میلیون تومان آب میخورد.
قیمت جهان: ۷۵۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان
قیمت ایران: ۸۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
رنو مگان در اواسط دهه نود میلادی به فهرست محصولات خودروساز فرانسوی اضافه شد و تولید نسل دوم آن در سال ۱۳۸۷ با پیشرانه ۱.۶ لیتری در ایران آغاز شد. این سدان در سال ۱۳۸۸ با موتور ۲ لیتری روی خط تولید قرار گرفت و این روند تا سال ۱۳۹۳ ادامه داشت. تعدادی رنو مگان هم به صورت وارداتی به بازار ایران رسید و چندین دستگاه هاچبک و کابریولت آن هم وارد کشور شد.
رنو مگان علاوه بر ایران، در کشورهای همسایه، مثل ترکیه و امارات هم مشتریانی دارد و ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس میتوانند مدل ۲۰۲۲ سدان و هاچبک را با ۷۵۷ میلیون تومان خریداری کنند، در صورتی که مشتریان ایرانی برای خرید مدل دست دوم و کارکرده که خیلی قدیمیتر است، باید ۸۴۰ میلیون تومان هزینه کنند.
قیمت جهان: ۷۵۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان
قیمت ایران: ۳،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
میتسوبیشی اوتلندر در سال ۲۰۱۶ با دومین فیسلیفت از نسل سوم وارد کشور شد. این کراس اوور دارای گرافیک متفاوت چراغها، قطعات کرومی سپر و نمای عقب جدید است و از نظر فنی هم تغییراتی روی گیربکس آن اعمال شده است. ردیف سوم صندلی، سردکن صندلی جلو و سیستم صوتی راکفورد از آپشنهای خاص تیپ ۴ اوتلندر است که حتی در تیپ ۵ هم وجود ندارد.
نسل چهارم اوتلندر از سال ۲۰۲۱ روی خط تولید میتسوبیشی قرار گرفت که ظاهر تهاجمیتری دارد. پیشرانه میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ با نیسان روگ یکسان است و ۱۱ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد. خرید این خودرو در کشورهای همسایه ایران ۷۵۷ میلیون تومان هزینه دارد، اما ایرانیها مدلهای قدیمی آن را ۴ برابر گرانتر میخرند.
قیمت جهان: ۷۵۹،۰۰۰،۰۰۰ تومان
قیمت ایران: ۱،۳۹۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان (مونتاژ)
قیمت ایران: ۲،۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان (وارداتی)
کیا سراتو سدان کرهای است که در بازارهای جهانی با نامهای فورته و K3 نیز عرضه میشود. نسل سوم این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۳۹۲ خورشیدی) وارد کشور شد. یک سال بعد نسل دوم این خودرو در کارخانه سایپا مونتاژ و تحویل مشتریان شد. در سال ۲۰۱۶، ایرانیها توانستند مدل فیس لیفت سراتو را تهیه کنند. سراتو وارداتی حدود ۳۰۰ میلیون تومان از سراتو مونتاژ گرانتر است و موتور قویتر و بزرگتری دارد.
کیا سراتو ۲۰۲۳ یا فورته ۲۰۲۳ جدیدترین مدل نسل چهارم این خودرو به شمار میآید و بعد از ریو، ارزانترین سدان کمپانی کرهای است. سراتو جدید ظاهر جذابتری پیدا کرده و با موتور ۱.۶ لیتری توربو، ۰ تا ۱۰۰ را در عرض ۶.۷ ثانیه پر میکند. اختلاف قیمت سراتو ۲۰۲۲ با سراتو ۲۰۱۸ موجود در ایران، عجیب و غریب است و ایرانیها مدل قدیمیتر را ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان گرانتر میخرند.
با آزادسازی واردات خودرو، کیا سراتو یکی از ماشینهایی است که به زودی به بازار کشور میرسد و به مشتریان ایرانی عرضه میشود.
نویسنده: میلاد قزللو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.